- 05 нау. 2024 00:21
- 204
Ілияс Жансүгіров «Күй»
Сабақ тақырыбы: Ілияс Жансүгіров «Күй»
Біліктілік: Ілияс туралы толығырақ мәліметтер беріп, өлеңдерін сын тұрғысынан бағалай білуге үйрету, ізденгіш қасиеттерін арттыру.
Дамытушылық: Мәнерлеп оқуға машықтандыру, теория бойынша білімдерін тереңдету, жан дүниелерін кеңейту.
Тәрбиелік: ұлттық салт - дәстүрімізді дәріптеуге, ана тілдің рухын асқақтататын тұлға тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Жаңа материалды меңгерту
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Әдісі: Сын тұрғысынан ойлау
Пән аралық байланыс: Қазақ тілі, тарих, музыка
Жабдығы: Интербелсенді тақта.
Ұйымдастыру
Ой қозғау
Ақын не істейді?
Тану
Ілияс Жансүгіров 1984 жылы 14 мамырда Ақсу болысында туған. Әкесі Жансүгір ескіше сауаты бар, өнерлі адам болған. Бойындағы тамаша өнерінің бәрін баласына үйретеді. Әкесінен жазуды, оқуды, етік тігуді, домбыра тартуды, қоңыр дауыспен ән салуды үйренеді. Зерек бала халқының ән – жыр, күй өнерін сүйеді, зерттейді.
Күйге
Күй, сені тәтті көрем жаным сүйіп,
Тыңдаймын тыным алмай, жанып, күйіп,
Өмірдің сырын ашып жүрегіме,
Музаның әміріне басымды иіп.
Алайық, ескі күйдің бәрін жиып,
Жандырған ой қиялды, қалың күйік,
Шерттіріп құнарлылық домбыраға,
Тербеліп ырғағына тамылжиық
Қолдан
• Өлеңдерді тізбектей мәнерлеп оқимыз
Ұғын
Сөздер сыры
Апкәусар – жұмақтағы зәмзәм суы, мөлдір де дәмді су
Муза – әр ақынның табынатын құдіреті
Градация
Дамыту – алдыңғы сөзден соңғы сөзді, алдыңғы ойдан соңғы ойды, алдыңғы құбылыстан соңғы құбылысты асыра, асқақтата түсу
Бірде жерді шу басты,
Ұрандаған жарыстай.
Бірде адақтап ақты күй
Ағалаған дауыстай
Ыңыранып қалды домбыра
Қамыстағы барыстай
Зерттеу
• Домбыра, күй қай пәнге қатысты ұғымдар?
• Қазақтың ұлттық аспаптарын атаңдар?
• Қандай күйлерді білесіңдер?
• Ақын күй өнерін қалай бағалайды?
• Күйшілерден кімдерді білесіңдер?
Салыстыр
Мағжан «Қазақ тілі»
Ілияс «Анам тілі»
Қорыту
• 5 жолды өлең арқылы қорытындылаймыз.
• 1/ бір зат есім (кім?)
• 2/ екі сын есім (қандай?)
• 3/ үш етістік (не істеді? Не істейді?)
• 4/ төрт синоним
• 5/ бір мағыналы сөйлем / түйін /
• Үйге тапсырма: Ілияс туралы мәнжазба, қалаған өлеңін жаттау
• Бағалау
Біліктілік: Ілияс туралы толығырақ мәліметтер беріп, өлеңдерін сын тұрғысынан бағалай білуге үйрету, ізденгіш қасиеттерін арттыру.
Дамытушылық: Мәнерлеп оқуға машықтандыру, теория бойынша білімдерін тереңдету, жан дүниелерін кеңейту.
Тәрбиелік: ұлттық салт - дәстүрімізді дәріптеуге, ана тілдің рухын асқақтататын тұлға тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Жаңа материалды меңгерту
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Әдісі: Сын тұрғысынан ойлау
Пән аралық байланыс: Қазақ тілі, тарих, музыка
Жабдығы: Интербелсенді тақта.
Ұйымдастыру
Ой қозғау
Ақын не істейді?
Тану
Ілияс Жансүгіров 1984 жылы 14 мамырда Ақсу болысында туған. Әкесі Жансүгір ескіше сауаты бар, өнерлі адам болған. Бойындағы тамаша өнерінің бәрін баласына үйретеді. Әкесінен жазуды, оқуды, етік тігуді, домбыра тартуды, қоңыр дауыспен ән салуды үйренеді. Зерек бала халқының ән – жыр, күй өнерін сүйеді, зерттейді.
Күйге
Күй, сені тәтті көрем жаным сүйіп,
Тыңдаймын тыным алмай, жанып, күйіп,
Өмірдің сырын ашып жүрегіме,
Музаның әміріне басымды иіп.
Алайық, ескі күйдің бәрін жиып,
Жандырған ой қиялды, қалың күйік,
Шерттіріп құнарлылық домбыраға,
Тербеліп ырғағына тамылжиық
Қолдан
• Өлеңдерді тізбектей мәнерлеп оқимыз
Ұғын
Сөздер сыры
Апкәусар – жұмақтағы зәмзәм суы, мөлдір де дәмді су
Муза – әр ақынның табынатын құдіреті
Градация
Дамыту – алдыңғы сөзден соңғы сөзді, алдыңғы ойдан соңғы ойды, алдыңғы құбылыстан соңғы құбылысты асыра, асқақтата түсу
Бірде жерді шу басты,
Ұрандаған жарыстай.
Бірде адақтап ақты күй
Ағалаған дауыстай
Ыңыранып қалды домбыра
Қамыстағы барыстай
Зерттеу
• Домбыра, күй қай пәнге қатысты ұғымдар?
• Қазақтың ұлттық аспаптарын атаңдар?
• Қандай күйлерді білесіңдер?
• Ақын күй өнерін қалай бағалайды?
• Күйшілерден кімдерді білесіңдер?
Салыстыр
Мағжан «Қазақ тілі»
Ілияс «Анам тілі»
Қорыту
• 5 жолды өлең арқылы қорытындылаймыз.
• 1/ бір зат есім (кім?)
• 2/ екі сын есім (қандай?)
• 3/ үш етістік (не істеді? Не істейді?)
• 4/ төрт синоним
• 5/ бір мағыналы сөйлем / түйін /
• Үйге тапсырма: Ілияс туралы мәнжазба, қалаған өлеңін жаттау
• Бағалау