Зайырлы мемлекеттегі дін мен дәстүр
Зайырлы мемлекеттегі дін мәселесі кез-келген демократиялық көпконфессиялы қоғамда өзекті болып табылады, мұнда руханиятқа, әсіресе жастар арасында қызығушылық артады. Бұл жерде мемлекеттің дін істеріне, бір жағынан адамның жеке рухани әлеміне араласпауының және мемлекеттің қоғамдық қауіпсіздік пен өз мемлекеттілігін экстремистік идеяларға ұласатын деструктивті деструктивті діни идеялардан қорғауының ең өткір қыры болып табылады.
Мемлекеттің зайырлы сипаты мемлекеттің дін мен діни ұйымдардан бөлінуін, олардың бір-бірінің істеріне араласпауын білдіреді. Өз кезегінде діндерге деген құрмет пен төзімділік қоғамда гуманизмнің зайырлы түрін құруға, өз елінің азаматын, патриотын қалыптастыруға ықпал етеді. Бұл ретте ұлттық дәстүрлер мен әдет-ғұрыптарды нығайту, жалпы қоғамды дәстүрлі құндылықтар негізінде шоғырландыру көзделеді.
Ар-ождан бостандығы әр азаматқа өзінің рухани немесе діни өмірімен өзін-өзі анықтауға мүмкіндік береді, діни нанымдардың теңдігі діндерге қатысты кемсітушіліктің кез-келген түріне жол бермейді, мемлекет оның аумағында жұмыс істейтін діннің ешқайсысына артықшылық бермейді, Саяси билік діни ұйымдардың ішкі істеріне араласпайды. Зайырлы мемлекетте әр адам діни институттарға жүгінбей өмір сүре алатындығына сенуге құқылы.
Екінші жағынан, дін кез-келген қоғамның рухани өмірінің маңызды компоненттерінің бірі болып табылады. Ол адамға өмірдің мәнін береді, оны Құдаймен немесе жоғары рухани күштермен байланыстырады. Діндарлық, дүниетанымның бір түрі ретінде, өркениеттің басынан бастап адамзатқа тән және оны өркениет тарихында қандай да бір түрде сүйемелдейді.
Сонымен бірге, діни идеялардың астында радикализмнің таралуы байқалады, оған мемлекеттік құрылымдар жауап бере алмайды, әсіресе жастар сананы манипуляциялаудың негізгі құрбаны болады. Ең алдымен, деструктивті діни желілерге дәстүрлі дін туралы ең Үстірт түсінігі барлар кіреді, олардың отбасыларында алдыңғы ұрпақтардың діни дәстүрлерінің байланысы үзілген.
Бүгінгі таңда білім жастарды "мұғалімнің" беделі оларды қауіпті қоғамға қарсы әрекеттерді жасауға мәжбүр ететін және Отанға деген сүйіспеншілікті культке деген сүйіспеншілікпен алмастыратын барлық культтерге деген құштарлықтан сақтау үшін қажет. Жаңа бағыттағы кейбір ұйымдарда қуатты коммерциялық негіз бар. Мұндай құрылымдардың ұйымдастырушылары өздерінің жас ізбасарларына топтың идеологиясы мен тәртібіне толық сөзсіз бағыну және оның көшбасшысына табыну үшін рухани, әлеуметтік, материалдық игіліктерге уәде береді. Дәстүрлі емес діни ұйымдар өздерінің сенімдерін қабылдауға тырысқандардың азаматтық құқықтарын ең түбегейлі бұзады. Зерттеулер көрсеткендей, мұндай ұйымға түскен әрбір адамға ауыр зиян келтіріледі. Адам ұйымнан кетуге шешім қабылдағанда, оның алдында тәуелсіз өмірді қайта үйрену мәселесі туындайды және бұл мәселені, өкінішке орай, Әрқашан өз бетінше шеше алмайды.
Абай Құнанбаев атындағы Саран Жоғары гуманитарлық-техникалық колледжінде Діни экстремизмнің алдын алу бойынша ақпараттық-түсіндіру жұмыстарына ерекше көңіл бөлінеді. Дінтану және зайырлы этиканың факультативтік сабақтарында студенттер діндердің пайда болу және даму тарихымен танысады. Жастардың діни-құқықтық консультациялар сарапшыларымен кездесулері жүйелі түрде ұйымдастырылуда. "Қарағанды облысының дін істері басқармасы"ММ мамандарымен тығыз ынтымақтастық ұйымдастырылды. Колледж оқытушылары діни экстремизмнің алдын алу бойынша семинар-тренингтерге қатысады. Осындай мақсатты жұмыс арқылы, оның ішінде жастарға рухани сұрақтарға жауаптарды интернеттен емес, кездейсоқ "уағызшылар" немесе белгісіз баспаның діни әдебиеті арқылы емес, тек мешіттегі немесе шіркеудегі рухани тұлғаларға жүгіну арқылы іздеу керек деген ой келеді.
Осылайша, мемлекеттің сенушілермен, ең алдымен жастармен қалыпты сындарлы қарым-қатынасы өте маңызды. Діни жаңғырудың көрінісі мемлекетіміздің қоғамдық-саяси өміріндегі конфессиялық фактордың өсуі болды. Бүгінгі таңда Дін әлеуметтік шоғырландыру және саяси жұмылдыру құралы ретінде қызмет ете алады және орындай алады. Бұл мағынада дәстүр қазіргі заманғы әлеуметтік құрылымның және сайып келгенде оның тұрақтылығының негізгі бөліктерінің біріне айналады.
Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университі
«Философия және саясаттану» факультеті
«Дінтану» мамандығының 3 курс студенті
Жамауова Енлик Ахринбаевна
Ғылыми жетекшісі: Сарсембаев Р.