Toronto Üniversitesi araştırmacıları, günde üç porsiyon tam yağlı süt ürünü tüketmenin kilo alımına ve kolesterol seviyesinin yükselmesine yol açmadığını ortaya koydu. Bu bilgiyi infohub.kz sitesi aktardı.

Profesör Harvey Anderson liderliğinde yürütülen 12 haftalık deneye fazla kilolu 74 yetişkin gönüllü katıldı. The Journal of Nutrition'da yayımlanan sonuçlara göre, günde üç porsiyon tam yağlı süt ürünü tüketmek vücut ağırlığı, yağ dokusu bileşimi, kan kolesterolü ve insülin duyarlılığı üzerinde olumsuz bir etki yaratmadı.

Hatta daha fazla süt ürünü tüketen katılımcılarda kan basıncı değerleri iyileşti ve protein, kalsiyum ile D vitamini alımı arttı. Araştırmacılar bunu 'süt matrisi' hipoteziyle açıklıyor: Süt ürünlerinde kazein ve peynir altı suyu proteinlerinin yağlara bağlı olduğu karmaşık fiziksel yapı, besinlerin daha kademeli ve güvenli bir şekilde emilmesini sağlıyor.