- 05 нау. 2024 00:38
- 198
Ю дыбысы мен әрпі
Әліппе
Тақырыбы: Ю дыбысы мен әрпі. Мақсаты. Білімділігі: Оқушыларға ю әрпінің айтылуы мен жазылуын және и әрпінен соң у жазылмайтындығын түсіндіру.
Дамытушылығы: Оқу және жазу дағдыларын дамытуды, таным белсенділігін дамыту, өз ойларын жеткізе білу, сұрақтарға жауап беру, ойлану жүйелігін арттыру.
Тәрбиелігі: Қазақтың ұлттық салт - дәстүрін сақтауға тәрбиелеу, әдемі, көркем қатесіз жазуға қалыптастыру. Оқушыларды ұйымшылдыққа, бірлікке тәрбиелеу. Пәнаралық байланыс: дене шынықтыру, дүниетану, математика.
Түрі: Жаңа сабақ
Әдісі: Сұрақ - жауап, түсіндіру, ой қозғау, ой жию
Көрнекілігі: Суреттер, әріптер, оқулық, плакат.
Сабақтың барысы.
1. Ұйымдастыру кезеңі. 1. Балалар, бүгін ерекше күн. Себебі, сабағымызға көп қонақтар келіп отыр. Олай болса, қонақтарымызбен сәлемдесейік.
Құтты қонақ келіпті, төрімізге еніпті.
Амандасу үлкенге, тәрбиенің басы ғой.
Ал, кәнеки бәріміз, сәлем дейік үлкенге
Сәлеметсіздер ме, апайлар!
2. Психологиялық дайындық. 1 дегенім - жаман баға, алады оны жаман бала
2 дегенім - нашар баға, інішегім нашарлама.
3 дегенім - орта баға, сапасы да орта баға
4 дегенім - жақсы баға, алады оны жақсы бала
5 дегенім - үздік баға, оқимыз тек үздік қана
(цифрмен көрсету)
Оқулықпен жұмыс.
3. «Ұя» өлеңін жатқа айту.
4. Сөздерді оқу. Аяқ қоян қияр аяз тақия Таяқ шаян пияз саяз дария Ұя аяқ қияр бояу сия мая Баян таяқ пияз қоян қия жая
5. Кісі аттары. Аян, Баян, Әсия, Әлия, Ғалия, Данияр Жер - су аттары. Баянауыл, Аягөз, Сырдария, Әмудария Кісінің, жер - су аттары үлкен әріппен басталып жазылады. Балалар, қазір қай мезгіл? - Күз мезгілінің соңғы айы. - Күзде табиғатта қандай өзгерістер болады? - Міне, балалар, жемістер пісіп, жерге түсіп қалыпты, осы жемістерді теріп алайық та, артындағы сұрақтарға жауап берейік. 1. Яя дыбысы қандай дыбыс?
2. Шаян, қоян сөзін буынға бөл.
3. Яя дыбысы сөздің қай жерінде кездеседі? Яя дыбысын қорытындылау.
3. Жаңа сабақты меңгерту.
Жұмбақ жасыру. Сол жұмбақтың шешуінде бүгінгі жаңа сабағымыздың тақырыбы табылады.
Қыс бойына жатады,
Тәтті ұйқыға батады. /Аю/
Ю дыбысы мен әрпі дауысты дыбыс. Ю дыбысын созып айтуға болады. Ю дыбысы сөздің аяғында, ортасында келеді. Ю дыбысы екі дыбыстан құралған.
Ю
й у
Аю ою А - ю - 2 б, 2ә, 3д О - ю - 2б, 2ә, 3д
/Суретпен жұмыс/. Аю жабайы аң. Орманда өмір сүреді. Оюды қайдан көреміз? Сандықтың сыртынан, көрпеден, текемет, сырмақтан көреміз.
/Оқулықпен жұмыс/. Аю қою құю сүю есею азаю Ою қию түю күю үлкею көбею.
/Мәтінмен жұмыс/. Ою Менің әжем сырмақ сырды. Сырмаққа ою ойып салды. Ою әдемі болды./Ою туралы түсінік беру/.
Сергіту сәті. 1, 2, 3 жинап бойға күш. Қолға қалам аламыз. 2 пен 5-ке жазамыз. Дәптермен жұмыс. Ю ю дыбысының баспа, жазба түрімен таныстыру. Ауаға, тақтаға жазып көрсету, дәптерге жазу. Әженің тапсырмасын орындау.- Дыбыстар қандай түрге бөлінеді. 2 түрге бөлінеді - Дыбыс дегеніміз не? Дыбысты естиміз, айтамыз.- Әріп дегеніміз не? Әріпті жазамыз, көреміз, оқимыз.- Әріптен не құралады? Сөз құралады.- Сөзден не құралады?- Сөйлем құралады.- Сөйлемнен не құралады? Мәтін құралады. Ендеше, балалар, оқулықтағы мәтінмен танысамыз./Мәтінді тізбектей оқу/.
"Жоғалған дыбысты тап" ойыны.
Ш... ге қо... н пи... з А... шы ег... н қ... зыл
"Жоғалған буынды тап" ойыны.
Түл... зы... бұ... еш...
Дыбыстық талдау жасау.
"Сөз ойла, тез ойла" ойыны. Юю дыбысы бар сөз ойлау.
Сабақты қорыту.
Үйге тапсырма. Юю дыбысы.
Бағалау.
Тақырыбы: Ю дыбысы мен әрпі. Мақсаты. Білімділігі: Оқушыларға ю әрпінің айтылуы мен жазылуын және и әрпінен соң у жазылмайтындығын түсіндіру.
Дамытушылығы: Оқу және жазу дағдыларын дамытуды, таным белсенділігін дамыту, өз ойларын жеткізе білу, сұрақтарға жауап беру, ойлану жүйелігін арттыру.
Тәрбиелігі: Қазақтың ұлттық салт - дәстүрін сақтауға тәрбиелеу, әдемі, көркем қатесіз жазуға қалыптастыру. Оқушыларды ұйымшылдыққа, бірлікке тәрбиелеу. Пәнаралық байланыс: дене шынықтыру, дүниетану, математика.
Түрі: Жаңа сабақ
Әдісі: Сұрақ - жауап, түсіндіру, ой қозғау, ой жию
Көрнекілігі: Суреттер, әріптер, оқулық, плакат.
Сабақтың барысы.
1. Ұйымдастыру кезеңі. 1. Балалар, бүгін ерекше күн. Себебі, сабағымызға көп қонақтар келіп отыр. Олай болса, қонақтарымызбен сәлемдесейік.
Құтты қонақ келіпті, төрімізге еніпті.
Амандасу үлкенге, тәрбиенің басы ғой.
Ал, кәнеки бәріміз, сәлем дейік үлкенге
Сәлеметсіздер ме, апайлар!
2. Психологиялық дайындық. 1 дегенім - жаман баға, алады оны жаман бала
2 дегенім - нашар баға, інішегім нашарлама.
3 дегенім - орта баға, сапасы да орта баға
4 дегенім - жақсы баға, алады оны жақсы бала
5 дегенім - үздік баға, оқимыз тек үздік қана
(цифрмен көрсету)
Оқулықпен жұмыс.
3. «Ұя» өлеңін жатқа айту.
4. Сөздерді оқу. Аяқ қоян қияр аяз тақия Таяқ шаян пияз саяз дария Ұя аяқ қияр бояу сия мая Баян таяқ пияз қоян қия жая
5. Кісі аттары. Аян, Баян, Әсия, Әлия, Ғалия, Данияр Жер - су аттары. Баянауыл, Аягөз, Сырдария, Әмудария Кісінің, жер - су аттары үлкен әріппен басталып жазылады. Балалар, қазір қай мезгіл? - Күз мезгілінің соңғы айы. - Күзде табиғатта қандай өзгерістер болады? - Міне, балалар, жемістер пісіп, жерге түсіп қалыпты, осы жемістерді теріп алайық та, артындағы сұрақтарға жауап берейік. 1. Яя дыбысы қандай дыбыс?
2. Шаян, қоян сөзін буынға бөл.
3. Яя дыбысы сөздің қай жерінде кездеседі? Яя дыбысын қорытындылау.
3. Жаңа сабақты меңгерту.
Жұмбақ жасыру. Сол жұмбақтың шешуінде бүгінгі жаңа сабағымыздың тақырыбы табылады.
Қыс бойына жатады,
Тәтті ұйқыға батады. /Аю/
Ю дыбысы мен әрпі дауысты дыбыс. Ю дыбысын созып айтуға болады. Ю дыбысы сөздің аяғында, ортасында келеді. Ю дыбысы екі дыбыстан құралған.
Ю
й у
Аю ою А - ю - 2 б, 2ә, 3д О - ю - 2б, 2ә, 3д
/Суретпен жұмыс/. Аю жабайы аң. Орманда өмір сүреді. Оюды қайдан көреміз? Сандықтың сыртынан, көрпеден, текемет, сырмақтан көреміз.
/Оқулықпен жұмыс/. Аю қою құю сүю есею азаю Ою қию түю күю үлкею көбею.
/Мәтінмен жұмыс/. Ою Менің әжем сырмақ сырды. Сырмаққа ою ойып салды. Ою әдемі болды./Ою туралы түсінік беру/.
Сергіту сәті. 1, 2, 3 жинап бойға күш. Қолға қалам аламыз. 2 пен 5-ке жазамыз. Дәптермен жұмыс. Ю ю дыбысының баспа, жазба түрімен таныстыру. Ауаға, тақтаға жазып көрсету, дәптерге жазу. Әженің тапсырмасын орындау.- Дыбыстар қандай түрге бөлінеді. 2 түрге бөлінеді - Дыбыс дегеніміз не? Дыбысты естиміз, айтамыз.- Әріп дегеніміз не? Әріпті жазамыз, көреміз, оқимыз.- Әріптен не құралады? Сөз құралады.- Сөзден не құралады?- Сөйлем құралады.- Сөйлемнен не құралады? Мәтін құралады. Ендеше, балалар, оқулықтағы мәтінмен танысамыз./Мәтінді тізбектей оқу/.
"Жоғалған дыбысты тап" ойыны.
Ш... ге қо... н пи... з А... шы ег... н қ... зыл
"Жоғалған буынды тап" ойыны.
Түл... зы... бұ... еш...
Дыбыстық талдау жасау.
"Сөз ойла, тез ойла" ойыны. Юю дыбысы бар сөз ойлау.
Сабақты қорыту.
Үйге тапсырма. Юю дыбысы.
Бағалау.