- 05 нау. 2024 00:31
- 222
Қазақ тілі мен әдебиетін оқытуда жаңа технологиялардың оқушылар белсенділігін арттыруға ықпалы
Қазақ тілі мен әдебиетін оқытуда жаңа технологиялардың оқушылар белсенділігін арттыруға ықпалы. (презентациясымен)
Қазіргі заман мектепке де, мұғалімге де, оқушыға да жаңа талап деңгейінен көрінуді міндет етіп жүктейді. Елімізде болып жатқан оң өзгерістер мектеп өміріне де жаңалықтар лебін әкелуде, осы орайда бүгінгі күн ізденімпаз, таным белсенділігі жоғары, еңбекқор ұрпақ тәрбиелеуді қажет етеді.
Елбасымыз Н. Ә. Назарбаев жолдауында айқандай: «Болашақта өркениетті дамыған елдердің қатарына ену үшін заман талабына сай білім қажет. Қазақстанды дамыған 50 елдің қатарына жеткізетін, терезесін тең ететін – білім». Сондықтан, қазіргі даму кезеңі білім беру жүйесінің алдында оқыту үрдісінің технологияландыру мәселесін қойып отыр. Оқытудың әртүрлі технологиялары сарапталып, жаңашыл педагогтардың іс – тәжірибесі зерттеліп, мектеп өміріне енуде.
Мектеп – үйрететін орта, оның жүрегі - мұғалім. Ізденімпаз мұғалімнің шығармашылығындағы ерекше тұс - оның сабақты түрлендіріп, тұлғаның жүрегіне жол таба білуі. Ұстаз атана білу, оны қадір тұту, қастерлеу, арындай таза ұстау - әр мұғалімнің борышы. Ол өз кәсібін, өз пәнін, барлық шәкіртін, мектебін шексіз сүйетін адам. Өзгермелі қоғамдағы жаңа формация мұғалімі Ұстаздың бұл қасиеті оның өз сабағын қызықты етіп өткізуіне байланысты. Сабақтың қызықты болуы оның түріне, формасында байланысты. «Таптаурын болған сабақ түрлері оқушының ынтасын, пәнге деген қызығушылығын төмендетеді, ойлау белсенділігін тежейді, танымын сұйылтады», - дейді танымал ұстаз Қ. Бітібаева.
Оқытудың тиімділігін арттыру мақсатында жаңа білім парадигмасының негізі қаланып, Қазақстанда білім берудің өзіндік ұлттық белгісі қалыптасып келеді.
Мұндағы мақсат - оқушы тұлғасын жан - жақты тәрбиеленуі және оның білім алу арқылы өзін - өзі дамытуы.
Бүгінгі жаңа қоғам мұғалімінің ішкі жан - дүниесі де жаңаша, өйткені өскелең ХХІ ғасыр ұрпағынан үлкен үміт күтілуде. Мектептегі сабақ беру жүйесін әлемдік деңгейдегі талаптарды қанағаттандыратындай етіп құруда жаңаша ізденіс пен шығармашылықтың берері мол. Соған сәйкес білім беру жүйесінде жаңа педагогикалық технологиялар пайда бола бастады.
Мақсатты білім беру – технологияның басты белгілері.
Кез келген оқыту белгілі мөлшерде адамды дамытады. Оқитын пән қаншалықты жаңа, бағалы болса да, мұғалімнің шеберлігі қандай жоғары болса да, мұғалім оқушының өз белсенділігін туғыза алмаса, берген білім күткен нәтиже бермейді. Оқушының адам ретінде қалыптасуы белсенділік арқылы жүзеге асады, оның технологияның басты мақсаттарының бірі - баланы оқыта отырып, оның еркідігін, белсенділігін қалыптастыру, өз бетінше шешім қабылдауға дағдыландыру.
Жаңалықты меңгеру мен жүзеге асыруда дұрыс түсінбеушілік ұйымдастырушыға әртүрлі кедергі жасайтыны белгілі.
Біріншіден. Жаңа технологияларды қолдану - оқып үйрену қазіргі таңда білімді білгенін өмірге пайдалана алатын шәкірт тәрбилеуде орны ерекше.
Екіншіден. Жаңа педагоггикалық технологияларды меңгеру:
Қазіргі заман мектепке де, мұғалімге де, оқушыға да жаңа талап деңгейінен көрінуді міндет етіп жүктейді. Елімізде болып жатқан оң өзгерістер мектеп өміріне де жаңалықтар лебін әкелуде, осы орайда бүгінгі күн ізденімпаз, таным белсенділігі жоғары, еңбекқор ұрпақ тәрбиелеуді қажет етеді.
Елбасымыз Н. Ә. Назарбаев жолдауында айқандай: «Болашақта өркениетті дамыған елдердің қатарына ену үшін заман талабына сай білім қажет. Қазақстанды дамыған 50 елдің қатарына жеткізетін, терезесін тең ететін – білім». Сондықтан, қазіргі даму кезеңі білім беру жүйесінің алдында оқыту үрдісінің технологияландыру мәселесін қойып отыр. Оқытудың әртүрлі технологиялары сарапталып, жаңашыл педагогтардың іс – тәжірибесі зерттеліп, мектеп өміріне енуде.
Мектеп – үйрететін орта, оның жүрегі - мұғалім. Ізденімпаз мұғалімнің шығармашылығындағы ерекше тұс - оның сабақты түрлендіріп, тұлғаның жүрегіне жол таба білуі. Ұстаз атана білу, оны қадір тұту, қастерлеу, арындай таза ұстау - әр мұғалімнің борышы. Ол өз кәсібін, өз пәнін, барлық шәкіртін, мектебін шексіз сүйетін адам. Өзгермелі қоғамдағы жаңа формация мұғалімі Ұстаздың бұл қасиеті оның өз сабағын қызықты етіп өткізуіне байланысты. Сабақтың қызықты болуы оның түріне, формасында байланысты. «Таптаурын болған сабақ түрлері оқушының ынтасын, пәнге деген қызығушылығын төмендетеді, ойлау белсенділігін тежейді, танымын сұйылтады», - дейді танымал ұстаз Қ. Бітібаева.
Оқытудың тиімділігін арттыру мақсатында жаңа білім парадигмасының негізі қаланып, Қазақстанда білім берудің өзіндік ұлттық белгісі қалыптасып келеді.
Мұндағы мақсат - оқушы тұлғасын жан - жақты тәрбиеленуі және оның білім алу арқылы өзін - өзі дамытуы.
Бүгінгі жаңа қоғам мұғалімінің ішкі жан - дүниесі де жаңаша, өйткені өскелең ХХІ ғасыр ұрпағынан үлкен үміт күтілуде. Мектептегі сабақ беру жүйесін әлемдік деңгейдегі талаптарды қанағаттандыратындай етіп құруда жаңаша ізденіс пен шығармашылықтың берері мол. Соған сәйкес білім беру жүйесінде жаңа педагогикалық технологиялар пайда бола бастады.
Мақсатты білім беру – технологияның басты белгілері.
Кез келген оқыту белгілі мөлшерде адамды дамытады. Оқитын пән қаншалықты жаңа, бағалы болса да, мұғалімнің шеберлігі қандай жоғары болса да, мұғалім оқушының өз белсенділігін туғыза алмаса, берген білім күткен нәтиже бермейді. Оқушының адам ретінде қалыптасуы белсенділік арқылы жүзеге асады, оның технологияның басты мақсаттарының бірі - баланы оқыта отырып, оның еркідігін, белсенділігін қалыптастыру, өз бетінше шешім қабылдауға дағдыландыру.
Жаңалықты меңгеру мен жүзеге асыруда дұрыс түсінбеушілік ұйымдастырушыға әртүрлі кедергі жасайтыны белгілі.
Біріншіден. Жаңа технологияларды қолдану - оқып үйрену қазіргі таңда білімді білгенін өмірге пайдалана алатын шәкірт тәрбилеуде орны ерекше.
Екіншіден. Жаңа педагоггикалық технологияларды меңгеру:
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.