- 05 нау. 2024 02:24
- 146
Етістік
Сабақтың тақырыбы: «Етістік»
Мақсаты:
1. Білімділік: Оқушыларға етістік туралы толық мағлұмат беру.
2. Дамытушылық: Оқушылардың сөздік қорын молайтып, ойын, тілін, шығармашылығын дамытып, дербес жұмыс жасауға үйрету. Өз ойын тез әрі жүйелі жеткізуге дағдыландыру.
3. Тәрбиелік: Оқушыларды ұқыптылыққа, жинақтылыққа, еңбекқорлыққа тәрбиелеу.
Міндеттер: Сөз таптары. Етістік туралы білімдерін жетілдіру
Күтілетін нәтиже Етістік туралы білімдерін нығайту
Тапсырмалар Оқулықта және wiki беттерінен жүктелген дереккөздер
Көрнекілігі: интерактивті тақта, сөзжұмбақ, таблица, үлестірмелі қағаздар
Сабақтың түрі: Дамытушылық
Сабақтың әдісі: Түсіндіру, сұрақ - жауап әдісі, өз бетімен жұмыс істеу.
Сабақты өту барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
- Сынып оқушыларын түгендеу.
- Үй тапсырмасының орындалуын қадағалап, бағалау..
ІІ. Ой шақыру
Сұрақ - жауап әдісі:
ІІІ. Жаңа сабақ
Тақырыбы: «Етістік»
- Психологиялық дайындық
- Білімдерін жинақтау мақсатында: дидактикалық ойын ойнату
- "Тез ойла, сөз ойла" ойыны:
Не? Қоздайды
... құлындайды
... лақтайды
... боталайды
... бұзаулайды
Кім? Емдейді
... оқытады
... ұшады
... тігеді
Заттың атын білдіретін сөзді - зат есім дейміз. Зат есімдерге кім? кімдер? не? нелер? деген сұрақтар қойылады. Мысалы: адам, адамдар, ағаш, ағаштар
Бүгінгі сабағымыздың ұраны:
Сөйлейміз, оқимыз, жазамыз,
Бәрін білуге ұмтыламыз!
Ендеше, осы ұранды ұстана отырып сабағымызды бастаймыз.
- Сәйкестендіру тестін орындаймыз: Адасқан сөздерді орнына қой.
Арыстан - боздайды
Түйе - ақырады
Жылқы - маңырайды
Қой - мөңірейді
Аю - бақырады
Сиыр - кісінейді
- Етістіктің ережесін жаттату
- Заттардың қимылын, іс - әрекетін білдіретін сөздерді - етістік дейміз. Етістіктерге не істеді? қайтті? не қылды? деген сұрақтар қойылады. Мысалы: өсті, ойнады, сайрады.
СТО сұрақтары
Сабақ барысында жасаған мұғалім мен оқушының іс - әрекеті
Сабақтың маңыздылығы не?
- оқушылар не алады?
- бұрынғы білімін қалай пайдалана алады?
- өмірден алған тәжірибесінің әсері?
- сабақтың болашақта оқушыға қандай пайдасы бар?
- оқушыларды ой қозғау арқылы тақырыпқа әкелу
- тақырып жайлы бұрынғы білетіндерін анықтау, соған сүйену жолдарын табу
І. Қызығушылығын ояту
Сөйлем құрастыру, етістіктерді тізіп жазу, ережесін еске түсіру
Топтық жұмыс
І топ. Сурет бойынша әңгіме құрап, етістіктерді тап.
ІІ топ. «Ақылды, сауатты бала» дәптерге қалай жазады? /Етістік сөздерді жазу/
ІІІ топ. «Торғай» сөзіне бір шумақ өлең құрастыр. Өлеңнен етістікті тап
Сын тұрғысынан ойлау үшін мүмкіндіктер
- еркін ойлауға қандай мүмкіндіктер жасалды?
Мағынаны ажыра - ту сатысы (жаңа ақпарат)
- оқушыларды белсене қатыстыру
- стратегияларды жүйелі қолдану арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жасай білу, баяндау және қызу ой талқы - сын жасай білу қабілеттерін жетілдіру жолдарын беру)
- оқушылармен бірлесіп жұмыс жасау, қарым - қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу
- оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу
- әрі қарай не болатынына қызықтыру, белсенділіктерін ояту
- алатын білімінің пайдалылығына көздерін жеткізу
- білімін, ақпаратты жүйелеуге үйрету
ІІ. Мағынаны тану
Топпен жұмыс: І, ІІ, ІІІ топ
1, 2, 3 - жаттығуларды орындау.
Дарынды оқушымен жұмыс:
4. Күрделі етістіктерді дара етістіктерге айналдырып жаз
Шығармашылық тапсырма:
жаттығу:
Сурет бойынша болымды болымсыз етістіктермен сөйлем құрастырып жаз.
ІV. Ой толғаныс.
Кубизм стратегиясы:
Оқушыларға куб лақтырылады. Ол кубтың беттерінде сұрақтармен тапсырмалары бар.
Ә - етістік дегеніміз не?
Ө - етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
І - етістіктерге мысал келтір
Ү – оқыды - сөзін қатыстырып сөйлем құра
Ұ - барды - сөзін қатыстырып сөйлем құра
Қ – биледі - сөзін қатыстырып сөйлем құра
- Шығармашылық диктант
1 - топ. Тоғайда түрлі аңдар...
Терең шатқалға қояндар...
2 - топ. Қызыл түлкілер тоғайда...
Тиіндер ағаштан - ағашқа...
- Өзіндік жұмыс
жаттығу
- Берілген етістіктерді қатыстырып сөйлемдер құра.
Қонды, жауды, жүзді, тасыды.
Мысалы: Қар қалың жауды.
- жаттығу
- Берілген сөздердің ішінен етістікті тауып, етістік екенін дәлелде.
Ой қозғау.
Интерактивті тақтадан кесте көрсету. Етістік туралы өз білетіндерін топтастырып жазуға нұсқау беру.
Кесте арқылы етістік туралы мағлұмат беріп, білімдерін дамыту.
- Терме диктант
Жинады, айтты, сөйлесті, байлады.
- сабақта үйренген - дерін бекіту, қолдану жолдарын беру
- жаңадан үйренгенін пайдалана отырып, білімін жүйелеу
жауап шешімі осыған байланысты жұмыс - тар беру арқылы түсінік деңгейін тексер
ІІІ. Ой қорытынды
Оқушылар бүгінгі өткен тақырып бойынша алған білімдерін бағандарға тиісінше жазады.
Білемін
Білдім
Білгім келеді
Бағалау (түрлері)
- оқушының өзін - өзі бағалауы
- топтың өзін - өзі бағалауы
Өзін - өзі және достарын бағалау парағы
Сабақты бекіту.
1. Қандай тақырыпта сабақ өттік?
2. Сабақта нені білдіңдер?
3. Етістік дегеніміз не?
4. Етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
5. Мысал келтір
Мақсаты:
1. Білімділік: Оқушыларға етістік туралы толық мағлұмат беру.
2. Дамытушылық: Оқушылардың сөздік қорын молайтып, ойын, тілін, шығармашылығын дамытып, дербес жұмыс жасауға үйрету. Өз ойын тез әрі жүйелі жеткізуге дағдыландыру.
3. Тәрбиелік: Оқушыларды ұқыптылыққа, жинақтылыққа, еңбекқорлыққа тәрбиелеу.
Міндеттер: Сөз таптары. Етістік туралы білімдерін жетілдіру
Күтілетін нәтиже Етістік туралы білімдерін нығайту
Тапсырмалар Оқулықта және wiki беттерінен жүктелген дереккөздер
Көрнекілігі: интерактивті тақта, сөзжұмбақ, таблица, үлестірмелі қағаздар
Сабақтың түрі: Дамытушылық
Сабақтың әдісі: Түсіндіру, сұрақ - жауап әдісі, өз бетімен жұмыс істеу.
Сабақты өту барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
- Сынып оқушыларын түгендеу.
- Үй тапсырмасының орындалуын қадағалап, бағалау..
ІІ. Ой шақыру
Сұрақ - жауап әдісі:
ІІІ. Жаңа сабақ
Тақырыбы: «Етістік»
- Психологиялық дайындық
- Білімдерін жинақтау мақсатында: дидактикалық ойын ойнату
- "Тез ойла, сөз ойла" ойыны:
Не? Қоздайды
... құлындайды
... лақтайды
... боталайды
... бұзаулайды
Кім? Емдейді
... оқытады
... ұшады
... тігеді
Заттың атын білдіретін сөзді - зат есім дейміз. Зат есімдерге кім? кімдер? не? нелер? деген сұрақтар қойылады. Мысалы: адам, адамдар, ағаш, ағаштар
Бүгінгі сабағымыздың ұраны:
Сөйлейміз, оқимыз, жазамыз,
Бәрін білуге ұмтыламыз!
Ендеше, осы ұранды ұстана отырып сабағымызды бастаймыз.
- Сәйкестендіру тестін орындаймыз: Адасқан сөздерді орнына қой.
Арыстан - боздайды
Түйе - ақырады
Жылқы - маңырайды
Қой - мөңірейді
Аю - бақырады
Сиыр - кісінейді
- Етістіктің ережесін жаттату
- Заттардың қимылын, іс - әрекетін білдіретін сөздерді - етістік дейміз. Етістіктерге не істеді? қайтті? не қылды? деген сұрақтар қойылады. Мысалы: өсті, ойнады, сайрады.
СТО сұрақтары
Сабақ барысында жасаған мұғалім мен оқушының іс - әрекеті
Сабақтың маңыздылығы не?
- оқушылар не алады?
- бұрынғы білімін қалай пайдалана алады?
- өмірден алған тәжірибесінің әсері?
- сабақтың болашақта оқушыға қандай пайдасы бар?
- оқушыларды ой қозғау арқылы тақырыпқа әкелу
- тақырып жайлы бұрынғы білетіндерін анықтау, соған сүйену жолдарын табу
І. Қызығушылығын ояту
Сөйлем құрастыру, етістіктерді тізіп жазу, ережесін еске түсіру
Топтық жұмыс
І топ. Сурет бойынша әңгіме құрап, етістіктерді тап.
ІІ топ. «Ақылды, сауатты бала» дәптерге қалай жазады? /Етістік сөздерді жазу/
ІІІ топ. «Торғай» сөзіне бір шумақ өлең құрастыр. Өлеңнен етістікті тап
Сын тұрғысынан ойлау үшін мүмкіндіктер
- еркін ойлауға қандай мүмкіндіктер жасалды?
Мағынаны ажыра - ту сатысы (жаңа ақпарат)
- оқушыларды белсене қатыстыру
- стратегияларды жүйелі қолдану арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жасай білу, баяндау және қызу ой талқы - сын жасай білу қабілеттерін жетілдіру жолдарын беру)
- оқушылармен бірлесіп жұмыс жасау, қарым - қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу
- оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу
- әрі қарай не болатынына қызықтыру, белсенділіктерін ояту
- алатын білімінің пайдалылығына көздерін жеткізу
- білімін, ақпаратты жүйелеуге үйрету
ІІ. Мағынаны тану
Топпен жұмыс: І, ІІ, ІІІ топ
1, 2, 3 - жаттығуларды орындау.
Дарынды оқушымен жұмыс:
4. Күрделі етістіктерді дара етістіктерге айналдырып жаз
Шығармашылық тапсырма:
жаттығу:
Сурет бойынша болымды болымсыз етістіктермен сөйлем құрастырып жаз.
ІV. Ой толғаныс.
Кубизм стратегиясы:
Оқушыларға куб лақтырылады. Ол кубтың беттерінде сұрақтармен тапсырмалары бар.
Ә - етістік дегеніміз не?
Ө - етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
І - етістіктерге мысал келтір
Ү – оқыды - сөзін қатыстырып сөйлем құра
Ұ - барды - сөзін қатыстырып сөйлем құра
Қ – биледі - сөзін қатыстырып сөйлем құра
- Шығармашылық диктант
1 - топ. Тоғайда түрлі аңдар...
Терең шатқалға қояндар...
2 - топ. Қызыл түлкілер тоғайда...
Тиіндер ағаштан - ағашқа...
- Өзіндік жұмыс
жаттығу
- Берілген етістіктерді қатыстырып сөйлемдер құра.
Қонды, жауды, жүзді, тасыды.
Мысалы: Қар қалың жауды.
- жаттығу
- Берілген сөздердің ішінен етістікті тауып, етістік екенін дәлелде.
Ой қозғау.
Интерактивті тақтадан кесте көрсету. Етістік туралы өз білетіндерін топтастырып жазуға нұсқау беру.
Кесте арқылы етістік туралы мағлұмат беріп, білімдерін дамыту.
- Терме диктант
Жинады, айтты, сөйлесті, байлады.
- сабақта үйренген - дерін бекіту, қолдану жолдарын беру
- жаңадан үйренгенін пайдалана отырып, білімін жүйелеу
жауап шешімі осыған байланысты жұмыс - тар беру арқылы түсінік деңгейін тексер
ІІІ. Ой қорытынды
Оқушылар бүгінгі өткен тақырып бойынша алған білімдерін бағандарға тиісінше жазады.
Білемін
Білдім
Білгім келеді
Бағалау (түрлері)
- оқушының өзін - өзі бағалауы
- топтың өзін - өзі бағалауы
Өзін - өзі және достарын бағалау парағы
Сабақты бекіту.
1. Қандай тақырыпта сабақ өттік?
2. Сабақта нені білдіңдер?
3. Етістік дегеніміз не?
4. Етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
5. Мысал келтір