Сайқымазақпен ойнайық
№ 1 «Айгөлек» естияр тобына арналған
Білім беру саласы: «Таным», «Қатынас», «Әлеуметтік орта»
Ұйымдастырылған оқу іс - әрекеті: ҚМҰҚ, «Тіл дамыту»
Тақырыбы: «Сайқымазақпен ойнайық»
Мақсаты: Балаларға заттардың түстерін ажырата білуге және түстерді дұрыс атауға үйрету.
1. Білімділік: Түстерді ажырата білуге, геометриялық пішіндерді көлеміне, түсіне байланысты әр түрлі заттар құрастыруға, ұзын – қысқа ұғымдарды ойын арқылы бекіту.
2. Дамытушылық: Ойын арқылы ойлау, есте сақтау, бақылау қабілеттерін, талдау, қорытындылау дағды мен іскерліктерін жетілдіру, сөздік қорын байыту, тілін, зейінін дамыту.
3. Тәрбиелік: сүйіспеншілікке, бірін – бірі сыйлауға, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.
Көрнекіліктер: хат, сайықмазақтын суреті, гүлдер, көбелектер, геометриялық пішіндер, ленталар, сайқымазақ, шар, аспаптар.
Қостілдік компонент: қызыл – красный, сары – желтый, жасыл – зеленный, т. с. с, пішіндер – фигуры, ұзын – длиннй, қысқа – короткий. аспаптар – инструменты.
Әрекет кезендері
Тәрбиешінің іс - әрекеті
Баланың іс - әрекеті
Мотивациялық қозғаушы
Шаттық шеңбері:
- Сәлем деймін күнге мен,
- Сәлем деймін мен саған.
- Сәлем деймін бақшаға,
- Сәлем деймін Айнагүл Болатқызына.
- Сәлем бердік баршаға!
Балалар шеңберге тұрып мазмұнына қарай қимылдайды.
Іздену - ұйымдастырушылық - Балалар қараңдаршы біздің поштаға хат келіпті, кімнен екен?
- Хатты ашып оқиық па?
«Сәлеметсіңдер ме, балалар! Менің сендер мен ойнағым келеді. Сендердің топтарында жасырынып отырмын. Мені табу үшін тапсырмаларымды орындауларын керек. Мен көңілді, мейірімді, балаларды жақсы көремін»
- Ол кім деп ойлайсыңдар?
- Кім екенің нақты білу үшін мына хаттың ішінде бір неше бөлікке бөлінген сурет бар. Оны құрастырып көрейік. (Тәр. Балаларға кесілген суретті таратып одан бір бүтін сурет шығаруын сұрайды)
- Білмейміз.
- Иә
- Өз ойларын айтады.
Балалар суретті құрастыруға кіріседі.
- Сендер таныдыңдар ма, ол кім?
- Дұрыс айтасыңдар. Ол қандай адам?
Домбыраның дауысы естіледі.
- Естідіңдер ме, балалар! Бұл ненін дауысы?
- Ол сайқымазақ бізді шақырып тұр.
- Міне домбыраның дауысы қайдан шықты десем.
- Домбыра жайлы не білесіңдер?
- Балалар, қараңдаршы біз гүлдер алқабында тұрмыз. Мына жерде тапсыр ма жатыр екен.
1. гүлдердің түсін атандар
2. бір – бір көбелектен алыңдар
3. гүлдердің түсіне қарай көбелектерді қондырыңдар.
- Жарайсыңдар. Ал енді кім өзінін көбелегі жайлы айтқысы келеді?
Осы кезде дауылпаздың дыбысы естіледі.
- Бұл ненің дыбысы?
- Қай жақтан шықты?
- Міне қызық мынау не өзі?
- Бұл жай жолға ұқсамайды екен, неден жасалынған екен?
- Иә, дұрыс айтасыңдар. Қандай пішіндерді көріп отырсыңдар?
- Олар бірдей ме?
- Төртбұрыш қандай?
- Үшбұрыш ше?
- Ал мына дөңгелек?
- Қандай ақылды балалар! Олай болса жол ашық, жолдан өтейік.
- шаршаған сияқтымыз. Бойларымызды сергітіп алайық.
Бойды сергек тік ұста,
Емін – еркін тыныста,
Деміңді ішке тез ал да,
- сайқымазақ
- көңілді, мейрімді, балаларды жақсы көреді.
- домбыраның
- домбыраны көреді.
- домбыра ұлттық аспап, күй шертеді, ән айтады, айтысады. Тапсырманы тыңдайды.
Түстерін атайды.
Көбелектерді алады.
Гүлдін түсіне қарап көбелекті қондырады.
Балалар өз ойларын айтады.
- дауылпаздың дыбысы
Дыбыс шыққан жаққа барады.
- бұл жол
- геометриялық пішіндерден
- үшбұрыш, төртбұрыш, дөңгелек
- жоқ. Пішіндер әртүрлі.
- түсі жасыл. Үлкен, орташа, кішкентай
- түсі қызыл. орташа, кішкентай, үлкен.
- түсі сары. кішкентай, үлкен, орташа
Балалар жолдан өтеді.
Бойларын сергітіп алады.
Оң қолыңды соз алға
Қол ұшына қара да
Үшбұрыш сыз ауа да.
Сол қол босқа тұрмасын
Шеңбер жасап тынбасын.
- Мына үстелдің үстінде әр түрлі суреттер берілген. Суретінде не бейнеленгенін айт?
Тапсырма: алдарындағы суретті шығынқы ғып жасаңдар: ол үшін геом. пішін сендердің алдарында тұрған суреттің түсіне, көлеміне сәйкес келу керек.
Сыбызғының дыбысы естіледі.
- Естідіңдер ме? Сайқымазақ бізден әлі тығылып жүр. Келесі тапсырмасы «Кім лентаны тез орайды». Бәріміз бір – бір лентадан алайық. Ленталардың түстері қандай?
- Ойынның шарты мынандай: Кім тез лентаны орайды. Бір, екі, үш – ойын басталды.
Талдау жүргізіледі. Неліктен кейбір балалар тез орап бітірді, ал басқалар баяу. Салыстырады. Сөзіне қарай қимылмен көрсетеді.
- көлік, шырша, балмұздақ т. с. с
Балалар тапсырманы орындап геом. Пішіндерді екі тілде айтады.
Сыбызғының дыбысын естиді.
Балалар бір – бір лентадан алады.
Түстерін атайды.
Лентаны орайды.
- Өйткені ленталар әр түрлі. Бірі – ұзын, екіншісі қысқа
Рефлексивті корригиялық
- Міне қызық сайқымазақ қайда тығылып қалды екен?
Осы кезде топқа сайқымазақ сылдырмақты сылдырлатып кіреді. Әр баламен жеке-жеке амандасады.
- Мен сендермен ойындар ойнадым. Сендер маған өте ұнадыңдар. Барлық тапсырманы дұрыс таптыңдар. Қандай музыкалық аспаптардың дыбысын естідіңдер?
- Балабақшада ойын ойнау маған ұнады. Бірақ маған басқа жаққа қонаққа баруым керек. Ал сендерге мен сыйлыққа өзіммен шар алып келдім.(балаларға шар сыйлайды.)
- Келесі кездескенше сау болыңдар!
- Сау болыңыз сайқымазақ!
- Балалар сендерге бүгінгі ойындар ұнады ма?
Балалар ойланып қалады.
Амандасады.
- домбыра, дауылпаз, сыбызғы, сылдырмақ.
Шарларын алады.
Қоштасады.
- иә
- Ол ойындарды кім бізге ұйымдастырды?
- қандай тапсырмалар дайындап қойыпты?
- жарайсыңдар!
- Балалар алақандарымызды бір – бірімізге тигізейік, не сезіп тұрсыңдар?
- Иә, дұрыс айтасыңдар. Осы бойымыздағы жылуды келген қонақтарға тарату үшін жылы сөздер айтайық. - сайқымазақ
- көбелектерді гүлдерге қондырдық, пішіндерден әр түрлі заттар құрастырдық, лентамен ойын ойнадық.
- жылу.
- Күн, мен сені сүйемін,
- Күн мен сенен өтінемін,
- Берші маған алтын күн,
бейбітшілік, мейірімділік,
- Берші маған алтын күн,
денсаулық пен жылылық.
- Сау болыңыздар!
Болжамды нәтиже:
Білу керек: түстерді, пішіндерді, ұзын – қысқа ұғымдарды ажырата білу керек және музыкалық аспаптардың дыбысын ажырату.
Қалыптасқан әдет: сұрақтарға толық, анық жауап беруі қалыптасқан.
Істей біледі: ұжыммен, суретпен жұмыс істей алады.
Білім беру саласы: «Таным», «Қатынас», «Әлеуметтік орта»
Ұйымдастырылған оқу іс - әрекеті: ҚМҰҚ, «Тіл дамыту»
Тақырыбы: «Сайқымазақпен ойнайық»
Мақсаты: Балаларға заттардың түстерін ажырата білуге және түстерді дұрыс атауға үйрету.
1. Білімділік: Түстерді ажырата білуге, геометриялық пішіндерді көлеміне, түсіне байланысты әр түрлі заттар құрастыруға, ұзын – қысқа ұғымдарды ойын арқылы бекіту.
2. Дамытушылық: Ойын арқылы ойлау, есте сақтау, бақылау қабілеттерін, талдау, қорытындылау дағды мен іскерліктерін жетілдіру, сөздік қорын байыту, тілін, зейінін дамыту.
3. Тәрбиелік: сүйіспеншілікке, бірін – бірі сыйлауға, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.
Көрнекіліктер: хат, сайықмазақтын суреті, гүлдер, көбелектер, геометриялық пішіндер, ленталар, сайқымазақ, шар, аспаптар.
Қостілдік компонент: қызыл – красный, сары – желтый, жасыл – зеленный, т. с. с, пішіндер – фигуры, ұзын – длиннй, қысқа – короткий. аспаптар – инструменты.
Әрекет кезендері
Тәрбиешінің іс - әрекеті
Баланың іс - әрекеті
Мотивациялық қозғаушы
Шаттық шеңбері:
- Сәлем деймін күнге мен,
- Сәлем деймін мен саған.
- Сәлем деймін бақшаға,
- Сәлем деймін Айнагүл Болатқызына.
- Сәлем бердік баршаға!
Балалар шеңберге тұрып мазмұнына қарай қимылдайды.
Іздену - ұйымдастырушылық - Балалар қараңдаршы біздің поштаға хат келіпті, кімнен екен?
- Хатты ашып оқиық па?
«Сәлеметсіңдер ме, балалар! Менің сендер мен ойнағым келеді. Сендердің топтарында жасырынып отырмын. Мені табу үшін тапсырмаларымды орындауларын керек. Мен көңілді, мейірімді, балаларды жақсы көремін»
- Ол кім деп ойлайсыңдар?
- Кім екенің нақты білу үшін мына хаттың ішінде бір неше бөлікке бөлінген сурет бар. Оны құрастырып көрейік. (Тәр. Балаларға кесілген суретті таратып одан бір бүтін сурет шығаруын сұрайды)
- Білмейміз.
- Иә
- Өз ойларын айтады.
Балалар суретті құрастыруға кіріседі.
- Сендер таныдыңдар ма, ол кім?
- Дұрыс айтасыңдар. Ол қандай адам?
Домбыраның дауысы естіледі.
- Естідіңдер ме, балалар! Бұл ненін дауысы?
- Ол сайқымазақ бізді шақырып тұр.
- Міне домбыраның дауысы қайдан шықты десем.
- Домбыра жайлы не білесіңдер?
- Балалар, қараңдаршы біз гүлдер алқабында тұрмыз. Мына жерде тапсыр ма жатыр екен.
1. гүлдердің түсін атандар
2. бір – бір көбелектен алыңдар
3. гүлдердің түсіне қарай көбелектерді қондырыңдар.
- Жарайсыңдар. Ал енді кім өзінін көбелегі жайлы айтқысы келеді?
Осы кезде дауылпаздың дыбысы естіледі.
- Бұл ненің дыбысы?
- Қай жақтан шықты?
- Міне қызық мынау не өзі?
- Бұл жай жолға ұқсамайды екен, неден жасалынған екен?
- Иә, дұрыс айтасыңдар. Қандай пішіндерді көріп отырсыңдар?
- Олар бірдей ме?
- Төртбұрыш қандай?
- Үшбұрыш ше?
- Ал мына дөңгелек?
- Қандай ақылды балалар! Олай болса жол ашық, жолдан өтейік.
- шаршаған сияқтымыз. Бойларымызды сергітіп алайық.
Бойды сергек тік ұста,
Емін – еркін тыныста,
Деміңді ішке тез ал да,
- сайқымазақ
- көңілді, мейрімді, балаларды жақсы көреді.
- домбыраның
- домбыраны көреді.
- домбыра ұлттық аспап, күй шертеді, ән айтады, айтысады. Тапсырманы тыңдайды.
Түстерін атайды.
Көбелектерді алады.
Гүлдін түсіне қарап көбелекті қондырады.
Балалар өз ойларын айтады.
- дауылпаздың дыбысы
Дыбыс шыққан жаққа барады.
- бұл жол
- геометриялық пішіндерден
- үшбұрыш, төртбұрыш, дөңгелек
- жоқ. Пішіндер әртүрлі.
- түсі жасыл. Үлкен, орташа, кішкентай
- түсі қызыл. орташа, кішкентай, үлкен.
- түсі сары. кішкентай, үлкен, орташа
Балалар жолдан өтеді.
Бойларын сергітіп алады.
Оң қолыңды соз алға
Қол ұшына қара да
Үшбұрыш сыз ауа да.
Сол қол босқа тұрмасын
Шеңбер жасап тынбасын.
- Мына үстелдің үстінде әр түрлі суреттер берілген. Суретінде не бейнеленгенін айт?
Тапсырма: алдарындағы суретті шығынқы ғып жасаңдар: ол үшін геом. пішін сендердің алдарында тұрған суреттің түсіне, көлеміне сәйкес келу керек.
Сыбызғының дыбысы естіледі.
- Естідіңдер ме? Сайқымазақ бізден әлі тығылып жүр. Келесі тапсырмасы «Кім лентаны тез орайды». Бәріміз бір – бір лентадан алайық. Ленталардың түстері қандай?
- Ойынның шарты мынандай: Кім тез лентаны орайды. Бір, екі, үш – ойын басталды.
Талдау жүргізіледі. Неліктен кейбір балалар тез орап бітірді, ал басқалар баяу. Салыстырады. Сөзіне қарай қимылмен көрсетеді.
- көлік, шырша, балмұздақ т. с. с
Балалар тапсырманы орындап геом. Пішіндерді екі тілде айтады.
Сыбызғының дыбысын естиді.
Балалар бір – бір лентадан алады.
Түстерін атайды.
Лентаны орайды.
- Өйткені ленталар әр түрлі. Бірі – ұзын, екіншісі қысқа
Рефлексивті корригиялық
- Міне қызық сайқымазақ қайда тығылып қалды екен?
Осы кезде топқа сайқымазақ сылдырмақты сылдырлатып кіреді. Әр баламен жеке-жеке амандасады.
- Мен сендермен ойындар ойнадым. Сендер маған өте ұнадыңдар. Барлық тапсырманы дұрыс таптыңдар. Қандай музыкалық аспаптардың дыбысын естідіңдер?
- Балабақшада ойын ойнау маған ұнады. Бірақ маған басқа жаққа қонаққа баруым керек. Ал сендерге мен сыйлыққа өзіммен шар алып келдім.(балаларға шар сыйлайды.)
- Келесі кездескенше сау болыңдар!
- Сау болыңыз сайқымазақ!
- Балалар сендерге бүгінгі ойындар ұнады ма?
Балалар ойланып қалады.
Амандасады.
- домбыра, дауылпаз, сыбызғы, сылдырмақ.
Шарларын алады.
Қоштасады.
- иә
- Ол ойындарды кім бізге ұйымдастырды?
- қандай тапсырмалар дайындап қойыпты?
- жарайсыңдар!
- Балалар алақандарымызды бір – бірімізге тигізейік, не сезіп тұрсыңдар?
- Иә, дұрыс айтасыңдар. Осы бойымыздағы жылуды келген қонақтарға тарату үшін жылы сөздер айтайық. - сайқымазақ
- көбелектерді гүлдерге қондырдық, пішіндерден әр түрлі заттар құрастырдық, лентамен ойын ойнадық.
- жылу.
- Күн, мен сені сүйемін,
- Күн мен сенен өтінемін,
- Берші маған алтын күн,
бейбітшілік, мейірімділік,
- Берші маған алтын күн,
денсаулық пен жылылық.
- Сау болыңыздар!
Болжамды нәтиже:
Білу керек: түстерді, пішіндерді, ұзын – қысқа ұғымдарды ажырата білу керек және музыкалық аспаптардың дыбысын ажырату.
Қалыптасқан әдет: сұрақтарға толық, анық жауап беруі қалыптасқан.
Істей біледі: ұжыммен, суретпен жұмыс істей алады.