С дыбысы мен әрпі
Сауат ашу
Сабақтың тақырыбы: С дыбысы мен әрпі
Сабақтың мақсаты:
«С» дыбысының айтылуы артикуляциясымен таныстыру, басқа дыбыстардың ішінен айыра білуге, сөзге дыбыстық талдау жасауға, сөзді
буынға дұрыс бөлуге сурет арқылы заттың атауын білуге үйрету; ойлау қабілеттерін арттыру.
Сабақтың түрі: ертегі сабақ
Сабақтың типі: жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, түсіндіру, ойын, көрнекілік, жұмбақ шешу.
Сабақтың көрнекілігі: суреттер, қағаздан қиылған буындар, жаңа әріптің баспа және жазба үлгісі, жұмбақтар жинағы, шаблондар
Сабақтың барысы:
І. Бағдарлау кезеңі.
Ынтымақтастық қарым – қатынас қалыптастыру.
Ерте тұрып, күнде мен, Айналама қарасам,
Тереземді ашамын. Ғажаптар қаншама.
Сәлем деймін күнге мен, Сан жетпейді санасам,
Шаттық әнге басамын. Сәлем деймін баршама!
Үй тапсырмасын тексеру.
Сұрақ – жауап алу
Кеше қандай әріппен таныстық?
Ол қандай дыбыс?
Неге?
Б дыбысы сөздің қай жерінде кездеседі?
Басында келетін сөз ойлайық.
Ортасында келетін сөз ойлайық.
Қазіргі заманда адамдар қандай болып тұрғысы келеді.
Басты байлық не?
Дыбыс пен әріптің қандай айырмашылығы бар?
Үй тапсырмасы бойынша «Б» дыбысына байланысты сөздерді оқып келдік пе?
Ойын: «Балық аулаймыз» тікелей жауап сауалнамасы.
бақша – сөзінде неше дыбыс бар? Неше буын бар? б - дыбысы нешінші буында?
балға – сөзін мағынасын түсіндір, сөзді буында, тақтаға жаз, дауысты дыбыстың астын сыз.
бақа - сөзін буында, тақтаға жаз, дауыссыз дыбыстың астын сыз.
арба – сөзінде неше әріп? Неше буын? б – дыбысы нешінші буында?
Айбол – сөзі нені білдіреді? Бұл сөз неге үлкен әріппен жазылған?
Сергіту сәті
Видео ролик
ІІ. Орындаушылық кезең.
Қызығушылықты ояту
Балалар, біз бауырсақ ертегісін білеміз бе? (бір оқушы ертегіні айтып береді)
Бауырсақ ертегісіндегі ата бүгін тағыда бауырсақ жегісі келіп отыр екен. Әже атаға: «Егер менің жұмбағымды шешіп берсең, мен саған бауырсақ пісіріп беремін» депті.
Атаға жұмбақ шешуге көмектесеміз бе?
Ендеше, әженің жұмбағын тыңдайық
Жұмбақ жасыру
Ұзынды – қысқа қос тіл,
Он екі цифрмен дос бұл. (Сағат)
Өте жақсы балалар!
Сағат деген сөзде бірінші қандай дыбыс естіліп тұр?
Дұрыс – ақ. Олай болса бүгінгі танысатын жаңа дыбыс – «С» дыбысы мен әрпі.
«Сағат» сөзін кім буынға бөледі?
Неше буыннан тұрады? Неге?
С дыбысы қай буында тұр?
Өте жақсы. Мынау – С дыбысының баспа және жазба түрлері. «С, с» дыбысы айтылған кезде тілдің ұшы астыңғы тіске тіреле отырып белгі кедергі арқылы шуылдап шығады (хормен дауысты төмен және жоғары көтеріп айту). С дыбысы – дауыссыз дыбыс. (үйшігіне орналастыру) С дыбысы сөздің басында, ортасында, аяғында келеді.
Балалар, әже бауырсақты пісіріп, терезенің алдына қойып еді, бауырсақ қашып кетіпті.
- Енді не істейміз?
- Орманда. ы аңдар жеп қоятын болды.
- Бауырсақты ормандағы аңдарға жегізбей атаға апарайық. Ол үшін аңдардың тапсырмасын орындаймыз.
Қоянның тапсырмасы:
Дәптермен жұмыс.
С С С С
с с с с
Аюдың тапсырмасы: Оқулықпен жұмыс
Суретпен жұмыс. (оқушыларға суретке байланысты әңгіме құратамын)
Бағандағы сөздерді оқу хормен оқу.
Тізбектеп оқыту.
Қоян шаршады балалар демалып алсын. Сергіту сәті
Әуенмен қимылдау. (То не э проблема)
Тиіннің тапсырмасы: Дәптермен жұмыс.
сана сана сана сана
Саттар Саттар Саттар
Қасқырдың тапсырмасы: Оқулықпен жұмыс.
Сара, сабаққа бар. – Асан, сағат қайда?
Сара қайда? - Сағат, қалтамда.
Ол сабақта. – Ол – қалта сағат.
Қоян шаршады балалар, тағыда демалып алсын. Сергіту сәті
Әуенмен қимылдау. (Көңілді жаттығу)
Түлкінің тапсырмасы: Тақтамен жұмыс.
Сара сабақта. Ол сабақта.
ІІІ. Рефлексиялық кезеңі
Түлкінің тапсырмасы: Ойын: «Жоғалған әріп»
Са... ақ, с... ғат, ма... а, са... а, д... с.
Түлкі: - Мына балалар сабақты жақсы біледі екен. Жарайды мен бауырсақты жемей - ақ қойдым. Аталарын жесін.
Балалар, сендер тапсырманы жақсы орындаған соң түлкі бауырсақты жемей кетті. Енді бауырсақты ата мен әжеге апарып беріңдер.
Апарып беру үшін менің тапсырмамды орындайсыңдар.
Біз бүгін қандай әріппен таныстық?
Сс дыбысы туралы кім айтып береді?
Сс дыбысы басында келетін сөз ойла?
Сөзде неше буын бар?
Неге?
Сс дыбысы сөздің қай буынында келіп тұр?
Осы сөзге сөйлем құрастыр?
Сөйлем неше сөзден тұрады?
Тақтаға схемасын жаз.
Осы сөйлемді сұраулы сөйлемге айналдыр.
Лепті сөйлемге айналдыр.
Өте жақсы балалар! (Бауырсақты ата мен әжеге апарып береді)
Бағалау: сабаққа жақсы қатысқан балаларды мадақтау арқылы бағалаймын.
Сабақтың аяқталғанын хабарлаймын.
Сабақтың тақырыбы: С дыбысы мен әрпі
Сабақтың мақсаты:
«С» дыбысының айтылуы артикуляциясымен таныстыру, басқа дыбыстардың ішінен айыра білуге, сөзге дыбыстық талдау жасауға, сөзді
буынға дұрыс бөлуге сурет арқылы заттың атауын білуге үйрету; ойлау қабілеттерін арттыру.
Сабақтың түрі: ертегі сабақ
Сабақтың типі: жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, түсіндіру, ойын, көрнекілік, жұмбақ шешу.
Сабақтың көрнекілігі: суреттер, қағаздан қиылған буындар, жаңа әріптің баспа және жазба үлгісі, жұмбақтар жинағы, шаблондар
Сабақтың барысы:
І. Бағдарлау кезеңі.
Ынтымақтастық қарым – қатынас қалыптастыру.
Ерте тұрып, күнде мен, Айналама қарасам,
Тереземді ашамын. Ғажаптар қаншама.
Сәлем деймін күнге мен, Сан жетпейді санасам,
Шаттық әнге басамын. Сәлем деймін баршама!
Үй тапсырмасын тексеру.
Сұрақ – жауап алу
Кеше қандай әріппен таныстық?
Ол қандай дыбыс?
Неге?
Б дыбысы сөздің қай жерінде кездеседі?
Басында келетін сөз ойлайық.
Ортасында келетін сөз ойлайық.
Қазіргі заманда адамдар қандай болып тұрғысы келеді.
Басты байлық не?
Дыбыс пен әріптің қандай айырмашылығы бар?
Үй тапсырмасы бойынша «Б» дыбысына байланысты сөздерді оқып келдік пе?
Ойын: «Балық аулаймыз» тікелей жауап сауалнамасы.
бақша – сөзінде неше дыбыс бар? Неше буын бар? б - дыбысы нешінші буында?
балға – сөзін мағынасын түсіндір, сөзді буында, тақтаға жаз, дауысты дыбыстың астын сыз.
бақа - сөзін буында, тақтаға жаз, дауыссыз дыбыстың астын сыз.
арба – сөзінде неше әріп? Неше буын? б – дыбысы нешінші буында?
Айбол – сөзі нені білдіреді? Бұл сөз неге үлкен әріппен жазылған?
Сергіту сәті
Видео ролик
ІІ. Орындаушылық кезең.
Қызығушылықты ояту
Балалар, біз бауырсақ ертегісін білеміз бе? (бір оқушы ертегіні айтып береді)
Бауырсақ ертегісіндегі ата бүгін тағыда бауырсақ жегісі келіп отыр екен. Әже атаға: «Егер менің жұмбағымды шешіп берсең, мен саған бауырсақ пісіріп беремін» депті.
Атаға жұмбақ шешуге көмектесеміз бе?
Ендеше, әженің жұмбағын тыңдайық
Жұмбақ жасыру
Ұзынды – қысқа қос тіл,
Он екі цифрмен дос бұл. (Сағат)
Өте жақсы балалар!
Сағат деген сөзде бірінші қандай дыбыс естіліп тұр?
Дұрыс – ақ. Олай болса бүгінгі танысатын жаңа дыбыс – «С» дыбысы мен әрпі.
«Сағат» сөзін кім буынға бөледі?
Неше буыннан тұрады? Неге?
С дыбысы қай буында тұр?
Өте жақсы. Мынау – С дыбысының баспа және жазба түрлері. «С, с» дыбысы айтылған кезде тілдің ұшы астыңғы тіске тіреле отырып белгі кедергі арқылы шуылдап шығады (хормен дауысты төмен және жоғары көтеріп айту). С дыбысы – дауыссыз дыбыс. (үйшігіне орналастыру) С дыбысы сөздің басында, ортасында, аяғында келеді.
Балалар, әже бауырсақты пісіріп, терезенің алдына қойып еді, бауырсақ қашып кетіпті.
- Енді не істейміз?
- Орманда. ы аңдар жеп қоятын болды.
- Бауырсақты ормандағы аңдарға жегізбей атаға апарайық. Ол үшін аңдардың тапсырмасын орындаймыз.
Қоянның тапсырмасы:
Дәптермен жұмыс.
С С С С
с с с с
Аюдың тапсырмасы: Оқулықпен жұмыс
Суретпен жұмыс. (оқушыларға суретке байланысты әңгіме құратамын)
Бағандағы сөздерді оқу хормен оқу.
Тізбектеп оқыту.
Қоян шаршады балалар демалып алсын. Сергіту сәті
Әуенмен қимылдау. (То не э проблема)
Тиіннің тапсырмасы: Дәптермен жұмыс.
сана сана сана сана
Саттар Саттар Саттар
Қасқырдың тапсырмасы: Оқулықпен жұмыс.
Сара, сабаққа бар. – Асан, сағат қайда?
Сара қайда? - Сағат, қалтамда.
Ол сабақта. – Ол – қалта сағат.
Қоян шаршады балалар, тағыда демалып алсын. Сергіту сәті
Әуенмен қимылдау. (Көңілді жаттығу)
Түлкінің тапсырмасы: Тақтамен жұмыс.
Сара сабақта. Ол сабақта.
ІІІ. Рефлексиялық кезеңі
Түлкінің тапсырмасы: Ойын: «Жоғалған әріп»
Са... ақ, с... ғат, ма... а, са... а, д... с.
Түлкі: - Мына балалар сабақты жақсы біледі екен. Жарайды мен бауырсақты жемей - ақ қойдым. Аталарын жесін.
Балалар, сендер тапсырманы жақсы орындаған соң түлкі бауырсақты жемей кетті. Енді бауырсақты ата мен әжеге апарып беріңдер.
Апарып беру үшін менің тапсырмамды орындайсыңдар.
Біз бүгін қандай әріппен таныстық?
Сс дыбысы туралы кім айтып береді?
Сс дыбысы басында келетін сөз ойла?
Сөзде неше буын бар?
Неге?
Сс дыбысы сөздің қай буынында келіп тұр?
Осы сөзге сөйлем құрастыр?
Сөйлем неше сөзден тұрады?
Тақтаға схемасын жаз.
Осы сөйлемді сұраулы сөйлемге айналдыр.
Лепті сөйлемге айналдыр.
Өте жақсы балалар! (Бауырсақты ата мен әжеге апарып береді)
Бағалау: сабаққа жақсы қатысқан балаларды мадақтау арқылы бағалаймын.
Сабақтың аяқталғанын хабарлаймын.