Психология пәні бойынша тест сұрақтары жауабымен. Ес психологиясы
Психология пәні бойынша тест сұрақтары жауабымен.
Ес психологиясы
434. Өткен тәжірибеден алған іздерді жадыда қалдырып, оларды қайта танып, жаңғыртумен ақпарат топтауға негізделген психикалық процессс -
А) зейін
В) қабылдау
С) түйсік
D) елес
*E) ес
435. Ес процесінің мәні
А) сананың объектке бағытталуы
*В) өткен тәжірибе бейнесін жаңғырту
С) әсердің жеке элементтерін бейнелеу
D) тұтастай бейне тұрғызу
E) жалпылаған бейне түзу
436. Ойлаумен байланысты болмаған таза ес заңдылықтарын ашқан ғалым - психолог:
А) Крепелина
В) Мюллер
*С) Эббингауз
D) Бергсон
E) Смирнов
437. Г. Э. Мюллер еңбектерінде шешімін тапқан проблема
А) ойлаумен байланыспаған ес заңдылықтары
В) психикалық сырқаттылардың есте қалдыру әрекеті
С) естің жоғары формалары
*D) адам есінің бекуі мен жаңғыруы
E) естің шартты рефлекстерімен байланыстылығы
438. Жануарлардың ес дағдыларының қалыптасу заңдылықтарын ашқан американ ғалымы:
А) Бергсон
В) Мюллер
С) Крепелина
D) Павлов
*E) Торндайк
439. Есте қалдыруға ықпал жасаушы Павлов ашқан физиологиялық құбылыс
А) тітіркену
В) сезу
*С) шартты рефлекс
D) ырықсыз рефлекс
E) ырықты рефлекс
440. Идеалистер көзқарасындағы ең жоғары формадағы адам есінің туындау негізі
*А) жоғары сана
В) биологиялық
С) әлеуметтік
D) адамның өзіндік қуатында
E) тума интеллектте
441. Естің жоғарғы формаларының әлеуметтік негізге ие психикалық іс - әрекеттің күрделі түрі екендігін дәлелдеген ғалымы -
А) Смирнов
В) Зинченко
*С) Вготский
D) Бергсон
E) Сеченов
442. Естің бір - біріне ұқсамас үш типі (нақты ес, қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді) болатынын ашқан ғалымдар -
А) Смирнов, Зинченко
*В) Линдсей, Норман
С) Сеченов, Павлов
D) Торндайк, Уотсон
E) Эльконин, Занков
443. Сезім органдары қабылдаған дүние көріністерін, толық әрі сақтауға жәрдем беретін ес жүйесі:
А) ұзақ мерзімді ес
В) бейнелі ес
С) қысқа мерзімді ес
*D) әсердің тікелей, нақты ізі
E) қозғалысты ес
444. Қысқа мерзімді естің мәні: А) нақты бейне сақтау В) жалпылаған шағын ақпарат С) толқ, дәл оқиға D) шағын уақытқа E) қамту көлемі шексіз В
445. Уақыты да, қамту көлемі де шексіз ес түрі
А) нақты ес
В) қысқа мерзімді ес
С) бейнелі ес
*D) ұзақ мерзімді ес
E) қозғалысты ес
446. Дүние заттары мен құбылыстарының бөлектенген күйде емес, өзара байланысты қалыпта жүретінін дәріптеуші психологиялық теория
А) гешталттық
*В) ассоциативтік
С) когнитивтік
D) гуманистік
E) генетикалық
447. Жанасу ассоциациясының мәні
*А) уақыт пен кеңістіктегі қатнас
В) ұқсастық
С) себеп - салдар
D) қарама - қарсылық
E) нейрондар
448. Себеп - салдарлы қатынастарға негізделген ассоциация теориясы
А) жанасу
В) ұқсастық
С) контрасттық
*D) каузальдық
E) когнитивтік
449. Есте қалдыру мидың электрлік белсенділігімен орындалатын негіздеуші ес теориясы
*А) нейрондық
В) биохимиялық
С) ассоциативтік
D) генетикалық
E) когнитивтік
450. Фиизиология заңдарына орай организм импуьстерінің миға жеткізуші жүйке бөлігі
А) аксон
*В) нейрон
С) синапс
D) дендрит
E) клетка
451. Импуьстердің бір клеткадан екіншісіне жеткізуші жүйке аппараты
А) дендрит
В) синапс
С) нейрон
*D) аксон
E) анализатор
452. Аксонның клеткамен тоғысқан жері
*А) синапс
В) нейрон
С) дендрит
D) клетка
E) анализатор
453. Естің биохимиялық теориясының мәні:
А) электрлік белсенділік
*В) нәсілдік негізіндегі жасушалар құрамы
С) генетикалық ақпарат
D) ассоциативті байланыстар
E) әлеуметтік процесс
454. Ес іздері дене жасушаларындағы химиялық бірікпелерде таңбаланып, жануардың бірінен екіншісіне ауысатынын дәлелдеген ғалым:
А) Павлов
В) Кречмер
*С) Флуранс
D) Ман - Коннел
E) Веккер
455. Іс - әрекет мақсатына орай, ес түрі
А) қозғалысты
В) эмоционалды
*С) ырықты
D) бейнелі
E) сөз логикалы
456. Іс - әрекеттегі рөлі мен орнына тәуелді жатталып, сақталу мерзімінің мөлшеріне байланысты ес түрі
А) ырықсыз
В) қозғалысты
С) сөз логикалы
D) бейнелі
*E) нақты қызметтік
457. Музыкалық шығарманы дауыспен қайталай алмаса да бимен көрсету шеберлігіне негіз болар ес түрі
*А) қозғалысты ес
В) эмоционалды ес
С) мағыналық ес
D) логикалық ес
E) бейнелі ес
458. Эмоционалды ес мазмұны
А) қимыл - әрекет
В) бейне
*С) көңіл - күй
D) мағына
E) сөз
459. Елестерге, табиғат көріністеріне дыбыс дәмге негізделген ес түрі
*А) бейнелі
В) эмоционалды
С) сөз - логикалы
D) мағыналы
E) қозғалысты
460. Адамның өзіндік бағыт - бағдарына қалыптасатын ес түрлері
*А) сезімдік
В) иістік
С) дәмдік
D) сипай сезу
E) көру, есту
461. Қайта жаңғыртуды материалдың негізгі мазмұнын жеткізумен байланыстыратын ес түрі
А) механикалық ес
*В) мағыналық ес
С) бейнелі ес
D) сөзбе - сөз қайталау есі
E) эмоционалды ес
462. Бейнелі және эмоционалды ес қабілетті жан иесі
А) тек адам
В) тек жануар
С) барша тіршілік
D) жалпы табиғат
*E) адам да, жануар да
463. Оқу процесіндегі шәкірттің білім игеруімен жинақталуына себепші ес түрі
А) механикалық
В) бейнелі
С) көңіл - күй
*D) мағыналы
E) қозғалысты
464. Арнайы есте қалдыру, не еске түсіру мақсаты болмаған психикалық процесс
А) ырықты
*В) ырықсыз
С) бағдарлы
D) жоспарлы
E) ниеттелген
465. Жаңа ғана болып өткен оқиғаны есте қалдыру, бекіту және қайта жаңғырту үшін қажетті естің ерекше формасы
*А) қысқа мерзімді ес
В) нақты қызметтік ес
С) ұзақ мерзімді ес
D) ырықты ес
E) ырықсыз ес
466. Белгілі іс - әрекет мезеті мен қажетке орай қимылдарды іске қосушы ес түрі
А) қысқа мерзімді ес
*В) нақты қызметтік ес
С) ұзақ мерзімді ес
D) бейнелі ес
E) ырықсыз ес
467. Нақты қызметтік естің қалыптасу шарты
А) тума
В) кездейсоқ әсер
*С) ниетті жаттығулар
D) тылсым күш
E) нәсілдік
468. Есте қалдырудың бастапқы формасы
*А) ырықсыз есте қалдыру
В) ырықты есте қалдыру
С) ниеттелген жаттау
D) жоспарлы мақсат
E) ниеттелген әрекет
469. Ырықсыз, ниеттелмеген естің негізі
А) мақсат
В) арнайы тәсілдер
С) күрделі ақыл - ой
*D) кездейсоқ күшті әсер
E) өмірлік ниет
470. Арнайы тәсілдер қолданумен санада бекитін ес түрі
А) жаттанды ес
В) мақсатсз ес
*С) ырықты ес
D) ырықсыз ес
E) импульсті ес
471. Ырықты естің орнығуына себепші фактор
А) күшті әсер
В) кездейсоқ ықпал
С) ішкі импульстер
*D) арнайы мақсат
E) көңіл күй
472. Жүйелі білімдер қалыптастырушы ес түрі
А) механикалы ес
В) бейнелі ес
С) эмоциялы ес
*D) логикалы ес
E) ырықсыз ес
473. Материалдың қажетті бөлігін таңдап, оны есте қалдыруға міндеттейтін ес әрекеті
А) мнемикалық әрекет
В) импульстік әрекет
С) эмоциялы әрекет
D) дағдылы әрекет
*E) нақты қызметті әрекет
474. Механикалық есте қалдырудың негізі
А) мағына
В) түсінім
*С) өзгерісіз қайталау
D) эмоция
E) бейне
475. Оқуда қажетсіз еңбектенуден азат етіп, нық нәтиже беретін ес түрі:
А) эмоциялы ес
В) образды ес
С) кинетикалы ес
D) импульсті ес
*E) мағыналы ес
476. Берік есте қалдыруды жеңілдету шарты
А) көп мәрте көшіріп жазу
В) қайталап оқу
*С) жоспарлап дайындалу
D) дауыстап қайталау
E) көрнекілік
477. Білім игеру процесінде салыстыру, нақтылау, қайталап бару әрекеттерінің қажеттігі
А) тану
В) жаңғырту
С) есте бекіту
*D) түсіну
E) қабылдау
478. Есте қалдырудың толыққандылығын қамтамасыз етуші фактор
А) тұрмыстық практика
В) сыртқы ықпал
С) ішкі импульстер
D) дағдылы қайталаулар
*E) өткендегі тәжірибелер
479. Бір отырыста толығымен жатталлып, кейін жатталғанның бөлшектенбей үздіксіз қайталану әдісі
А) бөлшектенген
В) жинақты
*С) тұтастай
D) шамалап
E) аралас
480. Мезеттік қызметте (оператив) көрінетін есте сақтау заңдылығы
А) динамикалық
В) статикалық
С) мнемикалық
D) ұзақ мезімді
*E) қысқа мерзімді
481. Статикалық ес ерекшелігі
А) естегі материал жойылмайды
В) орын ауыспайды
С) өзгермейді
D) нақтылғын сақтайды
*E) қайта құрылып өңделеді
482. Объектті қайта қабылдау кезінде көрінетін ес процесі
А) жаңғырту
*В) тану
С) түсіну
D) ұғу
E) қиялдау
483. Белсенді еріктік әрекетке байланысты ес процесі
А) түсіну
В) тану
С) ұғу
D) қабылдау
*E) жаңғырту
484. Тікелей қайта жаңғыртуға қажет элементтер
*А) сөз
В) бейне
С) сезім
D) еш нәрсе қажетсіз
E) әрекет А
485. Еске түсіре алмай, не танымай, қателесуде көрінетін ес процесі
А) тану
*В) ұмыту
С) жаңғырту
D) елестету
E) қиялдау В
486. Ұмытылған материал біраз уақыт өтуімен қайта еске алу құбылысы
А) аккомодация
В) галлюцинация
*С) реминиссенция
D) иллюзия
E) агглютинация С
487. Уақыт өтуімен шәкірт жаттағанын түгелдей қайталап айтып береді. Бұл қай ес деңгейі?
*А) қайта жаңғыртушы ес
В) тану есі
С) тануды жеңілдетуші ес
D) жаңғыртуды жеңілдету ес
E) шырамыту есі
488. Ес бұзылысынан көрінетін ми жағдайы
А) физиологиялық
В) невротикалық
*С) психологиялық
D) морфологиялқ
E) гистологиялық
489. Материал бірнеше бөлікке ажыратылып, әрқайсысы өз алдына қайталанып, жатталады. Жаттаудың қандай түрі?
А) тұтастай
В) аралас
С) динамикалық
*D) шамалап
E) статикалық
Ес психологиясы
434. Өткен тәжірибеден алған іздерді жадыда қалдырып, оларды қайта танып, жаңғыртумен ақпарат топтауға негізделген психикалық процессс -
А) зейін
В) қабылдау
С) түйсік
D) елес
*E) ес
435. Ес процесінің мәні
А) сананың объектке бағытталуы
*В) өткен тәжірибе бейнесін жаңғырту
С) әсердің жеке элементтерін бейнелеу
D) тұтастай бейне тұрғызу
E) жалпылаған бейне түзу
436. Ойлаумен байланысты болмаған таза ес заңдылықтарын ашқан ғалым - психолог:
А) Крепелина
В) Мюллер
*С) Эббингауз
D) Бергсон
E) Смирнов
437. Г. Э. Мюллер еңбектерінде шешімін тапқан проблема
А) ойлаумен байланыспаған ес заңдылықтары
В) психикалық сырқаттылардың есте қалдыру әрекеті
С) естің жоғары формалары
*D) адам есінің бекуі мен жаңғыруы
E) естің шартты рефлекстерімен байланыстылығы
438. Жануарлардың ес дағдыларының қалыптасу заңдылықтарын ашқан американ ғалымы:
А) Бергсон
В) Мюллер
С) Крепелина
D) Павлов
*E) Торндайк
439. Есте қалдыруға ықпал жасаушы Павлов ашқан физиологиялық құбылыс
А) тітіркену
В) сезу
*С) шартты рефлекс
D) ырықсыз рефлекс
E) ырықты рефлекс
440. Идеалистер көзқарасындағы ең жоғары формадағы адам есінің туындау негізі
*А) жоғары сана
В) биологиялық
С) әлеуметтік
D) адамның өзіндік қуатында
E) тума интеллектте
441. Естің жоғарғы формаларының әлеуметтік негізге ие психикалық іс - әрекеттің күрделі түрі екендігін дәлелдеген ғалымы -
А) Смирнов
В) Зинченко
*С) Вготский
D) Бергсон
E) Сеченов
442. Естің бір - біріне ұқсамас үш типі (нақты ес, қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді) болатынын ашқан ғалымдар -
А) Смирнов, Зинченко
*В) Линдсей, Норман
С) Сеченов, Павлов
D) Торндайк, Уотсон
E) Эльконин, Занков
443. Сезім органдары қабылдаған дүние көріністерін, толық әрі сақтауға жәрдем беретін ес жүйесі:
А) ұзақ мерзімді ес
В) бейнелі ес
С) қысқа мерзімді ес
*D) әсердің тікелей, нақты ізі
E) қозғалысты ес
444. Қысқа мерзімді естің мәні: А) нақты бейне сақтау В) жалпылаған шағын ақпарат С) толқ, дәл оқиға D) шағын уақытқа E) қамту көлемі шексіз В
445. Уақыты да, қамту көлемі де шексіз ес түрі
А) нақты ес
В) қысқа мерзімді ес
С) бейнелі ес
*D) ұзақ мерзімді ес
E) қозғалысты ес
446. Дүние заттары мен құбылыстарының бөлектенген күйде емес, өзара байланысты қалыпта жүретінін дәріптеуші психологиялық теория
А) гешталттық
*В) ассоциативтік
С) когнитивтік
D) гуманистік
E) генетикалық
447. Жанасу ассоциациясының мәні
*А) уақыт пен кеңістіктегі қатнас
В) ұқсастық
С) себеп - салдар
D) қарама - қарсылық
E) нейрондар
448. Себеп - салдарлы қатынастарға негізделген ассоциация теориясы
А) жанасу
В) ұқсастық
С) контрасттық
*D) каузальдық
E) когнитивтік
449. Есте қалдыру мидың электрлік белсенділігімен орындалатын негіздеуші ес теориясы
*А) нейрондық
В) биохимиялық
С) ассоциативтік
D) генетикалық
E) когнитивтік
450. Фиизиология заңдарына орай организм импуьстерінің миға жеткізуші жүйке бөлігі
А) аксон
*В) нейрон
С) синапс
D) дендрит
E) клетка
451. Импуьстердің бір клеткадан екіншісіне жеткізуші жүйке аппараты
А) дендрит
В) синапс
С) нейрон
*D) аксон
E) анализатор
452. Аксонның клеткамен тоғысқан жері
*А) синапс
В) нейрон
С) дендрит
D) клетка
E) анализатор
453. Естің биохимиялық теориясының мәні:
А) электрлік белсенділік
*В) нәсілдік негізіндегі жасушалар құрамы
С) генетикалық ақпарат
D) ассоциативті байланыстар
E) әлеуметтік процесс
454. Ес іздері дене жасушаларындағы химиялық бірікпелерде таңбаланып, жануардың бірінен екіншісіне ауысатынын дәлелдеген ғалым:
А) Павлов
В) Кречмер
*С) Флуранс
D) Ман - Коннел
E) Веккер
455. Іс - әрекет мақсатына орай, ес түрі
А) қозғалысты
В) эмоционалды
*С) ырықты
D) бейнелі
E) сөз логикалы
456. Іс - әрекеттегі рөлі мен орнына тәуелді жатталып, сақталу мерзімінің мөлшеріне байланысты ес түрі
А) ырықсыз
В) қозғалысты
С) сөз логикалы
D) бейнелі
*E) нақты қызметтік
457. Музыкалық шығарманы дауыспен қайталай алмаса да бимен көрсету шеберлігіне негіз болар ес түрі
*А) қозғалысты ес
В) эмоционалды ес
С) мағыналық ес
D) логикалық ес
E) бейнелі ес
458. Эмоционалды ес мазмұны
А) қимыл - әрекет
В) бейне
*С) көңіл - күй
D) мағына
E) сөз
459. Елестерге, табиғат көріністеріне дыбыс дәмге негізделген ес түрі
*А) бейнелі
В) эмоционалды
С) сөз - логикалы
D) мағыналы
E) қозғалысты
460. Адамның өзіндік бағыт - бағдарына қалыптасатын ес түрлері
*А) сезімдік
В) иістік
С) дәмдік
D) сипай сезу
E) көру, есту
461. Қайта жаңғыртуды материалдың негізгі мазмұнын жеткізумен байланыстыратын ес түрі
А) механикалық ес
*В) мағыналық ес
С) бейнелі ес
D) сөзбе - сөз қайталау есі
E) эмоционалды ес
462. Бейнелі және эмоционалды ес қабілетті жан иесі
А) тек адам
В) тек жануар
С) барша тіршілік
D) жалпы табиғат
*E) адам да, жануар да
463. Оқу процесіндегі шәкірттің білім игеруімен жинақталуына себепші ес түрі
А) механикалық
В) бейнелі
С) көңіл - күй
*D) мағыналы
E) қозғалысты
464. Арнайы есте қалдыру, не еске түсіру мақсаты болмаған психикалық процесс
А) ырықты
*В) ырықсыз
С) бағдарлы
D) жоспарлы
E) ниеттелген
465. Жаңа ғана болып өткен оқиғаны есте қалдыру, бекіту және қайта жаңғырту үшін қажетті естің ерекше формасы
*А) қысқа мерзімді ес
В) нақты қызметтік ес
С) ұзақ мерзімді ес
D) ырықты ес
E) ырықсыз ес
466. Белгілі іс - әрекет мезеті мен қажетке орай қимылдарды іске қосушы ес түрі
А) қысқа мерзімді ес
*В) нақты қызметтік ес
С) ұзақ мерзімді ес
D) бейнелі ес
E) ырықсыз ес
467. Нақты қызметтік естің қалыптасу шарты
А) тума
В) кездейсоқ әсер
*С) ниетті жаттығулар
D) тылсым күш
E) нәсілдік
468. Есте қалдырудың бастапқы формасы
*А) ырықсыз есте қалдыру
В) ырықты есте қалдыру
С) ниеттелген жаттау
D) жоспарлы мақсат
E) ниеттелген әрекет
469. Ырықсыз, ниеттелмеген естің негізі
А) мақсат
В) арнайы тәсілдер
С) күрделі ақыл - ой
*D) кездейсоқ күшті әсер
E) өмірлік ниет
470. Арнайы тәсілдер қолданумен санада бекитін ес түрі
А) жаттанды ес
В) мақсатсз ес
*С) ырықты ес
D) ырықсыз ес
E) импульсті ес
471. Ырықты естің орнығуына себепші фактор
А) күшті әсер
В) кездейсоқ ықпал
С) ішкі импульстер
*D) арнайы мақсат
E) көңіл күй
472. Жүйелі білімдер қалыптастырушы ес түрі
А) механикалы ес
В) бейнелі ес
С) эмоциялы ес
*D) логикалы ес
E) ырықсыз ес
473. Материалдың қажетті бөлігін таңдап, оны есте қалдыруға міндеттейтін ес әрекеті
А) мнемикалық әрекет
В) импульстік әрекет
С) эмоциялы әрекет
D) дағдылы әрекет
*E) нақты қызметті әрекет
474. Механикалық есте қалдырудың негізі
А) мағына
В) түсінім
*С) өзгерісіз қайталау
D) эмоция
E) бейне
475. Оқуда қажетсіз еңбектенуден азат етіп, нық нәтиже беретін ес түрі:
А) эмоциялы ес
В) образды ес
С) кинетикалы ес
D) импульсті ес
*E) мағыналы ес
476. Берік есте қалдыруды жеңілдету шарты
А) көп мәрте көшіріп жазу
В) қайталап оқу
*С) жоспарлап дайындалу
D) дауыстап қайталау
E) көрнекілік
477. Білім игеру процесінде салыстыру, нақтылау, қайталап бару әрекеттерінің қажеттігі
А) тану
В) жаңғырту
С) есте бекіту
*D) түсіну
E) қабылдау
478. Есте қалдырудың толыққандылығын қамтамасыз етуші фактор
А) тұрмыстық практика
В) сыртқы ықпал
С) ішкі импульстер
D) дағдылы қайталаулар
*E) өткендегі тәжірибелер
479. Бір отырыста толығымен жатталлып, кейін жатталғанның бөлшектенбей үздіксіз қайталану әдісі
А) бөлшектенген
В) жинақты
*С) тұтастай
D) шамалап
E) аралас
480. Мезеттік қызметте (оператив) көрінетін есте сақтау заңдылығы
А) динамикалық
В) статикалық
С) мнемикалық
D) ұзақ мезімді
*E) қысқа мерзімді
481. Статикалық ес ерекшелігі
А) естегі материал жойылмайды
В) орын ауыспайды
С) өзгермейді
D) нақтылғын сақтайды
*E) қайта құрылып өңделеді
482. Объектті қайта қабылдау кезінде көрінетін ес процесі
А) жаңғырту
*В) тану
С) түсіну
D) ұғу
E) қиялдау
483. Белсенді еріктік әрекетке байланысты ес процесі
А) түсіну
В) тану
С) ұғу
D) қабылдау
*E) жаңғырту
484. Тікелей қайта жаңғыртуға қажет элементтер
*А) сөз
В) бейне
С) сезім
D) еш нәрсе қажетсіз
E) әрекет А
485. Еске түсіре алмай, не танымай, қателесуде көрінетін ес процесі
А) тану
*В) ұмыту
С) жаңғырту
D) елестету
E) қиялдау В
486. Ұмытылған материал біраз уақыт өтуімен қайта еске алу құбылысы
А) аккомодация
В) галлюцинация
*С) реминиссенция
D) иллюзия
E) агглютинация С
487. Уақыт өтуімен шәкірт жаттағанын түгелдей қайталап айтып береді. Бұл қай ес деңгейі?
*А) қайта жаңғыртушы ес
В) тану есі
С) тануды жеңілдетуші ес
D) жаңғыртуды жеңілдету ес
E) шырамыту есі
488. Ес бұзылысынан көрінетін ми жағдайы
А) физиологиялық
В) невротикалық
*С) психологиялық
D) морфологиялқ
E) гистологиялық
489. Материал бірнеше бөлікке ажыратылып, әрқайсысы өз алдына қайталанып, жатталады. Жаттаудың қандай түрі?
А) тұтастай
В) аралас
С) динамикалық
*D) шамалап
E) статикалық