- 05 нау. 2024 00:07
- 251
Жетісу Алатауы
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды Жетісу Алатауының географиялық заңдылықтарының негіздерін жан - жақты зерттеуге үйрету, таудың табиғат жағдайының өзіндік ерекшеліктерін өз беттерінше оқып, жаңа білімді игеруге бағыттау. Білімнің бірізділігін ескере отырып балаларды шығармашылықпен жұмыс жасауға дағдыландыру.
Сабақтың барысы.
І. Ұйымдастыру бөлімі.
ІІ. Кіріспе бөлімі.
1. Оқушылар картадан Қазақстанның басқа елдермен ортақ байланыстарын тауып түсінік береді.
2. Қазақстанның биік тауларының жалпылама табиғат жағдайына сипаттама
ІІІ. Негізгі бөлімі.
1. Мәтіннің мазмұнын ашу, дамыту үшін жаңа тақырыпты оқуға 7 минут уақыт беріледі
2. Мәтіндегі тақырыпшалар бойынша және қосымша тірек сөздерді оқушылар плакатқа жазу арқылы мазмұнды дамытады.
Тірек сөздер үлгісі.
1. Жетісу Алатауы.
2. Жер бедері.
3. Пайдалы қазбалар.
4. Бөліктері.
5. Геологиялық құрылымы.
6. Климаты.
7. Көлдері.
8. Өзендері.
9. Мұздықтары.
10. Табиғат зоналары.
11. Өсімдіктері.
12. Жануарлар дүниесі.
13. Табиғатын қорғау шаралары.
Оқушылар тірек сөздерді дамытуда слайдтар мен картаны пайдаланады, алдын ала берілген тапсырмалар бойынша ақын – жазушылардың өңірге қатысты жыр жолдарын оқып, шығармашылық қабілеттерін шындайды.
ІҮ. Алған білімді бекіту. Балалар өз беттерінше жаңа сабақ бойынша бір - біріне бес сұрақ беру негізінде. бүгінгі алған білімдерін өзара тексереді.
Ү. Қорытынды бөлімі. Оқушыларға жаңа сабақтан алған әсерін, білімін түйіндеу үшін дәптерге жеті сөйлем көлемінде, эссе жазуға төрт минуттай уақыт беріледі.
Тақырыбы: Жетісу Алатауы – жер жәннаты
ҮІ. Үйге тапсырма, бағалау. Оқу. «Жетісу Алатауының кәсіптік маңызы» тақырыбында әңгіме жазу.
Сабақта белсенділік көрсеткен оқушыларға баға қойылып, әдемі табиғат көріністері бар суреттер таратылады.
Сабақты қорытындылау мақсатында берілген тапсырма
8«б» класс оқушысы
Нұрлыбекова Айдана
Жетісу өңірі тарихи өлке. Әсем табиғатындағы шүйгін шөбі, түгін тартсақ май шығатын жері, сарқырағын өзені, шыршалары, қарағайлы ормандары көрші елдерді қызықтырған, Сондықтан бұл өлкеде жиі - жиі шапқыншылықтар, соғыстар болған. Бірақ, біздің ата - бабаларымыз оны аманат етіп қалдырған.
8 «ә» класс оқушысы
Төлебаев Еркебұлан
Бүгін біз Жетісу Алатауы туралы жаңа білім алдық. Барлық биік таулар сияқты жоталарының асқар биік таулары, мұздықтардан тұратын куәсі болдық. Ерекше көгілдір таулардың арасында сулы, нулы әдемі Ой жайлау сияқты қазаншұңқыр барын білдік. Ағысы қатты, басын мұздықтардан алған Лепсі, Ырғайты, Ақсу сияқты өзендердің көркіне қарау да үлкен ғанибет. Мен өз елімде осындай ұжмақ жер болғанына қуанамын.
Жетісу Адатауының табиғатына ғашық болып, көптеген ақындар өлеңдер жазды. Мысалы атамыз Ж. Жабаев былай жырлаған:
Тізілген таулары бар Жетісудың
Ішінде орман, тоғай біткен нудың
Дариядай сол таулардан тулап толын,
Көресің тамашасын аққан судың
Есепсіз тау суреті көз жетпейтін,
Жырлауға қазынасы көп тіл жетпейтін.
Өрік, алма, алмұрт, жидек - жемістер көп
Бір татсаң аузыңнан дәм кетпейтін
Сабақтың барысы.
І. Ұйымдастыру бөлімі.
ІІ. Кіріспе бөлімі.
1. Оқушылар картадан Қазақстанның басқа елдермен ортақ байланыстарын тауып түсінік береді.
2. Қазақстанның биік тауларының жалпылама табиғат жағдайына сипаттама
ІІІ. Негізгі бөлімі.
1. Мәтіннің мазмұнын ашу, дамыту үшін жаңа тақырыпты оқуға 7 минут уақыт беріледі
2. Мәтіндегі тақырыпшалар бойынша және қосымша тірек сөздерді оқушылар плакатқа жазу арқылы мазмұнды дамытады.
Тірек сөздер үлгісі.
1. Жетісу Алатауы.
2. Жер бедері.
3. Пайдалы қазбалар.
4. Бөліктері.
5. Геологиялық құрылымы.
6. Климаты.
7. Көлдері.
8. Өзендері.
9. Мұздықтары.
10. Табиғат зоналары.
11. Өсімдіктері.
12. Жануарлар дүниесі.
13. Табиғатын қорғау шаралары.
Оқушылар тірек сөздерді дамытуда слайдтар мен картаны пайдаланады, алдын ала берілген тапсырмалар бойынша ақын – жазушылардың өңірге қатысты жыр жолдарын оқып, шығармашылық қабілеттерін шындайды.
ІҮ. Алған білімді бекіту. Балалар өз беттерінше жаңа сабақ бойынша бір - біріне бес сұрақ беру негізінде. бүгінгі алған білімдерін өзара тексереді.
Ү. Қорытынды бөлімі. Оқушыларға жаңа сабақтан алған әсерін, білімін түйіндеу үшін дәптерге жеті сөйлем көлемінде, эссе жазуға төрт минуттай уақыт беріледі.
Тақырыбы: Жетісу Алатауы – жер жәннаты
ҮІ. Үйге тапсырма, бағалау. Оқу. «Жетісу Алатауының кәсіптік маңызы» тақырыбында әңгіме жазу.
Сабақта белсенділік көрсеткен оқушыларға баға қойылып, әдемі табиғат көріністері бар суреттер таратылады.
Сабақты қорытындылау мақсатында берілген тапсырма
8«б» класс оқушысы
Нұрлыбекова Айдана
Жетісу өңірі тарихи өлке. Әсем табиғатындағы шүйгін шөбі, түгін тартсақ май шығатын жері, сарқырағын өзені, шыршалары, қарағайлы ормандары көрші елдерді қызықтырған, Сондықтан бұл өлкеде жиі - жиі шапқыншылықтар, соғыстар болған. Бірақ, біздің ата - бабаларымыз оны аманат етіп қалдырған.
8 «ә» класс оқушысы
Төлебаев Еркебұлан
Бүгін біз Жетісу Алатауы туралы жаңа білім алдық. Барлық биік таулар сияқты жоталарының асқар биік таулары, мұздықтардан тұратын куәсі болдық. Ерекше көгілдір таулардың арасында сулы, нулы әдемі Ой жайлау сияқты қазаншұңқыр барын білдік. Ағысы қатты, басын мұздықтардан алған Лепсі, Ырғайты, Ақсу сияқты өзендердің көркіне қарау да үлкен ғанибет. Мен өз елімде осындай ұжмақ жер болғанына қуанамын.
Жетісу Адатауының табиғатына ғашық болып, көптеген ақындар өлеңдер жазды. Мысалы атамыз Ж. Жабаев былай жырлаған:
Тізілген таулары бар Жетісудың
Ішінде орман, тоғай біткен нудың
Дариядай сол таулардан тулап толын,
Көресің тамашасын аққан судың
Есепсіз тау суреті көз жетпейтін,
Жырлауға қазынасы көп тіл жетпейтін.
Өрік, алма, алмұрт, жидек - жемістер көп
Бір татсаң аузыңнан дәм кетпейтін