- 05 нау. 2024 03:43
- 289
Қыстырма сөздің тыныс белгілері
Қазақ тілі 4 сынып
Сабақтың тақырыбы: Қыстырма сөздің тыныс белгілері.
Сабақтың мақсаты: Қыстырма сөздің тыныс белгілерін дұрыс өз орнына қойып, сауатты жазуын қалыптастыру.
Сабақтың міндеті: 1) Оқушыларға тақырып туралы кеңінен түсінік беру.
2) Сауатты, таза, көркем жазуға машықтандыру. Ойлау қабілетін, есте сақтауын дамыту.
3) Ұқыптылыққа, адамгершілікке, тазалықа тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: Түсіндіру, сұрақ - жауап әдісі
Сабақтың көрнекілігі: Ереже жазылған плакат, қима қағаз, постер
Сабақтың техникалық көрнекілігі: Интербелсенді тақта, слайд, компьютер
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
а) Психологиялық дайындық
- Мен туралы 3 ақпарат. «2 шыңдық, 1 жалған»
«Қарлы кемел» ойыны арқылы топқа бөліп отырғызу. Бағалау парақшаларын тарату. (Дұрыс - жасыл, орташа - сары, дұрыс емес - қызыл)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
60 - жаттығу 77 бет. Суретке қарап қыстырма сөз қатыстырып сөйлем құрастыру. (әр оқушының жауабын тыңдау) (Бағалау парақшаларына бағалау)
ІІІ. Өткенді пысықтау. «Ашық микрофон» бойынша журналист боламыз.
Топпен жұмыс: Әр топ қарсы топқа 3 сұрақтан дайындайды қыстырма сөз бойынша.
- Қыстырма сөз дегеніміз не? (Қыстырма сөз - сөйлемдегі ойға сөйлеушінің қалай қарайтынын білдіретін, бірақ өздері сөйлем мүшесі бола алмайтын сөздер)
- Қыстырма сөз қатыстырып 1 мысал келтір.
- Қуанышты, ренішті білдіретін қыстырма сөздерді ата. (амал қанша, абырой бергенде, бағымызға қарай)
- Ойды санамалап дәлелдеу үшін қолданылатын қыстырма сөздерді ата. (біріншіден, бір жағынан, әуелі, ақырында)
- Қыстырма сөздер мағынасына қарай қандай топтарға бөлінеді?
- Қыстырма сөз сөйлем мүшесі бола ала ма?
(Бағалау парақшаларына бағалау)
ІҮ. Жаңа сабақ.
Дәптермен жұмыс
Бүгінгі күнді жазу.
Көркем жазу. Ққ
Мақсат қою
- Ал енді бүз бүгінгі тақырыбымыз қандай болатынын табу үшін мына аннаграмманы шешейік.
ҚСЫЫТМРА СЗӨІДҢ ТЫЫСН БЛЕІГЕЛІР
Қыстырма сөздердің тыныс белгілері
Проблемалық ашу
«Сәйкестендір» ойыны (64 - жаттығу)
1. Демек, кітапханаға таңертең барамыз ғой......,,.........
2. Болашақта мен ғарышкер болармын, бәлкім.,..................
3. Сен, әуелі, есебіңді шығар.,......................
4. Айтпақшы, мен ертең жол жүргелі жатырмын..................,
5. Бүгін жаңбыр жауады - ау, шамасы..............,
- Қыстырма сөзі бар сөйлем мен оған сәйкес келетін сызбаны тап. Жауабыңның дұрыстығын дәлелде.
- Қыстырма сөздің тыныс белгілері қандай жағдайда қойылады екен?
(Бағалау парақшаларына бағалау)
Қорытындылайық. Ереже: Қыстырма сөздер сөйлемде үтір арқылы бөлінеді.
а) сөйлемнің басында келсе, үтір одан кейін,
ә) ортасында келсе, екі жағынан,
б) соңында келсе одан бұрын қойылады.
Мысалы:
Шынында, ол кезде бәріміз жас едік.
Осының бәрін, әрине, өзі жалғыз істеген жоқ.
Жақып түсінігі бар бала, меніңше.
Сергіту сәті: Видео ролик арқылы «Аяқпенен топ - топ»
Қыстырма сөздің тыныс белгілері. жүктеу
Сабақтың тақырыбы: Қыстырма сөздің тыныс белгілері.
Сабақтың мақсаты: Қыстырма сөздің тыныс белгілерін дұрыс өз орнына қойып, сауатты жазуын қалыптастыру.
Сабақтың міндеті: 1) Оқушыларға тақырып туралы кеңінен түсінік беру.
2) Сауатты, таза, көркем жазуға машықтандыру. Ойлау қабілетін, есте сақтауын дамыту.
3) Ұқыптылыққа, адамгершілікке, тазалықа тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: Түсіндіру, сұрақ - жауап әдісі
Сабақтың көрнекілігі: Ереже жазылған плакат, қима қағаз, постер
Сабақтың техникалық көрнекілігі: Интербелсенді тақта, слайд, компьютер
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
а) Психологиялық дайындық
- Мен туралы 3 ақпарат. «2 шыңдық, 1 жалған»
«Қарлы кемел» ойыны арқылы топқа бөліп отырғызу. Бағалау парақшаларын тарату. (Дұрыс - жасыл, орташа - сары, дұрыс емес - қызыл)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
60 - жаттығу 77 бет. Суретке қарап қыстырма сөз қатыстырып сөйлем құрастыру. (әр оқушының жауабын тыңдау) (Бағалау парақшаларына бағалау)
ІІІ. Өткенді пысықтау. «Ашық микрофон» бойынша журналист боламыз.
Топпен жұмыс: Әр топ қарсы топқа 3 сұрақтан дайындайды қыстырма сөз бойынша.
- Қыстырма сөз дегеніміз не? (Қыстырма сөз - сөйлемдегі ойға сөйлеушінің қалай қарайтынын білдіретін, бірақ өздері сөйлем мүшесі бола алмайтын сөздер)
- Қыстырма сөз қатыстырып 1 мысал келтір.
- Қуанышты, ренішті білдіретін қыстырма сөздерді ата. (амал қанша, абырой бергенде, бағымызға қарай)
- Ойды санамалап дәлелдеу үшін қолданылатын қыстырма сөздерді ата. (біріншіден, бір жағынан, әуелі, ақырында)
- Қыстырма сөздер мағынасына қарай қандай топтарға бөлінеді?
- Қыстырма сөз сөйлем мүшесі бола ала ма?
(Бағалау парақшаларына бағалау)
ІҮ. Жаңа сабақ.
Дәптермен жұмыс
Бүгінгі күнді жазу.
Көркем жазу. Ққ
Мақсат қою
- Ал енді бүз бүгінгі тақырыбымыз қандай болатынын табу үшін мына аннаграмманы шешейік.
ҚСЫЫТМРА СЗӨІДҢ ТЫЫСН БЛЕІГЕЛІР
Қыстырма сөздердің тыныс белгілері
Проблемалық ашу
«Сәйкестендір» ойыны (64 - жаттығу)
1. Демек, кітапханаға таңертең барамыз ғой......,,.........
2. Болашақта мен ғарышкер болармын, бәлкім.,..................
3. Сен, әуелі, есебіңді шығар.,......................
4. Айтпақшы, мен ертең жол жүргелі жатырмын..................,
5. Бүгін жаңбыр жауады - ау, шамасы..............,
- Қыстырма сөзі бар сөйлем мен оған сәйкес келетін сызбаны тап. Жауабыңның дұрыстығын дәлелде.
- Қыстырма сөздің тыныс белгілері қандай жағдайда қойылады екен?
(Бағалау парақшаларына бағалау)
Қорытындылайық. Ереже: Қыстырма сөздер сөйлемде үтір арқылы бөлінеді.
а) сөйлемнің басында келсе, үтір одан кейін,
ә) ортасында келсе, екі жағынан,
б) соңында келсе одан бұрын қойылады.
Мысалы:
Шынында, ол кезде бәріміз жас едік.
Осының бәрін, әрине, өзі жалғыз істеген жоқ.
Жақып түсінігі бар бала, меніңше.
Сергіту сәті: Видео ролик арқылы «Аяқпенен топ - топ»
Қыстырма сөздің тыныс белгілері. жүктеу