- 05 нау. 2024 02:57
- 170
Ақиқат өзін - өзі тану мақсаты ретінде
Ақиқат өзін - өзі тану мақсаты ретінде
Рухани тәрбие адамның ізгілік ұстанымдарын тәрбиелейді. Жеке тұлғаның ақыл - ойы мен іс - әрекеттерін жүрек арқылы ізгілік мұраттарға бағыттап, өмір даналығын түсінуге рухани көзқарас қалыптастырады. Адам пайда болып, ойланып, «Мен кіммін? Адам үшін не жақсы? Адамның бақыты неде? Адамның маңыздылығы неде?», - деген сұрақтар қоя бастағанда, өзін - өзі тану да басталады.
Аристотель
Адамның белсенділігі мен шығармашылығы артып, оның атқарар қызметін еселетуде. Адамның өнері мен өніміне орай беделі мен берері анағұрлым тез артуда, талпынысы тың өрнек салуда. Өсіп өнген ел - жұрт – кең өрістегі өркениеттің жарасты отағасы, шаруашылықты жүргізудің тұтас әлеуметтік күші екеніне көзімізді жеткізуде. Ынтымағы жарасқандардың жүйелі ұмтылыстан ұтары мол. Бұл қажеттіліктен туындайтын құндылықтар. Өмір сүрудің жаңа мүмкіндігі адамның белсенділігінен туындайды. Адам атам заманнан бері өзін - өзі бақылап, бағалап, түйіндеп келеді, өзіндік шешімнен нәр алуда. Бірақ, адам белсенділігін әркім өз деңгейінде қозғап, әрқалай түсінді және түсіндіруде. Не демелік, адамдық өмірдің мәнісін, тұлғалық болмыстың негізін, кісілік қасиеттердің құндылығын, азаматтық сапаның сабақтастығын ұқпай жаңа мүмкіндіктің не екенін ұғыну, толықтыру екіталай. Адам құндылығы, оның қосымша құнынан айқын және әрдайым білінеді. Кез - келген адам жоғарыда қойылған сұрақтарға іштей жауап іздері анық. Мен де осы курсқа келіп дәл осы «Мен кіммін?» деген сұраққа жауап іздеп көрдім. Мен бұл сұраққа жауап ретінде «Мен жеке тұлғамын, Мен өзін - өзі тану пәнінің мұғалімімін», - деген жауапты іштей қайталадым. Әрбір адам өз бойына рухани азық жинаса, өмірін ізгілік мұраттарға бағыттаса өмір даналығын түсінер еді. Кез - келген адамның мекен еткен елі, туып өскен жері болатыны сөзсіз. Дала перзенттері туып - өскен еліне деген сезіміне берік болады. Тамаша табиғаты, қонақжай халқы, салт - дәстүрі, өнері мен өрелі мәдениеті бар елдің ұрпағы екеніме мақтан етемін. Өз еліңді сүйе білу, елің мен жеріңнің тарихын, бабалар шежіресін білуге ұмтылу, бұл - менің ғұмыр тарихым, бағым мен барым, ұлт ұланы ретінде ұлағатты ұстанымым!
Мен Сарыағаш ауданы Абай ауылында 1983 жылы дүниеге келдім. Бақытты балалық шағым сонда өтті. Мектепті бітіріп, Шырайлы Шымқалаға оқуға түстім. Студенттік шақ... Неткен қызығы мен шыжығы мол күндер еді. Сол қызығы мол шақтың аяқ асты өмірімді астаң-кестең етерін кім білген. Осы кезде Сырым Датұлының мына бір өлеңі есіме түсіп отыр:
Ағаңнан айырылсаң - қанатыңның қайырылғаны,
Әкеңнен айырылсаң - асқар тауыңның шағылғаны,
Сүйген жарыңнан айырылсаң - жапырағыңның қурағаны,
Анаңнан айырылсаң - ағып жатқан бұлағыңның суалғаны,- деген екен.
Өзін-өзі тану мұғалімі Бакирова Аягоз Берикбаевна
Толық нұсқасын жүктеу
Рухани тәрбие адамның ізгілік ұстанымдарын тәрбиелейді. Жеке тұлғаның ақыл - ойы мен іс - әрекеттерін жүрек арқылы ізгілік мұраттарға бағыттап, өмір даналығын түсінуге рухани көзқарас қалыптастырады. Адам пайда болып, ойланып, «Мен кіммін? Адам үшін не жақсы? Адамның бақыты неде? Адамның маңыздылығы неде?», - деген сұрақтар қоя бастағанда, өзін - өзі тану да басталады.
Аристотель
Адамның белсенділігі мен шығармашылығы артып, оның атқарар қызметін еселетуде. Адамның өнері мен өніміне орай беделі мен берері анағұрлым тез артуда, талпынысы тың өрнек салуда. Өсіп өнген ел - жұрт – кең өрістегі өркениеттің жарасты отағасы, шаруашылықты жүргізудің тұтас әлеуметтік күші екеніне көзімізді жеткізуде. Ынтымағы жарасқандардың жүйелі ұмтылыстан ұтары мол. Бұл қажеттіліктен туындайтын құндылықтар. Өмір сүрудің жаңа мүмкіндігі адамның белсенділігінен туындайды. Адам атам заманнан бері өзін - өзі бақылап, бағалап, түйіндеп келеді, өзіндік шешімнен нәр алуда. Бірақ, адам белсенділігін әркім өз деңгейінде қозғап, әрқалай түсінді және түсіндіруде. Не демелік, адамдық өмірдің мәнісін, тұлғалық болмыстың негізін, кісілік қасиеттердің құндылығын, азаматтық сапаның сабақтастығын ұқпай жаңа мүмкіндіктің не екенін ұғыну, толықтыру екіталай. Адам құндылығы, оның қосымша құнынан айқын және әрдайым білінеді. Кез - келген адам жоғарыда қойылған сұрақтарға іштей жауап іздері анық. Мен де осы курсқа келіп дәл осы «Мен кіммін?» деген сұраққа жауап іздеп көрдім. Мен бұл сұраққа жауап ретінде «Мен жеке тұлғамын, Мен өзін - өзі тану пәнінің мұғалімімін», - деген жауапты іштей қайталадым. Әрбір адам өз бойына рухани азық жинаса, өмірін ізгілік мұраттарға бағыттаса өмір даналығын түсінер еді. Кез - келген адамның мекен еткен елі, туып өскен жері болатыны сөзсіз. Дала перзенттері туып - өскен еліне деген сезіміне берік болады. Тамаша табиғаты, қонақжай халқы, салт - дәстүрі, өнері мен өрелі мәдениеті бар елдің ұрпағы екеніме мақтан етемін. Өз еліңді сүйе білу, елің мен жеріңнің тарихын, бабалар шежіресін білуге ұмтылу, бұл - менің ғұмыр тарихым, бағым мен барым, ұлт ұланы ретінде ұлағатты ұстанымым!
Мен Сарыағаш ауданы Абай ауылында 1983 жылы дүниеге келдім. Бақытты балалық шағым сонда өтті. Мектепті бітіріп, Шырайлы Шымқалаға оқуға түстім. Студенттік шақ... Неткен қызығы мен шыжығы мол күндер еді. Сол қызығы мол шақтың аяқ асты өмірімді астаң-кестең етерін кім білген. Осы кезде Сырым Датұлының мына бір өлеңі есіме түсіп отыр:
Ағаңнан айырылсаң - қанатыңның қайырылғаны,
Әкеңнен айырылсаң - асқар тауыңның шағылғаны,
Сүйген жарыңнан айырылсаң - жапырағыңның қурағаны,
Анаңнан айырылсаң - ағып жатқан бұлағыңның суалғаны,- деген екен.
Өзін-өзі тану мұғалімі Бакирова Аягоз Берикбаевна
Толық нұсқасын жүктеу