Соңғы жаңарту

(Өзгертілген уақыты 1 ай бұрын)
Балалардың тіл дамуына отбасындағы экран уақытын шамадан тыс пайдалану теріс әсер етеді - зерттеу

Балаңыздың экран алдында шамадан тыс уақыт өткізуіне алаңдайсыз ба? Бұл толығымен олардың кінәсі емес, себебі олар жиі көргенін қайталайды. Жақында жүргізілген зерттеу бойынша балалардың экранды қолдану әдеттері ата-аналарының әдеттеріне ұқсас екені анықталды, ал отбасындағы экранды шамадан тыс пайдалану балалардың тілін дамытуға теріс әсер етуі мүмкін.

Frontiers in Developmental Psychology журналында жарияланған соңғы зерттеу экран уақытын шектеу және тіл дағдыларын жақсарту үшін отбасындағы бетпе-бет қарым-қатынасқа көбірек көңіл бөлу қажеттігін көрсетеді.

"Біздің зерттеуіміз балалардың экранды пайдалану үлгілері ата-аналарының үлгілеріне ұқсас екенін анықтады", — деді зерттеудің жетекші авторы, Тарту университетінің докторы Тийа Тулвисте баспасөз хабарламасында.

"Бала тілін зерттеушілер ерте тіл дамуы кезінде балалар белсенді қатысатын ересектермен күнделікті қарым-қатынастың маңыздылығын атап өтеді. Сонымен қатар, біз барлық отбасы мүшелерінің экран құрылғыларына бейім екенін білеміз. Уақыт шектеулі болғандықтан, бетпе-бет қарым-қатынас пен экран уақыты арасындағы бұл қатал бәсекелестіктің бала тілінің дамуына қалай әсер ететінін анықтауымыз керек", — деп түсіндірді доктор Тулвисте.

Экран уақытының балалардың сөздік қоры мен грамматикалық дағдыларына әсерін зерттеу үшін, зерттеу тобы 2,5 пен 4 жас арасындағы 400-ден астам ата-ана мен олардың балаларын зерттеді. Зерттеушілер ата-аналар мен балалардың экран әдеттерін, сондай-ақ балалардың тілін дамыту бағасын қарастырды.

Нәтижелер экран уақытын шамадан тыс қолдану мен балалардағы нашар сөздік қор мен грамматика дағдылары арасында айқын байланыс бар екенін көрсетті. Таңқаларлықтай, әлеуметтік қарым-қатынасты немесе бірге көруді насихаттайтын экрандық іс-шаралар да тіл дамуын жақсартпады. Әсіресе, бейне ойындар ойнау тіл дағдыларына зиянды әсер етті, оны бала, анасы немесе әкесі ойнағанына қарамастан.

"Электронды кітаптарды оқу және кейбір білім беру ойындарын ойнау, әсіресе үлкенірек балалар үшін, тіл үйрену мүмкіндіктерін ұсына алса да, зерттеулер өмірдің алғашқы жылдарында ең ықпалды фактор күнделікті ата-ана мен баланың бетпе-бет вербалды қарым-қатынасы екенін көрсетеді", — деп түсіндірді доктор Тулвисте.

Нәтижелер экран уақытын балалардың тіл дағдыларына әсері туралы құнды түсініктер ұсынса да, зерттеудің кейбір шектеулері бар. Себебі ол көлденең қималық дизайнға ие, яғни қатысушылар тек бір рет зерттелді, олардың дамуы ұзақ уақыт бойы қадағаланбады. Сондай-ақ, деректер COVID-19 пандемиясына дейін жиналған, бұл экран уақытының үлгілеріне айтарлықтай әсер етіп, нәтижелерге ықпал етуі мүмкін еді.

 

 

балалардың тіл дамуы, экран уақыты, отбасындағы экран пайдалану, шамадан тыс экран қолдану, ата-ананың үлгісі, тіл дағдылары, бетпе-бет қарым-қатынас, сөздік қор, грамматика, бейне ойындар, білім беру ойындары, COVID-19 пандемиясы, зерттеу, Тийа Тулвисте, Frontiers in Developmental Psychology

You Might Also Like

Жаңалықтар

Жарнама