Newcastle Üniversitesi'nden bilim insanları, günlük diyete bir bardak %100 meyve suyu eklemenin beslenme hedeflerine ulaşmaya yardımcı olduğunu ve depresyon belirtilerini azalttığını buldu. Bu bilgiyi infohub.kz sitesi aktarıyor.
İngiliz araştırmacılar, 42 yetişkinin katıldığı dört haftalık randomize bir deneme gerçekleştirdi. British Journal of Nutrition dergisinde yayınlanan çalışmanın amacı, ulusal "5-a-day" programına uyulduğunda %100 meyve suyu ve smoothie'nin psikolojik iyi oluş üzerindeki etkisini değerlendirmekti.
Deneye daha önce günde en fazla iki porsiyon sebze ve meyve tüketen gönüllüler katıldı. Katılımcılar üç gruba ayrıldı: kontrol grubu ve maddi ve eğitim desteği alan iki deney grubu. Bir grup diyetini yalnızca bütün meyvelerle artırırken, diğer grup günde bir bardak meyve suyu veya smoothie ekledi.
PHQ-9 ölçeğine göre yapılan testlerde, meyve suyu içen grup, kontrol grubuna kıyasla depresyon puanlarında 2,52 puanlık bir düşüş gösterdi. Ayrıca günlük lif alımı 8-10 gram arttı ve katılımcıların metabolik belirteçleri kötüleşmedi.


