Қызанақты күнделікті рационға қосу бауырдағы Мамыр мөлшерінің азаюына әкелуі мүмкін. Италиялық зерттеушілер POMOSANO жобасы аясында жүргізілген шағын экспериментте осындай қорытындыға келді. Нәтижелер Nutrients журналында жарияланды, деп хабарлайды infohub.kz.
Зерттеуге метаболикалық ассоциацияланған бауырдың майлы ауруы (MASLD) бар 79 ересек адам қатысты. Қатысушылар кездейсоқ екі топқа бөлінді: бірінші топ қызанақсыз әдеттегі рационды ұстанды, ал екінші топ алты апта бойы күн сайын 200 грамм жаңа піскен қызанақ және 50 грамм томат соусын тұтынды, бұл барлығы күніне шамамен 250 грамм томат өнімдерін құрайды.
Алты аптадан кейін бауырдағы Мамыр мөлшері екі топта да азайды, алайда күн сайын қызанақ пен томат соусын жегендерде төмендеу шамамен 1,9 есе айқынырақ болды.
Зерттеушілер әлеуетті әсер қызанақтағы заттармен, атап айтқанда оларға қызыл түс беретін ликопинмен байланысты болуы мүмкін деп болжады. Бұл каротиноид антиоксиданттық қасиеттерге ие және бұрын метаболикалық денсаулыққа қатысты зерттелген. Алайда бұл зерттеуде қатысушылардың қанындағы ликопин деңгейі өлшенбеген, сондықтан оның бауырға әсер еткенін растау мүмкін емес.
Алты апта ішінде басқа көрсеткіштер айтарлықтай өзгерген жоқ. Зерттеушілер дене салмағының индексі, дене құрамы, бауыр қаттылығы, фиброз белгілері, бауыр ферменттерінің деңгейі, липидті профиль, инсулинге төзімділік және қабыну маркерлері бойынша топтар арасында айтарлықтай айырмашылықтарды анықтаған жоқ.
Бұл маңызды, өйткені MASLD — бұл жай ғана бауырда майдың жиналуы емес. Ауру өршіп, қабынуға, фиброзға, циррозға және басқа асқынуларға әкелуі мүмкін. Бір көрсеткіштің төмендеуі аурудың емделгенін білдірмейді.
Зерттеу шағын болды және небәрі алты аптаға созылды. Оның нәтижелерін осы аурумен ауыратын барлық адамдарға автоматты түрде таратуға болмайды, оны ұзақ мерзімді зерттеулерде тексеру қажет.
MASLD кезінде емнің негізі өмір салтын өзгерту және қауіп факторларын бақылау болып қалады, ал рацион адамның денсаулық жағдайын ескере отырып таңдалуы керек.
Бауырдың майлы ауруының дамуына әртүрлі мінез-құлық қауіп факторлары әсер етеді. Бұған дейін «Курсив» алкогольді айына бір рет болса да көп мөлшерде тұтыну ауру қаупін айтарлықтай арттыратынын жазған.


