Отырықшылар және көшпелілер мәдениеті (қысқа мерзімді жоспарлар)
Сабақ тақырыптары:
1. Отырықшылар және көшпелілер мәдениеті
2. Көшпелілердің материалдық мəдениеті
3. Сəулет жəне өнер (VI – IX ғғ.)
4. Халық ауыз əдебиеті, жазу жəне дін
5. VІ – ІХ ғасырлардағы Қазақстан халықтарының отырықшы және көшпелі мәдениеті бөліміне орта мерзімді жопар
Тарих 7 сынып
Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)
Оқушыларды жартылай көшпелі мәдениеттің және қала мәдениетінің дамуымен, олардың өзара байланыстарымен таныстыру.
Сабақ мақсаттары:
Барлық оқушылар:
• орта ғасырлардағы халықтың өмірі мен тұрмысын мазмұндайды;
• тарихтағы негізгі саяси өзгерістерге талдау жасайды;
• түрлі деректерден тарихи ақпараттарды іздестіреді.
Оқушылардың басым бөлігі:
• жартылай көшпелі және отырықшы тұрғындардың мәдени және экономикалық даму ерекшеліктерін көрсетеді;
• жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттерін салыстырады, қорытынды жасайды.
Кейбір оқушылар:
• VI – IX ғасырлардың тұрғындары көшпелі мал шаруашылығынан отырықшы шаруашылыққа көшкенін себептерін түсіндіре алады.
• орта ғасырлар тұрғындарының мəдениеттегі жетістіктерін біледі.
- мәдениеттерді, берілген сипаттама арқылы, бір – бірінен ажырата алады.
Басталуы
Кіріспе (2 минут)
Білу (8 минут)
ОмОЖТ
СТОү
ОүБжОБ
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу, жұптарға бөлу.
Оқушылар: Оларға таза А4 форматты қағаз беріледі. Олар құшақтасып сурет салады, оны жұбына сыйлайды. Сурет салынған маркер түсі бойынша оқушылар жұптасады.
Үй жұмысын тексеру: «Сұрақты қағып ал» ойыны арқылы өткен тарауды қайталау, қорытындылау (VI - IX ғғ. Қазақстан жерінде өмір сүрген тайпаларды «көшпелілер», «түрік – тілдес тайпалар» деп атаған).
Оқушылар: бір – біріне сұрақ қояды, жауап береді.
Жаңа тақырыпқа кіріспе: көшпелі және отырықшы шаруашылықты сипаттайтын «суреттерді көрсету». Топтастырып мағынасын ашу.
Оқушылар: Жұпта суреттерді топтастырып, мағынасын түсіндіреді.
- Ал енді, бүгінгі сабақта біздің тақырыбымыз не туралы болады?
Оқушылар: сабақ тақырыбын және мақсатын анықтайды.
Бағалау: «Бас бармақ».
Ортасы
Түсіну (5 минут)
ОмОЖТ
СТОү
ОүБжОБ
«Миға шабуыл»:
1) Мәдениет дегеніміз қалай түсінесіз? Оның қандай түрлерін білесіңдер?
Оқушылар: ойланады, жауап береді, ой бөліседі, талқылайды, салыстырады. Жеке – дара жұмыс
жұпта өз түсінгенін салыстыру
топта талқылау
тақтаға салу
Тірек схема (оқушылар өзара талқылағаннан кейін ТАҚТАДА)
МӘДЕНИЕТ
↓
Материалдық – (баспана, киім - кешек, ыдыс - аяқ, қару - жарақ түрлері, құрал - сайман)
Рухани -- (діни наным - сенімдер, әдет - ғұрып, салт - дәстүр)
Қолдану (14 минут)
ОмОЖТ
ТжДБО
ОЖЕСОжО
СТОү
ОүБжОБ
ОмОАКТп
VI - IX ғғ. Қазақстан жерінде өмір сүрген тайпалардың мәдениеті мен шаруашылығының ерекшеліктерімен танысайық.
«Карусель» әдісі:
І оқушы:
1) Жартылай көшпелі мәдениеттің ежелгі ғасырлар кезеңдері бойынша дамуын көрсету.
2) Көшпелілердің орта ғасырларда шаруашылықтың дамуын көрсету.
ІІ оқушы:
1) VI - IX ғасырларда қала мәдениетінің даму ерекшеліктерін неде? Оны кескін картада көрсетіңіз?
ІІІ оқушы:
1) VI - IX ғасырларға тән қалалардың құрылыс жүйесі мен ерекшеліктерін көрсету.
ІV оқушы:
1) VI - IX ғасырларда Қазақстан жерінде қала мәдениетінің дамуын дәлелдеп беру.
2) VI - IX ғасырлардың тұрғындары көшпелі мал шаруашылығынан отырықшы шаруашылыққа көшуінің себептерін қалай түсіндіресіз?
Оқушылар: өз тапсырмаларын орындайды, жұмысын «Карусель» әдісі бойынша бір - біріне барып түсіндіреді.
Бағалау: «Смайликтер ұсыну».
- әр оқушы 3 көңіл – күйді білдіретін смайликтер таратылады.
Талдау (7 минут)
СТОү
ОБжҚ
ОүБжОБ
• Тапсырма (жұптық жұмыс): «Отырықшылар мен көшпелілердің ұқсастық пен айырмашылығы неде? Салыстырып көрсетіңіздер. (постер толтырады)
Бағалау: «Екі жұлдыз – бір ұсыныс»
Критерийлер:
1) айырмашылығы нақты көрсетілген;
2) ұқсастығы екі мәдениетке тән;
3) эстетикалық безендіру.
• Шатастырылған логикалық тіркестерді толтыру: (ауызша)
- Қолға мал үйрету тас ғасырының неолит кезеңінде басталған; (қате орта (мезолит) кезеңінде)
- Темір дәуірінде көшпелі және жартылай көшпелі мал шаруашы - лғы өріс алды; (дұрыс)
- Оңтүстік Қазақстанда отырықшы мәдениет орталығы Тараз, Талхир, Алмалық, Қойлық қалалары; (қате - Отырар, Йасы, Сауран, Сығанақ, Құлан)
- Ортағасырлық қалалардың жүйесі екі бөліктен тұрған; (қате – үш бөліктен (цитадель, шахристан, рабат).
Жинақтау (5 минут)
ОмОЖТ
• Тапсырма: «Көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері» - атты тақырыбына ЭССЕ жазыңдар.
Аяқталуы
Рефлексия (2 минут)
ОүБжОБ (1 минут)
Бағалау: «Аяқталмаған сөйлемдер».
Мен өзімді ________________________________________ сезіндім.
Мен __________________________________________________ білдім, _______________________ қызықты болды,
_________________________________ бүгін менің қолымнан келді.
Үйге тапсырма (1 минут) § 8, 1 - 3 тақырыпша. Кескін картаны толтыру.
Павлодар облысы,
Ертіс ауданы, Северный ЖОББМ
Тарих пәні: Айтмакушева Ботагоз Мусиновна
Көшпелілердің материалдық мəдениеті
Сəулет жəне өнер
Халық ауыз əдебиеті, жазу жəне дін
Орта мерзімді жопар
1. Отырықшылар және көшпелілер мәдениеті
2. Көшпелілердің материалдық мəдениеті
3. Сəулет жəне өнер (VI – IX ғғ.)
4. Халық ауыз əдебиеті, жазу жəне дін
5. VІ – ІХ ғасырлардағы Қазақстан халықтарының отырықшы және көшпелі мәдениеті бөліміне орта мерзімді жопар
Тарих 7 сынып
Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)
Оқушыларды жартылай көшпелі мәдениеттің және қала мәдениетінің дамуымен, олардың өзара байланыстарымен таныстыру.
Сабақ мақсаттары:
Барлық оқушылар:
• орта ғасырлардағы халықтың өмірі мен тұрмысын мазмұндайды;
• тарихтағы негізгі саяси өзгерістерге талдау жасайды;
• түрлі деректерден тарихи ақпараттарды іздестіреді.
Оқушылардың басым бөлігі:
• жартылай көшпелі және отырықшы тұрғындардың мәдени және экономикалық даму ерекшеліктерін көрсетеді;
• жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттерін салыстырады, қорытынды жасайды.
Кейбір оқушылар:
• VI – IX ғасырлардың тұрғындары көшпелі мал шаруашылығынан отырықшы шаруашылыққа көшкенін себептерін түсіндіре алады.
• орта ғасырлар тұрғындарының мəдениеттегі жетістіктерін біледі.
- мәдениеттерді, берілген сипаттама арқылы, бір – бірінен ажырата алады.
Басталуы
Кіріспе (2 минут)
Білу (8 минут)
ОмОЖТ
СТОү
ОүБжОБ
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу, жұптарға бөлу.
Оқушылар: Оларға таза А4 форматты қағаз беріледі. Олар құшақтасып сурет салады, оны жұбына сыйлайды. Сурет салынған маркер түсі бойынша оқушылар жұптасады.
Үй жұмысын тексеру: «Сұрақты қағып ал» ойыны арқылы өткен тарауды қайталау, қорытындылау (VI - IX ғғ. Қазақстан жерінде өмір сүрген тайпаларды «көшпелілер», «түрік – тілдес тайпалар» деп атаған).
Оқушылар: бір – біріне сұрақ қояды, жауап береді.
Жаңа тақырыпқа кіріспе: көшпелі және отырықшы шаруашылықты сипаттайтын «суреттерді көрсету». Топтастырып мағынасын ашу.
Оқушылар: Жұпта суреттерді топтастырып, мағынасын түсіндіреді.
- Ал енді, бүгінгі сабақта біздің тақырыбымыз не туралы болады?
Оқушылар: сабақ тақырыбын және мақсатын анықтайды.
Бағалау: «Бас бармақ».
Ортасы
Түсіну (5 минут)
ОмОЖТ
СТОү
ОүБжОБ
«Миға шабуыл»:
1) Мәдениет дегеніміз қалай түсінесіз? Оның қандай түрлерін білесіңдер?
Оқушылар: ойланады, жауап береді, ой бөліседі, талқылайды, салыстырады. Жеке – дара жұмыс
жұпта өз түсінгенін салыстыру
топта талқылау
тақтаға салу
Тірек схема (оқушылар өзара талқылағаннан кейін ТАҚТАДА)
МӘДЕНИЕТ
↓
Материалдық – (баспана, киім - кешек, ыдыс - аяқ, қару - жарақ түрлері, құрал - сайман)
Рухани -- (діни наным - сенімдер, әдет - ғұрып, салт - дәстүр)
Қолдану (14 минут)
ОмОЖТ
ТжДБО
ОЖЕСОжО
СТОү
ОүБжОБ
ОмОАКТп
VI - IX ғғ. Қазақстан жерінде өмір сүрген тайпалардың мәдениеті мен шаруашылығының ерекшеліктерімен танысайық.
«Карусель» әдісі:
І оқушы:
1) Жартылай көшпелі мәдениеттің ежелгі ғасырлар кезеңдері бойынша дамуын көрсету.
2) Көшпелілердің орта ғасырларда шаруашылықтың дамуын көрсету.
ІІ оқушы:
1) VI - IX ғасырларда қала мәдениетінің даму ерекшеліктерін неде? Оны кескін картада көрсетіңіз?
ІІІ оқушы:
1) VI - IX ғасырларға тән қалалардың құрылыс жүйесі мен ерекшеліктерін көрсету.
ІV оқушы:
1) VI - IX ғасырларда Қазақстан жерінде қала мәдениетінің дамуын дәлелдеп беру.
2) VI - IX ғасырлардың тұрғындары көшпелі мал шаруашылығынан отырықшы шаруашылыққа көшуінің себептерін қалай түсіндіресіз?
Оқушылар: өз тапсырмаларын орындайды, жұмысын «Карусель» әдісі бойынша бір - біріне барып түсіндіреді.
Бағалау: «Смайликтер ұсыну».
- әр оқушы 3 көңіл – күйді білдіретін смайликтер таратылады.
Талдау (7 минут)
СТОү
ОБжҚ
ОүБжОБ
• Тапсырма (жұптық жұмыс): «Отырықшылар мен көшпелілердің ұқсастық пен айырмашылығы неде? Салыстырып көрсетіңіздер. (постер толтырады)
Бағалау: «Екі жұлдыз – бір ұсыныс»
Критерийлер:
1) айырмашылығы нақты көрсетілген;
2) ұқсастығы екі мәдениетке тән;
3) эстетикалық безендіру.
• Шатастырылған логикалық тіркестерді толтыру: (ауызша)
- Қолға мал үйрету тас ғасырының неолит кезеңінде басталған; (қате орта (мезолит) кезеңінде)
- Темір дәуірінде көшпелі және жартылай көшпелі мал шаруашы - лғы өріс алды; (дұрыс)
- Оңтүстік Қазақстанда отырықшы мәдениет орталығы Тараз, Талхир, Алмалық, Қойлық қалалары; (қате - Отырар, Йасы, Сауран, Сығанақ, Құлан)
- Ортағасырлық қалалардың жүйесі екі бөліктен тұрған; (қате – үш бөліктен (цитадель, шахристан, рабат).
Жинақтау (5 минут)
ОмОЖТ
• Тапсырма: «Көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері» - атты тақырыбына ЭССЕ жазыңдар.
Аяқталуы
Рефлексия (2 минут)
ОүБжОБ (1 минут)
Бағалау: «Аяқталмаған сөйлемдер».
Мен өзімді ________________________________________ сезіндім.
Мен __________________________________________________ білдім, _______________________ қызықты болды,
_________________________________ бүгін менің қолымнан келді.
Үйге тапсырма (1 минут) § 8, 1 - 3 тақырыпша. Кескін картаны толтыру.
Павлодар облысы,
Ертіс ауданы, Северный ЖОББМ
Тарих пәні: Айтмакушева Ботагоз Мусиновна
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Көшпелілердің материалдық мəдениеті
Сəулет жəне өнер
Халық ауыз əдебиеті, жазу жəне дін
Орта мерзімді жопар