Қазақ театрлары
Сабақтың тақырыбы: Қазақ театрлары.
Сабақтың мақсаты: Оқушылардың білім деңгейін көтеру, ұжымдық түрде білім алуға баулу, сөздерді өзара байланыстырып, ойды жүйелеп айту дағдысын қалыптастыру, грамматикалық тақырыптармен ұштастыру.
Білімділік: Қазақ театр туралы алған білімдерін жетілдіріп, алған білімдерін тәжірибеде қолдануға үйрету; Сөздік қорын молайту
Дамытушылық: Оқушылардың ауызекі сөйлеу тілдерін жаттықтырып, өз ойларын толық жеткізе білуге үйрету; сөйлеу әрекеті дағдыларын шыңдау; дүниетанымын кеңейту, сауатты жазуға баулу.
Тәрбиелік: Қазақ театр өнерінің шеберлерін қадір тұтуға, өз заманымыздың озық ойлы, кең өрісті, мәдениетті азаматын тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: дәстүрлі емес сабақ
Пәнаралық байланыс: жағрафия, мәдениеттану, тарих.
Қолданылатын әдістер: шығармашылық ізденіс, сын тұрғысынан ойлау әдістері, баяндау, сұрақ – жауап.
Сабақты толық меңгеру үшін дамыта оқыту, ақпараттық, модульдік технологияларды қолдандым.
Сабақтың көрнекілігі: моноблок, слайдтар.
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Негізгі кезеңге дайындау.
Өткен сабақты еске түсіру.
Атқарылатын жұмыс түрі: сұрақ - жауап арқылы өткен тақырыптар бойынша пысықтау
1. Театр деген не?
2. Театрдың қандай түрлері бар?
3. Театр негізінде не түрінде қалыптасады?
4. Мынау қандай театр?
Граматиканы қайталау: Қыстырма сөздердің мағыналық түрлері.
ІV. Негізгі кезең:
1. Кіріспе сөз - слайдтар бойынша сұрақ - жауап өткізу.
2. Жаңа сөздермен жұмыс.
Мәтінмен танысу алдында біз сендермен жаңа сөздермен жұмыс жүргіземіз.
- жаңа сөздермен жұмыс:
(өзім оқимын, бір оқушы оқиды, кейін хормен оқимыз)
- жаңа сөздермен сөз тіркестерін құрастыру.
3. Мәтінмен жұмыс:
Қазақ театры
Театр ойын - сауық орны. Мұнда ойын - сауықтан басқа драмалық шығармалар, мәдени шаралар да өтеді. Театр ең алғаш Грецияда ашылған.
Қазақ театр өнері ежелден келе жатқан салт - дәстүрлерімізге негізделген. Үйлену салты, шілдехана тойымен байланысты өтетін ойын - сауықтар, ақындар айтысы, т. б. дәстүрлеріміз театр өнерінің алғашқы көріністері болған.
Кейін халқымыздың талантты өнерпаздары шағын труппалар құрып, ел аралап, жәрмеңкелерде өнер көрсеткен. 1917 жылы Ойқұдық жайлауында (қазіргі Семей облысы, Абай ауданында) М.Әуезовтің «Еңлік - Кебек» трагедиясы тұңғыш рет қойылды.
Кейіннен 1925 жылдың аяғында Қызылорда қаласында тұңғыш музыка театры ашылды. Театр шымылдығы 1926 жылы ақпанның 13 - де М. Әуезовтің «Еңлік - Кебек» трагедиясымен ашылды.
Театр алғаш рет құрылған жылы онда Иса Байзақов, Әміре Қашаубаев, Қалибек Қуанышбаев, Елебек Өмірзақов, Серке Қожамқұлов, Жұмат Шанин, Шара Жиенқұлова және тағы басқа өнер тарландары қызмет етті. Олар театр тарихына өшпес із қалдырды. 1934 жылы қазақ драма театрының құрылуына негіз болды. Бұрынғы қазақ музыкалық театрының орнында қазір Н. Бекежанов атындағы облыстық театр ғимараты тұр.
Бұл күнде Қазақстанның барлық облыс орталықтарында драма театрлар ашылды. Соңғы жылдары театр репертуары байы түсті.
Тапсырмалар:
А1. Мәтінді оқып, орыс тіліне аудар.
А2. Сұрақтарға жауап бер.
1. Театр деген не?
2. Тұңғыш музыка театры қашан ашылды?
3. 1934 жылы қандай театр ашылды?
В1. Диалогтарды түсініп оқы, досыңмен сөйлес.
В2. Мәтінді оқып, өз сөздермен әңгімеле.
С1. Мәтінге 6 сұрақ құрастырып, жаз.
С2. «Қазақ театрының дамуы» тақырыпқа эссе жаз.
«Қыстырма сөздер» тақырыбымен жұмыс:
А1. Сөйлемдерді көшіріп, қыстырма сөздердің астын сыз.
- Байқауымша, Абай ақыныңыз да көзі ашық, көкірегі тұнық кісі болған - ау, сірә.
- Үшіншіден, сырғаның қай түрі де бауырға, өт қабынуына әсер етеді деген пікір бар екенін ескертеміз.
А2. Берілген қыстырма сөздермен сөйлем құрастырып жаз.
Шынында, мүмкін, меніңше, бақытыма қарай.
В1. Көп нүктенің орнына керекті қыстырма сөздерді қойып, жаз.
Театрға бару......... өте қызық........ мен театрға билет сатып алдым...... көп оқу керек. мен....... Астанадан кеше ғана келдім.
Керекті сөздер: шынында, бақытыма қарай, бақытыма қарай, сөйтіп
В2. Сөз тіркестерін пайдалана отырып, сөйлем құра.
Театрға бару үшін, біріншіден, билет, сатып алу, екінші қатар, 25 орын, қойылым, қызық.
С1. Қыстырма сөздерді пайдаланып, 6 сөйлем құрастыр.
С2. «Қыстырма сөздер» тақырыбы бойынша тест сұрақтарын дайында (5 сұрақ).
V. Қорытындылау:
1. Өнер туралы мақалдарды оқып, түсіндіру.
1. Ақыл көпке жеткізер,
Өнер көкке жеткізер.
2. Өнерлінің өрісі ұзақ.
3. Өнерлі жігіт өрде озар,
Өнерсіз жігіт жер соғар.
2. Сұрақтар сайысы:
3. «Қыстырма сөздер» тақырыбы бойынша шағын тест.
VІ. Үй тапсырмасы:
Сөздікті, ережені жаттап алу.
Өнер туралы мақал - мәтел жаттау.
Өнер туралы мақал - мәтел тауып, дәптерге жазып келу.
Қазақ театры туралы мазмұндау.
Біздің облысымыздың театрлары туралы жазып келу.
VІІ. Бағалау.
Сабақтың мақсаты: Оқушылардың білім деңгейін көтеру, ұжымдық түрде білім алуға баулу, сөздерді өзара байланыстырып, ойды жүйелеп айту дағдысын қалыптастыру, грамматикалық тақырыптармен ұштастыру.
Білімділік: Қазақ театр туралы алған білімдерін жетілдіріп, алған білімдерін тәжірибеде қолдануға үйрету; Сөздік қорын молайту
Дамытушылық: Оқушылардың ауызекі сөйлеу тілдерін жаттықтырып, өз ойларын толық жеткізе білуге үйрету; сөйлеу әрекеті дағдыларын шыңдау; дүниетанымын кеңейту, сауатты жазуға баулу.
Тәрбиелік: Қазақ театр өнерінің шеберлерін қадір тұтуға, өз заманымыздың озық ойлы, кең өрісті, мәдениетті азаматын тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: дәстүрлі емес сабақ
Пәнаралық байланыс: жағрафия, мәдениеттану, тарих.
Қолданылатын әдістер: шығармашылық ізденіс, сын тұрғысынан ойлау әдістері, баяндау, сұрақ – жауап.
Сабақты толық меңгеру үшін дамыта оқыту, ақпараттық, модульдік технологияларды қолдандым.
Сабақтың көрнекілігі: моноблок, слайдтар.
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Негізгі кезеңге дайындау.
Өткен сабақты еске түсіру.
Атқарылатын жұмыс түрі: сұрақ - жауап арқылы өткен тақырыптар бойынша пысықтау
1. Театр деген не?
2. Театрдың қандай түрлері бар?
3. Театр негізінде не түрінде қалыптасады?
4. Мынау қандай театр?
Граматиканы қайталау: Қыстырма сөздердің мағыналық түрлері.
ІV. Негізгі кезең:
1. Кіріспе сөз - слайдтар бойынша сұрақ - жауап өткізу.
2. Жаңа сөздермен жұмыс.
Мәтінмен танысу алдында біз сендермен жаңа сөздермен жұмыс жүргіземіз.
- жаңа сөздермен жұмыс:
(өзім оқимын, бір оқушы оқиды, кейін хормен оқимыз)
- жаңа сөздермен сөз тіркестерін құрастыру.
3. Мәтінмен жұмыс:
Қазақ театры
Театр ойын - сауық орны. Мұнда ойын - сауықтан басқа драмалық шығармалар, мәдени шаралар да өтеді. Театр ең алғаш Грецияда ашылған.
Қазақ театр өнері ежелден келе жатқан салт - дәстүрлерімізге негізделген. Үйлену салты, шілдехана тойымен байланысты өтетін ойын - сауықтар, ақындар айтысы, т. б. дәстүрлеріміз театр өнерінің алғашқы көріністері болған.
Кейін халқымыздың талантты өнерпаздары шағын труппалар құрып, ел аралап, жәрмеңкелерде өнер көрсеткен. 1917 жылы Ойқұдық жайлауында (қазіргі Семей облысы, Абай ауданында) М.Әуезовтің «Еңлік - Кебек» трагедиясы тұңғыш рет қойылды.
Кейіннен 1925 жылдың аяғында Қызылорда қаласында тұңғыш музыка театры ашылды. Театр шымылдығы 1926 жылы ақпанның 13 - де М. Әуезовтің «Еңлік - Кебек» трагедиясымен ашылды.
Театр алғаш рет құрылған жылы онда Иса Байзақов, Әміре Қашаубаев, Қалибек Қуанышбаев, Елебек Өмірзақов, Серке Қожамқұлов, Жұмат Шанин, Шара Жиенқұлова және тағы басқа өнер тарландары қызмет етті. Олар театр тарихына өшпес із қалдырды. 1934 жылы қазақ драма театрының құрылуына негіз болды. Бұрынғы қазақ музыкалық театрының орнында қазір Н. Бекежанов атындағы облыстық театр ғимараты тұр.
Бұл күнде Қазақстанның барлық облыс орталықтарында драма театрлар ашылды. Соңғы жылдары театр репертуары байы түсті.
Тапсырмалар:
А1. Мәтінді оқып, орыс тіліне аудар.
А2. Сұрақтарға жауап бер.
1. Театр деген не?
2. Тұңғыш музыка театры қашан ашылды?
3. 1934 жылы қандай театр ашылды?
В1. Диалогтарды түсініп оқы, досыңмен сөйлес.
В2. Мәтінді оқып, өз сөздермен әңгімеле.
С1. Мәтінге 6 сұрақ құрастырып, жаз.
С2. «Қазақ театрының дамуы» тақырыпқа эссе жаз.
«Қыстырма сөздер» тақырыбымен жұмыс:
А1. Сөйлемдерді көшіріп, қыстырма сөздердің астын сыз.
- Байқауымша, Абай ақыныңыз да көзі ашық, көкірегі тұнық кісі болған - ау, сірә.
- Үшіншіден, сырғаның қай түрі де бауырға, өт қабынуына әсер етеді деген пікір бар екенін ескертеміз.
А2. Берілген қыстырма сөздермен сөйлем құрастырып жаз.
Шынында, мүмкін, меніңше, бақытыма қарай.
В1. Көп нүктенің орнына керекті қыстырма сөздерді қойып, жаз.
Театрға бару......... өте қызық........ мен театрға билет сатып алдым...... көп оқу керек. мен....... Астанадан кеше ғана келдім.
Керекті сөздер: шынында, бақытыма қарай, бақытыма қарай, сөйтіп
В2. Сөз тіркестерін пайдалана отырып, сөйлем құра.
Театрға бару үшін, біріншіден, билет, сатып алу, екінші қатар, 25 орын, қойылым, қызық.
С1. Қыстырма сөздерді пайдаланып, 6 сөйлем құрастыр.
С2. «Қыстырма сөздер» тақырыбы бойынша тест сұрақтарын дайында (5 сұрақ).
V. Қорытындылау:
1. Өнер туралы мақалдарды оқып, түсіндіру.
1. Ақыл көпке жеткізер,
Өнер көкке жеткізер.
2. Өнерлінің өрісі ұзақ.
3. Өнерлі жігіт өрде озар,
Өнерсіз жігіт жер соғар.
2. Сұрақтар сайысы:
3. «Қыстырма сөздер» тақырыбы бойынша шағын тест.
VІ. Үй тапсырмасы:
Сөздікті, ережені жаттап алу.
Өнер туралы мақал - мәтел жаттау.
Өнер туралы мақал - мәтел тауып, дәптерге жазып келу.
Қазақ театры туралы мазмұндау.
Біздің облысымыздың театрлары туралы жазып келу.
VІІ. Бағалау.