«Медиа-мәдениет және «Сандық (цифрлық) Қазақстан» моделі: қазіргі заман келбетіндегі болашақ»
Мәдениеттануда медиа мәдениет дегеніміз - 20 ғасырда бұқаралық ақпарат құралдарының әсерінен пайда болған және қалыптасқан қазіргі батыстық капиталистік қоғам. Бұл термин бұқаралық ақпарат құралдарының (негізінен теледидар, сонымен қатар баспасөз, радио және фильмдер) қоғамдық пікірге ғана емес, талғам мен құндылықтарға да әсер ететін интеллектуалды әсерін білдіреді. «Медиа мәдениет» сөз тіркестері мәдениеттің бұқаралық ақпарат құралдарының өнімі екендігін білдіреді. Медиа мәдениеттің тағы бір балама анықтамасы - «имидждік мәдениет».Жарнама мен қоғаммен байланысқа бағытталған медиа-мәдениетті көбінесе халықты манипуляциялауға бағытталған жүйе деп санайды. Корпоративті медиа, ең алдымен, басым идеологияларды ұсыну және көбейту үшін қолданылады. 1940 жылдары Теодор Адорноның жұмысы осы бағытты дамытуда көрнекті болды. Медиа-мәдениет тұтынушылықпен байланысты және осы тұрғыдан оны балама түрде «тұтынушылық мәдениет.
Қазіргі әлемде цифрлық технологиялар елдер экономикасының дамуында маңызды рөлге ие. Қазірдің өзінде әлем халқының 40% -дан астамы Интернетке қол жеткізе алады, және 10 үйдің әрбір 7-сінде ұялы телефон бар. Цифрлық технологиялар бірқатар артықшылықтар берді - халыққа және бизнеске мемлекеттік қызметтерге оңайлатылған қол жетімділік, жедел ақпарат алмасу, бизнес жүргізудің жаңа мүмкіндіктерінің пайда болуы, жаңа цифрлық өнімдер құру және т.б.
«Цифрлық Қазақстанның» басты мақсаты - тұрақты экономикалық өсуге қол жеткізу, экономика мен ұлттың бәсекеге қабілеттілігін арттыру, халықтың өмір сүру сапасын жақсарту үшін цифрлық экожүйені үдемелі дамыту.
«Цифрлық Қазақстан» Мемлекеттік бағдарламасын іске асыру төрт негізгі бағыт бойынша жүзеге асырылады:
- Цифрлық Жібек жолын енгізу. Бұл сенімді, қол жетімді, жоғары жылдамдықты және қауіпсіз цифрлық инфрақұрылымды дамыту;
- Шығармашылық қоғамды дамыту. Бұл цифрлық экономика үшін құзыреттіліктер мен дағдыларды дамыту, халықтың цифрлық сауаттылығын арттыру бойынша жұмыс, салалар үшін АКТ мамандарын даярлау;
- Экономика салаларындағы цифрлық қайта құрулар. Бұл экономиканың түрлі салаларының бәсекеге қабілеттілігін арттыру үшін цифрлық технологияларды кеңінен енгізу;
- Проактивті күйге көшу. Бұл электронды және мобильді үкімет жүйесін жетілдіру, мемлекеттік қызметтер көрсету саласын оңтайландыру.
Қазақстан үшін күтілетін цифрлық дивидендтер мемлекеттің стратегиялық мақсаттарына сәйкес анықталады және көрсетіледі. Біріншіден, әңгіме мемлекет үшін мемлекеттік басқарудың тиімділігі мен ашықтығын арттыру, халықтың жұмыспен қамтылуын қамтамасыз ету, білім беру мен денсаулық сақтаудың сапасын арттыру, инвестициялық ахуалды жақсарту, еңбек өнімділігін арттыру және ЖІӨ құрылымындағы шағын және орта бизнестің үлесін арттыру сияқты маңызды және өзекті мәселелер туралы болып отыр.
Қазақстанды цифрландырудың түпкі мақсаты – ортамерзімді дамуда цифрлық технологияларды пайдалану есебінен республика экономикасының даму қарқынын жеделдету және халықтың өмір сүру сапасын жақсарту, сондай-ақ Қазақстан экономикасының ұзақмерзімді даму жоспарында Болашақтың цифрлық экономикасын құруды қамтамасыз ететін дамудың қағидалы жаңа траекториясына көшуі үшін жағдайлар жасау. Жaһaндaну дегеніміз - бір тұстастыққа әкелу. Мұның нәтижесінде ешқашан жолдары тоғыспайтын батыс пен шығыс мәдениетін өркендетуге болады. Әр елдің өзіндік ерекшелігі мен мәдениетінің жаһандану процесінде болашақ дамиды. Қазіргі таңда онлайн оқу жүйесінің нәтижесі цифрлық Қазақстан бағдарламасын іске асыруда десек, артық айтылмаған шығар, сірә?