Қола дәуіріндегі адамдардың шаруашылық өміріндегі өзгерістер
Қола дәуіріндегі адамдардың шаруашылық өміріндегі өзгерістер.
Ежелгі Қазақстан тарихы. 6 сынып
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушылар қоладан жасалған еңбек құралдарының тиімділігін анықтайды, қола дәуіріндегі адамдардың шаруашылығы жайлы оқи отырып, шаруашылықтағы жетістіктерді, тас дәуірінен ерекшелігін айқындайды, түсінеді.
Дамытушылық: Көшпелілер өмірі, шаруашылығы, отырықшылық пен көшпеліліктің айырмашылығын, егіншілік пен зегерлік өнердің дамуын өздігінен, жұппен жұмыс жасай отырып түйінді қорытынды жасау дағдылары артып, қола дәуірі жайлы білімдері кеңейеді. қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік: Өзара диалогқа түсу арқылы бір - бірін тыңдауға, сыйластыққа үйренеді.
Сабақтың типі: жаңа сабақты меңгерту, білімдерін пысықтау
Сабақтың түрі: аралас
Әдісі: баяндау, сұрақ - жауап
Көрнекілік: интерактивті тақта, суреттер, сызба.
Сабақтың жоспары I. Ұйымдастыру кезеңі
II Үй тапсырмасын тексеру
III Жаңа сабақ
IV Жаңа сабақты бекіту
V Қорытындылау, бағалау
VI Үйге тапсырма.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру (3 минут)
1. Сыныптағы психологиялық ахуалды қалыптастыру: оқушылармен амандасу, түгендеу, топтастыру.
2. Оқушыларды топқа бөлу( Андрон, Алакөл, Федоров)
Нағыз білім атаулыға, өздігінен білім алу арқылы ғана қол жеткізеді.
(орыс жазушысы) Н. А. Рубакин
Бағалау критерийлерін анықтап алу
Үй тапсырмасын сұрау
І. Миға шабуыл
Қола дәуірі жайлы не білесіңдер?
ІІ. Ой қозғау (өткен тақырыптардан сұрақтар қою арқылы оқушылардың ойлау қабілетін дамыту ) (5 минут)
І топ
1. Андрон мәдениетінің аталу себебі. (Андроново селосы маңынан табылған)
2. Андрон тектес қола мәдениетінің таралу аймағы. (Жайық пен Енисей, Батыс Сібір мен Памир тауы)
3. Солтүстік пен Батыс Қазақстанда ғалымдардың зертттеген қоныстарының саны?(80)
4. Қола дәуіріндегі алғашқы қала үлгісіндегі тұрақ? (Түгіскен кесенесі)
5. Солтүстік Қазақстандағы тұрақтар және оны сипатта. (орлармен дуалдармен қоршалған)
ІІ топ
1. Түгіскен кесенесіне сипаттама (күйдірілмеген кірпіштен салынған, айналма дәліздер)
2. Андрондықтардың сырт бейнесін зерттеген ғалым. ( В. П. Алексеев)
3. Андрондықтар шаруашылықтың қандай түрімен айналысқан? Мал шаруашылығы, егіншілік)
4. Андрондықтардың мал өнімдерін пайдаланғаны туралы археологиялық зерттеулердің дәлелі (сүзбе жасауға арналған сүзгіш ыдыстар)
5. Қола дәуірінің қоныстары қандай жерлерде орналасты? (өзен бойы, шөбі шүйгін, желден ықтасын)
ІІІ топ
1. Қола дәуірінде ыдыс жасаудың қай түрі ерекше өрістеді? (Көзе құмыралар жасау)
2. Андрондықтар шаруашылықта дербес салаға айналған ісі? (металл өңдеу мен кен өндіру)
3. Ғалымдар қазақтың киіз үйін кімдердің баспанасына ұқсатады? (андрондықтардың)
4. Андрон мәдени - тарихи бірлестігі. (Алакөл мен Федоров)
5. Алакөл мәдениетінің таралу аймағының ерекшелігі қандай? (Қоныстар қоршалмаған, мыс қорытатын пештер болды)
6. Федоров мәдениетінің ескерткіштері таралу аймағы мен ерекшелігі? (Қоныстың бір жақ бөлігінде металл өндірісі оңаша орналасқан)
ІІІ. Жұптық жұмыс. Сөйлемдегі қалып қойған сөздерді толықтыр (7 минут) «Тарихи диктант» Жұптаса отырып сөйлемдегі қалып қойған сөздерді толықтырады
І топ (Андрон)
Андрондықтар дене құрлысы жағынан_____________________________ ұқсаған. Археологтар алғашқы олжаларын Оңтүстік Сібірдегі_______________ ауылының маңынан тапқан. Ғалымдар Ресей мен Қазақстанның шекарасында қазіргі қалалардың негізін қалаушы__________________ қаласына археологиялық қазба жұмыстарын жүргізіп жатыр.
Солтүстік қола дәуіріне жататын қоныстар ______________ мен ______________.
Кілт сөздер: Андроново, еуропоидтерге, Арқайым, Петровка, Боголюбов
ІІ топ (Алакөл)
Сырдарияның төменгі ағысында күйдірілмеген кірпіштен салынған ___________ қола дәуірі ескерткішіне жатады.
Орталық Қазақстан аумағынан _______ қоныс пен _______ қорым зерттелген. _____________ мәдениетінің ескерткіштері__________ мен__________ өзендерінің аралығындағы аймақтардан табылды.
Кілт сөздер: Жайық, 150, 30, Енисей, Андрон, Түгіскен кесенесі,
ІІІ топ (Федоров)
Андрон мәдени - тарихи бірлестігі екі дербес ___________ және ___________ мәдениеттерінен тұрды.
Шөлейтті дала жағдайында шаруашылықта _________ мен __________ маңызды болды.
Қыш ыдыс жасауда әр түрлі _______ салған.
Кілт сөздер: алакөл, федоров, жылқы, түйе, геометриялық өрнектер
IV. Сәйкестендіру тест (5 минут)
Толық нұсқасын жүктеу
Ежелгі Қазақстан тарихы. 6 сынып
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушылар қоладан жасалған еңбек құралдарының тиімділігін анықтайды, қола дәуіріндегі адамдардың шаруашылығы жайлы оқи отырып, шаруашылықтағы жетістіктерді, тас дәуірінен ерекшелігін айқындайды, түсінеді.
Дамытушылық: Көшпелілер өмірі, шаруашылығы, отырықшылық пен көшпеліліктің айырмашылығын, егіншілік пен зегерлік өнердің дамуын өздігінен, жұппен жұмыс жасай отырып түйінді қорытынды жасау дағдылары артып, қола дәуірі жайлы білімдері кеңейеді. қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік: Өзара диалогқа түсу арқылы бір - бірін тыңдауға, сыйластыққа үйренеді.
Сабақтың типі: жаңа сабақты меңгерту, білімдерін пысықтау
Сабақтың түрі: аралас
Әдісі: баяндау, сұрақ - жауап
Көрнекілік: интерактивті тақта, суреттер, сызба.
Сабақтың жоспары I. Ұйымдастыру кезеңі
II Үй тапсырмасын тексеру
III Жаңа сабақ
IV Жаңа сабақты бекіту
V Қорытындылау, бағалау
VI Үйге тапсырма.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру (3 минут)
1. Сыныптағы психологиялық ахуалды қалыптастыру: оқушылармен амандасу, түгендеу, топтастыру.
2. Оқушыларды топқа бөлу( Андрон, Алакөл, Федоров)
Нағыз білім атаулыға, өздігінен білім алу арқылы ғана қол жеткізеді.
(орыс жазушысы) Н. А. Рубакин
Бағалау критерийлерін анықтап алу
Үй тапсырмасын сұрау
І. Миға шабуыл
Қола дәуірі жайлы не білесіңдер?
ІІ. Ой қозғау (өткен тақырыптардан сұрақтар қою арқылы оқушылардың ойлау қабілетін дамыту ) (5 минут)
І топ
1. Андрон мәдениетінің аталу себебі. (Андроново селосы маңынан табылған)
2. Андрон тектес қола мәдениетінің таралу аймағы. (Жайық пен Енисей, Батыс Сібір мен Памир тауы)
3. Солтүстік пен Батыс Қазақстанда ғалымдардың зертттеген қоныстарының саны?(80)
4. Қола дәуіріндегі алғашқы қала үлгісіндегі тұрақ? (Түгіскен кесенесі)
5. Солтүстік Қазақстандағы тұрақтар және оны сипатта. (орлармен дуалдармен қоршалған)
ІІ топ
1. Түгіскен кесенесіне сипаттама (күйдірілмеген кірпіштен салынған, айналма дәліздер)
2. Андрондықтардың сырт бейнесін зерттеген ғалым. ( В. П. Алексеев)
3. Андрондықтар шаруашылықтың қандай түрімен айналысқан? Мал шаруашылығы, егіншілік)
4. Андрондықтардың мал өнімдерін пайдаланғаны туралы археологиялық зерттеулердің дәлелі (сүзбе жасауға арналған сүзгіш ыдыстар)
5. Қола дәуірінің қоныстары қандай жерлерде орналасты? (өзен бойы, шөбі шүйгін, желден ықтасын)
ІІІ топ
1. Қола дәуірінде ыдыс жасаудың қай түрі ерекше өрістеді? (Көзе құмыралар жасау)
2. Андрондықтар шаруашылықта дербес салаға айналған ісі? (металл өңдеу мен кен өндіру)
3. Ғалымдар қазақтың киіз үйін кімдердің баспанасына ұқсатады? (андрондықтардың)
4. Андрон мәдени - тарихи бірлестігі. (Алакөл мен Федоров)
5. Алакөл мәдениетінің таралу аймағының ерекшелігі қандай? (Қоныстар қоршалмаған, мыс қорытатын пештер болды)
6. Федоров мәдениетінің ескерткіштері таралу аймағы мен ерекшелігі? (Қоныстың бір жақ бөлігінде металл өндірісі оңаша орналасқан)
ІІІ. Жұптық жұмыс. Сөйлемдегі қалып қойған сөздерді толықтыр (7 минут) «Тарихи диктант» Жұптаса отырып сөйлемдегі қалып қойған сөздерді толықтырады
І топ (Андрон)
Андрондықтар дене құрлысы жағынан_____________________________ ұқсаған. Археологтар алғашқы олжаларын Оңтүстік Сібірдегі_______________ ауылының маңынан тапқан. Ғалымдар Ресей мен Қазақстанның шекарасында қазіргі қалалардың негізін қалаушы__________________ қаласына археологиялық қазба жұмыстарын жүргізіп жатыр.
Солтүстік қола дәуіріне жататын қоныстар ______________ мен ______________.
Кілт сөздер: Андроново, еуропоидтерге, Арқайым, Петровка, Боголюбов
ІІ топ (Алакөл)
Сырдарияның төменгі ағысында күйдірілмеген кірпіштен салынған ___________ қола дәуірі ескерткішіне жатады.
Орталық Қазақстан аумағынан _______ қоныс пен _______ қорым зерттелген. _____________ мәдениетінің ескерткіштері__________ мен__________ өзендерінің аралығындағы аймақтардан табылды.
Кілт сөздер: Жайық, 150, 30, Енисей, Андрон, Түгіскен кесенесі,
ІІІ топ (Федоров)
Андрон мәдени - тарихи бірлестігі екі дербес ___________ және ___________ мәдениеттерінен тұрды.
Шөлейтті дала жағдайында шаруашылықта _________ мен __________ маңызды болды.
Қыш ыдыс жасауда әр түрлі _______ салған.
Кілт сөздер: алакөл, федоров, жылқы, түйе, геометриялық өрнектер
IV. Сәйкестендіру тест (5 минут)
Толық нұсқасын жүктеу