- 05 нау. 2024 01:21
- 267
Ғұндардың тұрмысы мен шаруашылығы
Сабақтың мақсаты: Ғұндардың тұрмысы қоғамдық құрылысы және шаруашылығы туралы
Білім беру.
Дамытушылық мақсаты: Ғұндардың тарихының даму ерекшеліктері және маңызын ашып көрсету. Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын, ой - өрісін дамыту.
Тәрбиелік мақсаты: Қазақ даласын мекендеген ғұн тайпасының әлемдік деңгейге қосқан үлесі және Атилланың ерлігін баяндай отырып, елін қорғауға, ұлт жандыққа тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивтік тақта, Карта. Схема «Ия - жоқ» ойыны.
Сабақтың түрі: Ізденіс сабағы;
Ой қозғау, іздену, мәселені шешу.
Сабақтың әдісі: «Ойталқы», топтық жұмыс,(жигсо әдісі);
Автор орындығы;
Ұқсату;
Сын тұрғысынан ойлау технологиясы бойынша әдісті қолдану.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі:
І. Қызығушылықты ояту:
1. Адамзаттың өткен тарихын заттай тарихы мұралар арқылы зерттейтін ғылым қалай аталады?
2. Адамзат тарихы дамуының ең алғашқы кезеңі.
3. Қазақстан жерінде өмір сүрген ең алғашқы тайпалар?
1. Үй тапсырмасын сұрау: (жигсо - 1 әдісі)
Сыныпты үш топқа бөлемін. Әр топ оқушының «отбасы» одан әрі отбасы мүшелері. Берілген сұраққа және жылдам жауап берген топқа дөңгелекшелер беріп отырамын.
2. Автор орындығы: «Мен Еділ патшамын». Бір немесе бірінші оқушы шығып, Еділ патшаның өмірінен сахналық көрініс көрсетеді.
Жаңа сабақ: Ғұндардың тұрмысы мен шаруашылығы.
ІІ. Мағынаны ажырату.
Білімді кеңейту, тақырыпты ашу /15 минут/.
«Отбасы» мүшелері өзара нөмері мен бөліседі. Әр топтың бірінші сандары - 1 топқа, «2» деген сан иесі - 2 топқа, «3» санын алушылар 3 - топқа жиналады. Бұл топ оқушының - «жұмыс орны». Осында оқушыларға мәтіннен тақырыпшылар беріледі. Оқып болған соң топ мүшелері оқығандарын ортаға салады.
Олар «отбасына» оралып, әр оқушы өзінің оқығанын топ мүшелеріне түсіндіреді.
Мәтінмен жұмыс. Топ тапсырмалары.
1 - тапсырма:
1 - топ: Ғұндардың тұрмысы.
2 - топ: Қоғамдық құрылысы.
3 - топ: Ғұндардың мәдениеті.
ІІІ. Ой - толғаныс.
2 - тапсырма:
Ұқсату:
Мәтіннен өздерінің өмірлеріне сәйкес келетін тұстарын оқып айту.
3 - тапсырма:
«Иә - жоқ»ойыны
1. Ғұндар кезеңі б. з. б 3 ғасыр мен б. з. д төрт ғасыр аралығын қамтиды.
А) Иә; Ә). Жок
2. Ғұн билеушісінің «хан» деп атаған.
А) Иә; Ә) Жоқ
3. Ғұн мемлекетінде ру саны - 24
А) Иә; Ә) Жоқ
4. Цин патшалығы сақтардан қорғану үшін Ұлы Қытай қорғанын салды.
А) Иә; Ә) Жоқ
5. Шаньюйден кейінгі басты тұлға -«түменбасы»
А) Иә; Ә) Жоқ
6. «Халықтардың ұлы қоныс аударуын» бастаған - сақтар.
А) Иә; Ә) Жоқ
7. «Атилла» операсын жазған итальян композиторы - Джузеппе Верди
А) Иә; Ә) Жоқ
8. Ғұндар бұйымының бетіне түрлі - түсті заттарды жапсыруы -«аң стиль»
А) Иә; Ә) Жоқ
9. Еуропада Атилла ғұн империясын қазіргі Венгрия жерінде құрған.
А) Иә; Ә) Жоқ
10. Ғұндардың негізгі өмір салты - көшпелі өмір.
А) Иә; Ә) Жоқ
Сабақты бекіту:
Топтастыру:
ҒҰНДАР
Үй тапсырмасы: « Құдіретті Ғұн империясы» тақырыбында шығарма жазу.
Бағалау:
Білім беру.
Дамытушылық мақсаты: Ғұндардың тарихының даму ерекшеліктері және маңызын ашып көрсету. Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын, ой - өрісін дамыту.
Тәрбиелік мақсаты: Қазақ даласын мекендеген ғұн тайпасының әлемдік деңгейге қосқан үлесі және Атилланың ерлігін баяндай отырып, елін қорғауға, ұлт жандыққа тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивтік тақта, Карта. Схема «Ия - жоқ» ойыны.
Сабақтың түрі: Ізденіс сабағы;
Ой қозғау, іздену, мәселені шешу.
Сабақтың әдісі: «Ойталқы», топтық жұмыс,(жигсо әдісі);
Автор орындығы;
Ұқсату;
Сын тұрғысынан ойлау технологиясы бойынша әдісті қолдану.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі:
І. Қызығушылықты ояту:
1. Адамзаттың өткен тарихын заттай тарихы мұралар арқылы зерттейтін ғылым қалай аталады?
2. Адамзат тарихы дамуының ең алғашқы кезеңі.
3. Қазақстан жерінде өмір сүрген ең алғашқы тайпалар?
1. Үй тапсырмасын сұрау: (жигсо - 1 әдісі)
Сыныпты үш топқа бөлемін. Әр топ оқушының «отбасы» одан әрі отбасы мүшелері. Берілген сұраққа және жылдам жауап берген топқа дөңгелекшелер беріп отырамын.
2. Автор орындығы: «Мен Еділ патшамын». Бір немесе бірінші оқушы шығып, Еділ патшаның өмірінен сахналық көрініс көрсетеді.
Жаңа сабақ: Ғұндардың тұрмысы мен шаруашылығы.
ІІ. Мағынаны ажырату.
Білімді кеңейту, тақырыпты ашу /15 минут/.
«Отбасы» мүшелері өзара нөмері мен бөліседі. Әр топтың бірінші сандары - 1 топқа, «2» деген сан иесі - 2 топқа, «3» санын алушылар 3 - топқа жиналады. Бұл топ оқушының - «жұмыс орны». Осында оқушыларға мәтіннен тақырыпшылар беріледі. Оқып болған соң топ мүшелері оқығандарын ортаға салады.
Олар «отбасына» оралып, әр оқушы өзінің оқығанын топ мүшелеріне түсіндіреді.
Мәтінмен жұмыс. Топ тапсырмалары.
1 - тапсырма:
1 - топ: Ғұндардың тұрмысы.
2 - топ: Қоғамдық құрылысы.
3 - топ: Ғұндардың мәдениеті.
ІІІ. Ой - толғаныс.
2 - тапсырма:
Ұқсату:
Мәтіннен өздерінің өмірлеріне сәйкес келетін тұстарын оқып айту.
3 - тапсырма:
«Иә - жоқ»ойыны
1. Ғұндар кезеңі б. з. б 3 ғасыр мен б. з. д төрт ғасыр аралығын қамтиды.
А) Иә; Ә). Жок
2. Ғұн билеушісінің «хан» деп атаған.
А) Иә; Ә) Жоқ
3. Ғұн мемлекетінде ру саны - 24
А) Иә; Ә) Жоқ
4. Цин патшалығы сақтардан қорғану үшін Ұлы Қытай қорғанын салды.
А) Иә; Ә) Жоқ
5. Шаньюйден кейінгі басты тұлға -«түменбасы»
А) Иә; Ә) Жоқ
6. «Халықтардың ұлы қоныс аударуын» бастаған - сақтар.
А) Иә; Ә) Жоқ
7. «Атилла» операсын жазған итальян композиторы - Джузеппе Верди
А) Иә; Ә) Жоқ
8. Ғұндар бұйымының бетіне түрлі - түсті заттарды жапсыруы -«аң стиль»
А) Иә; Ә) Жоқ
9. Еуропада Атилла ғұн империясын қазіргі Венгрия жерінде құрған.
А) Иә; Ә) Жоқ
10. Ғұндардың негізгі өмір салты - көшпелі өмір.
А) Иә; Ә) Жоқ
Сабақты бекіту:
Топтастыру:
ҒҰНДАР
Үй тапсырмасы: « Құдіретті Ғұн империясы» тақырыбында шығарма жазу.
Бағалау: