Бала Мәншүк
Тақырыбы: Бала Мәншүк
Мақсаты: Мариям Хакимжанова, естелік жайлы түсінік алу. Мәтіндегі негізгі ойды анықтау.
Міндеттері: 1. Мәншүк Маметованың балалық шағынан құрылған естелік әңгімемен таныстыру;
2. Оқушылардық ой өрісін, тілін, сөздік қорын дамыту;
3. Адамгершілікке, ұқыптылыққа, ұлтжандылыққа, өзін - өзі бағалауға баулу.
Күтілетін нәтиже: 1. Мәншүк Маметованың балалық шағымен танысады,
2. Сөздік қоры молаяды;
3. Өзін өзі бағалауға үйренеді, адамгершілік құндылықтарды түсінеді.
Қолданылған модульдер: «Жас ерекшеліктеріне сай оқыту», «Сыни ойлауға үйрету», «Талантты және дарынды оқушыларды оқыту», «Оқыту үшін бағалау» «Оқытуды басқару және көшбасшылық», «Қалай оқыту керектігін үйрету», «АКТ».
Стратегиялық іс әрекет: ББҮ кестесі, «Болжау», ментальді карта, «Алты қалпақ», «Блум таксономиясы», «Басбармақ» бағалау тәсілі.
Ресурс: алтын ереже, оқулық, маркер, стикер, постер, Power Point таныстырылымы, қалпақтар, бағалау парақтары.
Сабақ барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі: 4 минут
а) амандасу, оқушыларды сабаққа дайындау.
Релакс « Теңіздердегі балықтар» ( музыка ойнап тұрады, оқушыларды сабаққа психологиялық дайындау)
- Табиғат ұстаз, тәжірибелі тәрбиеші. Адам мейірімділікті, сүйіспеншілікті, қайырымдылықты, әсемдікті табиғаттан үйренеді. Мына бейнеге қарап отырып біз табиғаттағы әсемдікті ғана байқап қоймай, сонымен бірге өмір қозғалыс, ұмтылыс, мақсат екенін түсінеміз. Суда жүзіп жүрген балықтарға қарап отырып, қандай да бір жағдай болмасын төзімділік таныту қажеттігін түсінеміз. Бойымыздағы қорқыныш сезімін сейілтіп, кездескен қиындықтарды төзімділікпен, табандылықпен жеңе білейік. Өмір армансыз болмайды. Арманға жету үшін көп күш жұмсалады. Арманның орындалуы жақсы ниеттілікті, төзімділікті, уақытты, табандылықты, ақылды, білімді, еңбекті қажет етеді.
«Егер мен....» тренингін өткізу.
Ә) сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау.
Бүгінгі сабағымызда М. Хакимжановнаның «Бала Мәншүк» естелік әңгімесімен танысатын боламыз. Қыз да болса өзінің асқан қайсарлығымен, батылдылығымен, табандылығымен көзге түскен ержүрек батыр Мәншүк Маметованың балалық шағы жайлы сөз қозғалады.
Бұл әңгіме шығарманың естелік деген түріне жатады.
Естелік дегеніміз өмірдегі көрген білген, ойда қалған нәрселерді еске түсіріп айту немесе жазу деген сөз. Бүгінгі танысқалы отырған естелік әңгіме Мәншүктің анасы Әминаның айтқандарынан жазылған.
Бүгінгі сабағымыз «Блум таксономиясы» бойынша өтеді.
II. Үй тапсырмасын тексеру: Білу сатысы (тапсырмалары) 5минут
Өткен сабақта сіздер Әзиза Нұрмаханованың «Шығыс шынары» мәтінімен танысқан болатынсыздар. Сол бойынша әр топқа тапсырма берілген болатын. Олай болса соны тыңдап көрелік.
1 - топ: Әңгімені сахналау
2 - топ: Әлия Молдағұлова жайлы не білесіздер?
(«Жеке мінездеме» кластері)
3 - топ: Автор жайлы қысқаша мәлімет жинау
- Тағы қандай батырларды білесіздер?
- Осы әңгімеден өздеріңізге қандай үлгі алдыңыздар?
Топтар бірін бірі бағалайды.
III. Жаңа сабақ:: Түсіну сатысы 3мин
Бүгінгі сабағымыз тағы да топтық жұмыс түрінде болмақ. Жаңа таұырып бойынша жұмыс жасамас бұрын бүгінгі сабаққа қатысты сіздердің мақсаттарыңызды анықтап алайық. Ол үшін ББҮ кестесін толтырып өтейік.
Білемін: - Мәншүк ержүрек, батыр қыз.
- Мәншүктің шын аты Мәнсия
- Кеңес Одағының батыры, қазақтың қаҺарман қызы
Білгім келеді: - Балалық шағын
- Соғысқа неше жасында аттанды?
- Автор жайлы
- Пулеметші болғаны рас па?
1. Автор жайлы қысқаша түсінік (слайд)
Мариям Хакимжанова 15 қарашада 1906 жылы Қостанай облысы,
Қостанай ауданы, Қобланды селосында туған. Рабфакта оқыды (1931 - 1932).
Қазақ мемлекеттік көркем әдебиет баспасында редактор, аға редактор
(1945 - 1959) болып істеді. 1945 жылы жеке кітап болып шыққан "Мәншүк" атты поэмасы 1947 жылы орыс тіліне аударылып, басылды, поэма бойынша жазылған телесценарийі 1963 жылы теледидар арқылы көрсетілді.
2. Мәншүк Мәметова жайлы бейнефильм ( видео, слайд)
- Бейнефильмнен не түсіндіңіздер?( Оқушылар жауабын толықтыру)
«Бас бармақ» әдісімен бағалау
Сергіту сәті:
Оқулықпен жұмыс: 10 минут
Мәтінді «Болжау» тәсілімен талдау. Сұрақтар:
- Не түсіндіңіздер?
- Әңгімеде қандай қаланың аты берілген?
- Қандай балабақшаға барған?
- Тәрбиешісінің аты кім?
- Мәнсияны қалай суреттейді?
- Мәтіндегі негізгі ой не?
Сөздік жұмыс: Дерлік - түгел
Әсте қыңыр - басқаша, қызық, бір түрлі, өзгеше сөйлейді
Домбығып - ісіну, томпаю
Жаңа сөздерді оқушылар « INSERT» әдісімен мәтінді оқи отырып, түсініксіз сөздерді анықтайды.
«Бас бармақ» әдісімен бағалау
Қолдану: 1 - топ: Мәншүк Маметова жайлы ресурстарға сүйене отырып «Картография» әдісін толықтыру.
1944 Кеңес Одағының Батыры атағы берілді.
1943 Ерлікпен қаза тапты
1942 Атқыштар бригадасы Алматыдан майданға аттанды.
1941 18 жасында соғысқа аттануға өтініш білдірді
1939 Комсомол қатарына қабылданды.
1922 Орал облысы, Орда ауданында туды.
2 - топ: «Бес жолды өлең» құрастыру.
3 - топ: Шығыстың қос шынары Әлия мен Мәншүкті «Түйнек» сызбасы түрінде суретте.
«Бас бармақ» әдісімен бағалау
IV. Бекіту: Анализ. Талдау сатысы. 6 мин
Де Боненың «Алты қалпақ «стратегиясы бойынша. Оқушылар қалпақ түстеріне қарай топтарға бөлінеді. Мәтінді талдайды.
Ақ қалпақ: Шығарма не туралы?
Қара қалпақ: Шығармада не ұнамайды?
Сары қалпақ: Шығарманың жағымды жақтары. Несімен ұнады?
Қызыл қалпақ: Шығарманы оқығанда қандай сезімде болдың?
Жасыл: Сізде қандай жаңа ойлар пайда болды?
Көк: Шығармадан қандай үлгі алдың?
«Бас бармақ» әдісімен бағалау
V. Қорытынды: а) Жинақтау сатысы 5 мин
- Сіздердің ойларыңызша Мәнсия «моншағым» деген атқа лайықты ма?
- Мария Ивановнаның берген мінездемесімен келісесіздер ме?
- Мәншүкке кімнің тәрбиесі ықпал етті деп ойлайсыздар?
Ә) Бағалау сатысы: ББҮ кестесінің «Үйрендім»бөлігін толтыру
Жетістік критерийлері:
- Топтық жұмысқа белсенді қатысамын;
- Қызықты пікірлер ұсынамын;
- Өзгелердің пікірін тыңдаймын;
- Өзімнің көзқарасымды айтамын және оны шебер дәлелдеймін;
- Сынып алдында жұмыс нәтижесін қорғаймын.
Әр критерийге сәйкес болсаңыз 1 немесе 2 баллдан қойыңыз, жоқ болса 0 қою.
Өзін өзі бағалау:
Мақсаты: Мариям Хакимжанова, естелік жайлы түсінік алу. Мәтіндегі негізгі ойды анықтау.
Міндеттері: 1. Мәншүк Маметованың балалық шағынан құрылған естелік әңгімемен таныстыру;
2. Оқушылардық ой өрісін, тілін, сөздік қорын дамыту;
3. Адамгершілікке, ұқыптылыққа, ұлтжандылыққа, өзін - өзі бағалауға баулу.
Күтілетін нәтиже: 1. Мәншүк Маметованың балалық шағымен танысады,
2. Сөздік қоры молаяды;
3. Өзін өзі бағалауға үйренеді, адамгершілік құндылықтарды түсінеді.
Қолданылған модульдер: «Жас ерекшеліктеріне сай оқыту», «Сыни ойлауға үйрету», «Талантты және дарынды оқушыларды оқыту», «Оқыту үшін бағалау» «Оқытуды басқару және көшбасшылық», «Қалай оқыту керектігін үйрету», «АКТ».
Стратегиялық іс әрекет: ББҮ кестесі, «Болжау», ментальді карта, «Алты қалпақ», «Блум таксономиясы», «Басбармақ» бағалау тәсілі.
Ресурс: алтын ереже, оқулық, маркер, стикер, постер, Power Point таныстырылымы, қалпақтар, бағалау парақтары.
Сабақ барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі: 4 минут
а) амандасу, оқушыларды сабаққа дайындау.
Релакс « Теңіздердегі балықтар» ( музыка ойнап тұрады, оқушыларды сабаққа психологиялық дайындау)
- Табиғат ұстаз, тәжірибелі тәрбиеші. Адам мейірімділікті, сүйіспеншілікті, қайырымдылықты, әсемдікті табиғаттан үйренеді. Мына бейнеге қарап отырып біз табиғаттағы әсемдікті ғана байқап қоймай, сонымен бірге өмір қозғалыс, ұмтылыс, мақсат екенін түсінеміз. Суда жүзіп жүрген балықтарға қарап отырып, қандай да бір жағдай болмасын төзімділік таныту қажеттігін түсінеміз. Бойымыздағы қорқыныш сезімін сейілтіп, кездескен қиындықтарды төзімділікпен, табандылықпен жеңе білейік. Өмір армансыз болмайды. Арманға жету үшін көп күш жұмсалады. Арманның орындалуы жақсы ниеттілікті, төзімділікті, уақытты, табандылықты, ақылды, білімді, еңбекті қажет етеді.
«Егер мен....» тренингін өткізу.
Ә) сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау.
Бүгінгі сабағымызда М. Хакимжановнаның «Бала Мәншүк» естелік әңгімесімен танысатын боламыз. Қыз да болса өзінің асқан қайсарлығымен, батылдылығымен, табандылығымен көзге түскен ержүрек батыр Мәншүк Маметованың балалық шағы жайлы сөз қозғалады.
Бұл әңгіме шығарманың естелік деген түріне жатады.
Естелік дегеніміз өмірдегі көрген білген, ойда қалған нәрселерді еске түсіріп айту немесе жазу деген сөз. Бүгінгі танысқалы отырған естелік әңгіме Мәншүктің анасы Әминаның айтқандарынан жазылған.
Бүгінгі сабағымыз «Блум таксономиясы» бойынша өтеді.
II. Үй тапсырмасын тексеру: Білу сатысы (тапсырмалары) 5минут
Өткен сабақта сіздер Әзиза Нұрмаханованың «Шығыс шынары» мәтінімен танысқан болатынсыздар. Сол бойынша әр топқа тапсырма берілген болатын. Олай болса соны тыңдап көрелік.
1 - топ: Әңгімені сахналау
2 - топ: Әлия Молдағұлова жайлы не білесіздер?
(«Жеке мінездеме» кластері)
3 - топ: Автор жайлы қысқаша мәлімет жинау
- Тағы қандай батырларды білесіздер?
- Осы әңгімеден өздеріңізге қандай үлгі алдыңыздар?
Топтар бірін бірі бағалайды.
III. Жаңа сабақ:: Түсіну сатысы 3мин
Бүгінгі сабағымыз тағы да топтық жұмыс түрінде болмақ. Жаңа таұырып бойынша жұмыс жасамас бұрын бүгінгі сабаққа қатысты сіздердің мақсаттарыңызды анықтап алайық. Ол үшін ББҮ кестесін толтырып өтейік.
Білемін: - Мәншүк ержүрек, батыр қыз.
- Мәншүктің шын аты Мәнсия
- Кеңес Одағының батыры, қазақтың қаҺарман қызы
Білгім келеді: - Балалық шағын
- Соғысқа неше жасында аттанды?
- Автор жайлы
- Пулеметші болғаны рас па?
1. Автор жайлы қысқаша түсінік (слайд)
Мариям Хакимжанова 15 қарашада 1906 жылы Қостанай облысы,
Қостанай ауданы, Қобланды селосында туған. Рабфакта оқыды (1931 - 1932).
Қазақ мемлекеттік көркем әдебиет баспасында редактор, аға редактор
(1945 - 1959) болып істеді. 1945 жылы жеке кітап болып шыққан "Мәншүк" атты поэмасы 1947 жылы орыс тіліне аударылып, басылды, поэма бойынша жазылған телесценарийі 1963 жылы теледидар арқылы көрсетілді.
2. Мәншүк Мәметова жайлы бейнефильм ( видео, слайд)
- Бейнефильмнен не түсіндіңіздер?( Оқушылар жауабын толықтыру)
«Бас бармақ» әдісімен бағалау
Сергіту сәті:
Оқулықпен жұмыс: 10 минут
Мәтінді «Болжау» тәсілімен талдау. Сұрақтар:
- Не түсіндіңіздер?
- Әңгімеде қандай қаланың аты берілген?
- Қандай балабақшаға барған?
- Тәрбиешісінің аты кім?
- Мәнсияны қалай суреттейді?
- Мәтіндегі негізгі ой не?
Сөздік жұмыс: Дерлік - түгел
Әсте қыңыр - басқаша, қызық, бір түрлі, өзгеше сөйлейді
Домбығып - ісіну, томпаю
Жаңа сөздерді оқушылар « INSERT» әдісімен мәтінді оқи отырып, түсініксіз сөздерді анықтайды.
«Бас бармақ» әдісімен бағалау
Қолдану: 1 - топ: Мәншүк Маметова жайлы ресурстарға сүйене отырып «Картография» әдісін толықтыру.
1944 Кеңес Одағының Батыры атағы берілді.
1943 Ерлікпен қаза тапты
1942 Атқыштар бригадасы Алматыдан майданға аттанды.
1941 18 жасында соғысқа аттануға өтініш білдірді
1939 Комсомол қатарына қабылданды.
1922 Орал облысы, Орда ауданында туды.
2 - топ: «Бес жолды өлең» құрастыру.
3 - топ: Шығыстың қос шынары Әлия мен Мәншүкті «Түйнек» сызбасы түрінде суретте.
«Бас бармақ» әдісімен бағалау
IV. Бекіту: Анализ. Талдау сатысы. 6 мин
Де Боненың «Алты қалпақ «стратегиясы бойынша. Оқушылар қалпақ түстеріне қарай топтарға бөлінеді. Мәтінді талдайды.
Ақ қалпақ: Шығарма не туралы?
Қара қалпақ: Шығармада не ұнамайды?
Сары қалпақ: Шығарманың жағымды жақтары. Несімен ұнады?
Қызыл қалпақ: Шығарманы оқығанда қандай сезімде болдың?
Жасыл: Сізде қандай жаңа ойлар пайда болды?
Көк: Шығармадан қандай үлгі алдың?
«Бас бармақ» әдісімен бағалау
V. Қорытынды: а) Жинақтау сатысы 5 мин
- Сіздердің ойларыңызша Мәнсия «моншағым» деген атқа лайықты ма?
- Мария Ивановнаның берген мінездемесімен келісесіздер ме?
- Мәншүкке кімнің тәрбиесі ықпал етті деп ойлайсыздар?
Ә) Бағалау сатысы: ББҮ кестесінің «Үйрендім»бөлігін толтыру
Жетістік критерийлері:
- Топтық жұмысқа белсенді қатысамын;
- Қызықты пікірлер ұсынамын;
- Өзгелердің пікірін тыңдаймын;
- Өзімнің көзқарасымды айтамын және оны шебер дәлелдеймін;
- Сынып алдында жұмыс нәтижесін қорғаймын.
Әр критерийге сәйкес болсаңыз 1 немесе 2 баллдан қойыңыз, жоқ болса 0 қою.
Өзін өзі бағалау:
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.