Сан есімді қайталау
Сан есімді қайталау
Мақсаты:
Күтілетін нәтиже: 1. Білімділігі: Сан есімнің грамматикалық тұрғыдан сөз табы екенін ұғындыру. Олардың сөйлемдегі сөздерге қатысы мен байланысын анықтай білуге үйрету. Сұрақтар қою арқылы сөйлем ішіндегі сан есімдерді тез таба білуге, ажырата білуге дағдыландыру.
2. Дамытушылығы: танымдық тапсырмалар, сұрақтар арқылы оқушылардың дүниетанымын, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
3. Тәрбиелілігі: оқушыларды ұйымшылдыққа, таза, сауатты жаза білуге, адамгершілікке, тапқырлыққа тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: сұрақ – жауап, түсіндіру.
Пәнаралық байланыс: математика, әдебиеттік оқу.
Көрнекіліктер: Өтепберген Ақыпбеков портреті, ребус, сөз таптарының аттары жазылған қима қағаздар, смайликтер, слайд т. б
Психологиялық кезең
І. Ұйымдастыру бөлімі
1. Сәлемдесу
2. Оқушылардың оқу құралдарын түгендеу.
Басымызды иеміз,
Сәттілік тілейміз.
Бірімізге біріміз
Көмектесіп жүреміз.
Қадірменді қонақты
Құрметпен қарсы аламыз.
Сыйлап өткен ұстазды
Тәрбиелі боламыз.
Қызығушылықты ояту
Оқушыларды сөз таптарының түрлеріне қарай 4 топқа бөлу.
1 - топ Зат есім
2 - топ Сын есім
3 - топ Етістік
4 - топ Сан есім
1 - топ: «Зат есім»
- Зат есім дегеніміз не?
- Зат есім қандай сұрақтарға жауап береді?
2 - топ: «Сын есім»
- Сын есім дегеніміз не?
- Сын есімге қандай сұрақтар қойылады?
3 - топ «Етістік»
- Етістік дегеніміз не?
- Етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
4 - топ: «Сан есім»
- Сан есім дегеніміз не?
- Сан есімге қандай сұрақтар қойылады?
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
201 - бет, 7 - жаттығу.
Тірек сызбаны пайдаланып, сан есім тақырыбын пысықтау.
Мағынаны тану
Сергіту сәті
Ребус шешу. Ребустың шешуінен шыққан мақалдың мағынасын ашу. Көркем жазуға осы мақалды жазғызу.
Елу жылда ел жаңа.
ІІІ. Жаңа сабақ. Сан есімді қайталау.
Жаңа сабақтың тақырыбын, мақсатын таныстыру.
ІҮ. Оқулықпен жұмыс.
9 - жаттығу. Дәптермен жұмыс. Өлеңді мәнерлеп оқу. Сан есімдерді байланысты сөзімен қоса теріп жазу. Өлеңнің авторы Өтепберген Ақыпбекұлы (1950 — 2007)- ақын. Қызылағаш ауылы, Қапал ауданы, Талдықорған (қазіргі Алматы) облысында туған.
10 - жаттығу. Топтық жұмыс
1 - топ Жұмбақтарды оқып, шешуін табу.
2 - топ Жұмбақтың ішінен сан есімдерді тауып, оларға сұрақ қою.
3 - топ Сан есімнің қай сөзбен байланысып тұрғанын айту.
4 - топ Жұмбақтағы бес, бесеуі сөздерін салыстырып, мағыналарындағы өзгешелікті айту.
11 - жаттығу. Дәптермен жұмыс. Сөйлемдерді көшіріп жазу. Сан есімнің қай сөзбен байланысып тұрғанын сызбамен көрсету. Олардың қай сөз табы екенін айту.
Бейнежазбаға қарап, әуенмен қимыл - қозғалыс жасап, серігіп алады. «Жұмыр қылыш»
13 - жаттығу. Көп нүктенің орнына сан есім қойып жазу.
1 - топ Көз -...
2 - топ Ауыз -...
3 - топ Қозы -...
4 - топ Қой -...
Әр топтан тапсырма сұрақтарына жауап алу.
- Сан есім сөйлемнің қай мүшесі болып тұр?
- Сөйлемдегі сөздердің арасына неліктен сызықша қойылады?
- Мұндай сөйлемдерді қалай оқимыз?
Ү. Шығармашылық тапсырма
1 - топ Ішінде сан есімдері бар мақал - мәтелдер жазу.
2 - топ Ішіне сан есімдер кірістіріп, өз қалаған тақырыбына шағын мәтін жазу.
3 - топ Ішінде сан есім бар жұмбақтар жазу.
4 - топ Ішіне сан есім кірістіріп бір шумақ өлең құрастыру.
ҮІІ. «Кім тапқыр?» ойыны. Көп нүктенің орнына тиісті сан есімдерді қойып айту.
1.... ауыз сөздің тобықтай түйіні бар.
2.... теңгең болғанша,... досың болсын.
3. Білекті... жығады, білімді... жығады.
4.... кісінің түсін білгенше,... кісінің атын біл.
Ой толғаныс ҮІІІ. Ой толғаныс. Жаңа сабақты қорытындылау.
Тест алу. «Ия, жоқ»
1. Сан есім заттың санын білдіреді.(ия, жоқ)
2. Үшінші - есептік сан есім.(ия, жоқ)
3. Күрделі сан есім бөлек жазылады?
4. Дара сан есім бір ғана сөзден жасалады?
5. Сан есім зат есіммен байланысады.(ия, жоқ)
6. Сан есімдерге не істеді? не қылды? қайтті? деген сұрақтар қойылады?(ия, жоқ)
7. Күрделі сан есім екі не одан да көп сөздерден жасалады.(ия, жоқ)
Үйге тапсырма 203 - бет, 14 - жаттығу. Сан есім тақырыбын қайталап, ережелерді еске түсіру.
Бағалау
Смайликтермен бағалау.
Кері байланыс Не үйрендім? Не білдім?
Мұғалім: Ағысбаева Г.
Мақсаты:
Күтілетін нәтиже: 1. Білімділігі: Сан есімнің грамматикалық тұрғыдан сөз табы екенін ұғындыру. Олардың сөйлемдегі сөздерге қатысы мен байланысын анықтай білуге үйрету. Сұрақтар қою арқылы сөйлем ішіндегі сан есімдерді тез таба білуге, ажырата білуге дағдыландыру.
2. Дамытушылығы: танымдық тапсырмалар, сұрақтар арқылы оқушылардың дүниетанымын, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
3. Тәрбиелілігі: оқушыларды ұйымшылдыққа, таза, сауатты жаза білуге, адамгершілікке, тапқырлыққа тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: сұрақ – жауап, түсіндіру.
Пәнаралық байланыс: математика, әдебиеттік оқу.
Көрнекіліктер: Өтепберген Ақыпбеков портреті, ребус, сөз таптарының аттары жазылған қима қағаздар, смайликтер, слайд т. б
Психологиялық кезең
І. Ұйымдастыру бөлімі
1. Сәлемдесу
2. Оқушылардың оқу құралдарын түгендеу.
Басымызды иеміз,
Сәттілік тілейміз.
Бірімізге біріміз
Көмектесіп жүреміз.
Қадірменді қонақты
Құрметпен қарсы аламыз.
Сыйлап өткен ұстазды
Тәрбиелі боламыз.
Қызығушылықты ояту
Оқушыларды сөз таптарының түрлеріне қарай 4 топқа бөлу.
1 - топ Зат есім
2 - топ Сын есім
3 - топ Етістік
4 - топ Сан есім
1 - топ: «Зат есім»
- Зат есім дегеніміз не?
- Зат есім қандай сұрақтарға жауап береді?
2 - топ: «Сын есім»
- Сын есім дегеніміз не?
- Сын есімге қандай сұрақтар қойылады?
3 - топ «Етістік»
- Етістік дегеніміз не?
- Етістік қандай сұрақтарға жауап береді?
4 - топ: «Сан есім»
- Сан есім дегеніміз не?
- Сан есімге қандай сұрақтар қойылады?
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
201 - бет, 7 - жаттығу.
Тірек сызбаны пайдаланып, сан есім тақырыбын пысықтау.
Мағынаны тану
Сергіту сәті
Ребус шешу. Ребустың шешуінен шыққан мақалдың мағынасын ашу. Көркем жазуға осы мақалды жазғызу.
Елу жылда ел жаңа.
ІІІ. Жаңа сабақ. Сан есімді қайталау.
Жаңа сабақтың тақырыбын, мақсатын таныстыру.
ІҮ. Оқулықпен жұмыс.
9 - жаттығу. Дәптермен жұмыс. Өлеңді мәнерлеп оқу. Сан есімдерді байланысты сөзімен қоса теріп жазу. Өлеңнің авторы Өтепберген Ақыпбекұлы (1950 — 2007)- ақын. Қызылағаш ауылы, Қапал ауданы, Талдықорған (қазіргі Алматы) облысында туған.
10 - жаттығу. Топтық жұмыс
1 - топ Жұмбақтарды оқып, шешуін табу.
2 - топ Жұмбақтың ішінен сан есімдерді тауып, оларға сұрақ қою.
3 - топ Сан есімнің қай сөзбен байланысып тұрғанын айту.
4 - топ Жұмбақтағы бес, бесеуі сөздерін салыстырып, мағыналарындағы өзгешелікті айту.
11 - жаттығу. Дәптермен жұмыс. Сөйлемдерді көшіріп жазу. Сан есімнің қай сөзбен байланысып тұрғанын сызбамен көрсету. Олардың қай сөз табы екенін айту.
Бейнежазбаға қарап, әуенмен қимыл - қозғалыс жасап, серігіп алады. «Жұмыр қылыш»
13 - жаттығу. Көп нүктенің орнына сан есім қойып жазу.
1 - топ Көз -...
2 - топ Ауыз -...
3 - топ Қозы -...
4 - топ Қой -...
Әр топтан тапсырма сұрақтарына жауап алу.
- Сан есім сөйлемнің қай мүшесі болып тұр?
- Сөйлемдегі сөздердің арасына неліктен сызықша қойылады?
- Мұндай сөйлемдерді қалай оқимыз?
Ү. Шығармашылық тапсырма
1 - топ Ішінде сан есімдері бар мақал - мәтелдер жазу.
2 - топ Ішіне сан есімдер кірістіріп, өз қалаған тақырыбына шағын мәтін жазу.
3 - топ Ішінде сан есім бар жұмбақтар жазу.
4 - топ Ішіне сан есім кірістіріп бір шумақ өлең құрастыру.
ҮІІ. «Кім тапқыр?» ойыны. Көп нүктенің орнына тиісті сан есімдерді қойып айту.
1.... ауыз сөздің тобықтай түйіні бар.
2.... теңгең болғанша,... досың болсын.
3. Білекті... жығады, білімді... жығады.
4.... кісінің түсін білгенше,... кісінің атын біл.
Ой толғаныс ҮІІІ. Ой толғаныс. Жаңа сабақты қорытындылау.
Тест алу. «Ия, жоқ»
1. Сан есім заттың санын білдіреді.(ия, жоқ)
2. Үшінші - есептік сан есім.(ия, жоқ)
3. Күрделі сан есім бөлек жазылады?
4. Дара сан есім бір ғана сөзден жасалады?
5. Сан есім зат есіммен байланысады.(ия, жоқ)
6. Сан есімдерге не істеді? не қылды? қайтті? деген сұрақтар қойылады?(ия, жоқ)
7. Күрделі сан есім екі не одан да көп сөздерден жасалады.(ия, жоқ)
Үйге тапсырма 203 - бет, 14 - жаттығу. Сан есім тақырыбын қайталап, ережелерді еске түсіру.
Бағалау
Смайликтермен бағалау.
Кері байланыс Не үйрендім? Не білдім?
Мұғалім: Ағысбаева Г.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.