Қазақстан республикасындағы БАҚ пен шоу-бизнестің қатынасы мәселесі
Аннотация: Мақалада шоу-бизнестің бұқаралық мәдениет пен БАҚ арасындағы байланысы қарастырылған. Ол ойын-сауық өнерінің ерекшеліктерін, оның қазіргі әлемге және адамдардың санасына әсерін қарастыру әрекетіне негізділеді. Автор қазіргі қазақстандық шоу-бизнес, ең алдымен, саяси, зияткерлік немесе тұлғаның тауарлары мен қызметтерін жылдам ілгерілетуге бағытталған, адамның сезіміне әсер ететін бұқаралық спектакльдерді мен таратуға арналған коммерциялық индустрия деген қорытындыға келеді.
Кілт сөздер: БАҚ, шоу-бизнес
Аннотация: В статье рассматриваются взаимоотношения шоу-бизнеса и СМИ. В его основе - попытка рассмотреть особенности развлекательного искусства, его влияние на современный мир и сознание людей. Автор приходит к выводу, что современный казахстанский шоу-бизнес - это прежде всего коммерческая индустрия массовых выступлений и проката, влияющая на человеческие чувства и направленная на быстрое продвижение политических, интеллектуальных или личных товаров и услуг.
Ключевые слова: СМИ, шоу-бизнес
Resume: The article examines the relationship between show business and the media. It is based on an attempt to consider the features of entertainment art, its influence on the modern world and the consciousness of people. The author comes to the conclusion that modern Kazakhstani show business is primarily a commercial industry of mass performances and distribution, influencing human feelings and aimed at the rapid promotion of political, intellectual or personal goods and services.
Keywords: media, show business
«Шоу-бизнес» тіркесі жақында пайда болған ұғымдардың бірі , бірақ ол қазірдің өзінде берік қалыптасып үлгерді және соңғы жылдары кеңінен қолданылады. Сонымен қатар көптеген отандық зерттеушілер мен ғалымдар «шоу-бизнес» терминін мәдениет, өнер саласын немесе олардың жекелеген салаларын белгілеу үшін қолданады. Батыс сарапшылары шоу-бизнесті сипаттау үшін, әдетте, ойын-сауық индустриясы, демалыс индустриясы немесе өнер және мәдениет индустриясы, өнерге байланысты бизнес, танымал мәдениет сияқты ұғымдарды пайдаланады. Шоу-бизнес – көп миллиард доллар табыс әкелетін әлемдік экономиканың үлкен және қарқынды дамып келе жатқан саласы. Осы тенденциялармен қатар шоу-бизнес саласындағы бәсекелестіктің айтарлықтай артуы, тұтынушылармен қарым-қатынас жүйесінің маңыздылығының, олардың қажеттіліктерін қанағаттандыру дәрежесінің артуы байқалады. Бұл жағдайлар шоу-бизнес маркетингіне менеджмент тұжырымдамасы ретінде де, әсер ету құралы ретінде де қызығушылықтың өсуін түсіндіреді. Әлемнің дамыған елдерінде, оның ішінде Қазақстанда шоу-бизнестің тартымдылығы мен рентабельділігі жалпы қызмет көрсету саласының қарқынды кеңеюімен, халықтың ойын-сауық индустриясындағы қызметтерге сұранысының артуы, ғылыми-техникалық саласының қарқынды дамуымен байланысты.
БАҚ-та қазақстандық шоу-бизнесті ілгерілетудегі ең танымал БАҚ – жылтыр журналдар мен теледидар. Көптеген журналдар музыка мен суретшілер туралы жазады. Соған қарамастан, бүгінде бізде музыкалық білімі бар, сол немесе басқа музыкалық шығармаға лайықты баға бере алатын журналистер жетіспейді. Публицистика – музыкалық сынды да, музыкалық ағартушылықты да шығару, насихаттау – қоғамды музыкамен таныстырудың әр алуан түрлерінің бірі. Дәстүр бойынша журналистиканың басты міндеті – қоғамның ақпаратқа деген сұранысын қанағаттандыру болып табылады. Алайда, музыкалық журналистикада бұл міндет соңғы уақытта екінші жоспарға көшті. Коммуникация саласындағы жаһандық өзгерістер, кем дегенде, музыка туралы, аудиторияның кез келген қызықты ақпаратты өз бетінше алуына әкелді. Жақында жұлдыздар мен олардың жанкүйерлері арасында - немесе, дәлірек айтқанда, Ньюсмейкерлер мен аудитория арасында - музыкалық журналистер (әртістердің PR менеджерлерімен бірге) толтыруға шақырылған үлкен алшақтық болды. Өнерпаз мен тыңдарман арасындағы дәнекер де солар еді. Бұл туралы журналистер музыканттармен тілдесіп, жиналғандарға айтып берді. Журналистер жаңа әуенді тыңдап, әйтеуір оны тыңдарманға түсіндіруге тырысты. Қазір бұл қалыптасқан жүйе жойылды. Музыканттарға өз туындыларын аудиторияға жеткізу үшін дистрибьюторлар қажет емес: жаңа әндерді Интернетке қою жеткілікті - және оларға қызығушылық танытқандардың барлығы тыңдайды. Сол сияқты, енді орындаушыларға өз жанкүйерлерімен байланыста болу үшін журналистер қабаты қажет емес.
Барлық музыканттардың жеке веб-сайттары, ірі әлеуметтік желілердегі аккаунттары бар (Егер Батыс туралы айтатын болсақ, бұл негізінен MySpace және Facebook; Ресей туралы болса - VKontakte және Livejournal), соңғы уақытта олардың көпшілігінің Twitter парақшалары бар. Әрине, бұған тек музыкант тікелей қатысып қана қоймайды, сонымен қатар оның командасы (PR бөлімі) де бар, дегенмен, қалай болғанда да, тыңдаушылар үшін мұндай қарым-қатынас әлдеқайда қолайлы болып көрінеді. Ал музыканттардың өздері өздерінің іс-әрекеттерін немесе сөздерін дұрыс түсінбеу үшін барған сайын тікелей сөйлеуді қалайды: адам енді өзінің қоғамдық парағынан басқа ештеңемен байланыстырғысы келмейді. Бұл оның жеке кеңістігі және оның жеке медиа ортасы. Расында, Маршалл Маклюэннің болжамы орындалды: «Адам енді адамға дос, жолдас және қасқыр емес. Адам – адам үшін ақпарат құралы» [1].
Батыста да, жақында Ресейде де музыкалық журналистикада бұл белгілі бір музыка стиліне арналған көптеген бейресми блогтардың құрылуының арқасында байқалды. Ақпараттық сайттардың жұмысына қанағаттанбаған адамдар com-thread құрып, Интернетте өздерінің ақпараттарын өздері жасап, орналастыра бастайды. Шетелде мұндай блогтарды көбіне кәсіби журналистер емес, жай өз ісінің әуесқойлары жасайды. Сондай-ақ, көлденең байланысқа негізделген ұқсас ресурстар тез танымал болды. Ресейде музыка туралы блогтардың көпшілігін кәсіби журналистер жүргізеді, дегенмен, біздің елде адам Интернетте өзін қызықтыратын нәрсені жазған кезде «әуесқой журналистика» кеңірек таралуда және бұл көбінесе маңыздырақ ақпарат құралдарына айналады. жобалар. Барлық музыканттардың жеке веб-сайттары, ірі әлеуметтік желілердегі аккаунттары бар (Егер Батыс туралы айтатын болсақ, бұл негізінен MySpace және Facebook; Ресей туралы болса - VKontakte және Livejournal), соңғы уақытта олардың көпшілігінің Twitter парақшалары бар. Әрине, бұған тек музыкант тікелей қатысып қана қоймайды, сонымен қатар оның командасы (PR бөлімі) де бар, дегенмен, қалай болғанда да, тыңдаушылар үшін мұндай қарым-қатынас әлдеқайда қолайлы болып көрінеді. Ал музыканттардың өздері өздерінің іс-әрекеттерін немесе сөздерін дұрыс түсінбеу үшін барған сайын тікелей сөйлеуді қалайды: адам енді өзінің қоғамдық парағынан басқа ештеңемен байланыстырғысы келмейді. Бұл оның жеке кеңістігі және оның жеке медиа ортасы. Расында, Маршалл Маклюэннің болжамы орындалды: «Адам енді адамға дос, жолдас және қасқыр емес. Адам – адам үшін ақпарат құралы» [1].
Батыста да, жақында Ресейде де музыкалық журналистикада бұл белгілі бір музыка стиліне арналған көптеген бейресми блогтардың құрылуының арқасында байқалды. Ақпараттық сайттардың жұмысына қанағаттанбаған адамдар com-thread құрып, Интернетте өздерінің ақпараттарын өздері жасап, орналастыра бастайды - олардың көзқарасы бойынша, қазіргі Интернеттегіден де қызықты. Шетелде мұндай блогтарды көбіне кәсіби журналистер емес, жай өз ісінің әуесқойлары жасайды. Сондай-ақ, көлденең байланысқа негізделген ұқсас ресурстар тез танымал болды. Ресейде музыка туралы блогтардың көпшілігін кәсіби журналистер жүргізеді, дегенмен, біздің елде адам Интернетте өзін қызықтыратын нәрсені жазған кезде «әуесқой журналистика» кеңірек таралуда және бұл көбінесе маңыздырақ ақпарат құралдарына айналады.
Қазіргі музыкалық публицистиканың тағы бір ерекшелігі – оның функцияларының өзгеруі. Мұның себебі тек орындаушылар мен тыңдаушылар арасындағы көлденең байланысқа көшуде ғана емес, сонымен қатар ақпараттың күрт өсуінде жатыр. Күн сайын Интернетте ондаған мың әндер пайда болады, мыңдаған бейнелер және жүздеген музыкалық альбомдар немесе микстейптер жүктеледі. Бұл материалдың көпшілігін толығымен заңды түрде тегін жүктеп алуға болады. Музыка ортақ бағдарламаға айналды және бұл мамандандырылған журналистикаға үлкен әсер етті. Өйткені, барлық музыкалық әртүрлілікті өз бетінше шарлау мүмкін емес. Сонымен қатар, бұл ақпараттың негізгі бөлігі, анықтамасы бойынша, әрбір жеке тұтынушыны қызықтырмайды.
Сондықтан да музыкалық интернет-журналистикадағы шешуші мән желілік ресурс форматы немесе ақпаратты ұсыну әдістері емес, тек осы ақпаратты таңдау критерийлері арқылы алады. Тұтынушы сенімді болуы керек: сайтқа кіргеннен кейін ол оны қызықтыратын музыка туралы қажетті ең аз ақпаратты алады. Сонымен қатар, бүгінде Интернетте көптеген қызықты конкурстар өткізіледі. Ондағы мақсат – туындыларын түсіріп, ротациялауға қаражаты жоқ жас орындаушыларды дәріптеу және насихаттау.
Мәселен, Қазақстанда орындаушылардың «aTunes» онлайн байқауы пайда болды. Оның телевизиялық нұсқасы «Ел арна» арнасында шығады. Оның мәні жобаның өмірін сахнамен байланыстырғысы келетіндер үшін жасалғанында жатыр. Кез келген адам You Tube интернет сайтына өзінің тікелей орындауындағы бейнені жүктей алады. Ал егер оны көпшілік бағаласа, жеңімпаз атануға және келесі күні нағыз жұлдызды оятуға толық мүмкіндік бар. Ағымдағы жылдың 25 ақпанында орындаушыларға арналған онлайн байқаудың алғашқы нәтижелері жарияланды. Финалға 15 адам шықты. Жігіттер әлемнің түкпір-түкпірінен (Англия, Италия) келді. Айта кетсек, Франция жас орындаушыларды қолдауға арналған телевизиялық музыкалық жобаны таратуды бастаған бірінші ел болды - 2001 жылдың 20 қазаны. Бағдарлама Францияда көрсетілгеннен кейін екі күннен кейін Испанияда «Триумф операциясы» атты шоу көрсетілді. Осы сәттен бастап шоу бүкіл әлемге тарай бастады, оның ішінде 2002 жылы Ресейде және 2003 жылы Қазақстанда шығарылды. Бұл Super Star kz жобасы. Сондықтан ол көптеген жігіттерге мүмкіндік берді. Мақпал Исабекова, Алмас Кішкенбаев, Қапқарашка, Қайрат Түнтеков, Динара Сұлтан танымал болды.
Бүгінгі таңда интернетте кино өндірісі қызу талқыланып жатқанын атап өткіміз келеді. Режиссер Асқар Ұзабаев, продюсері Баян Есентаева «Мен жұлдызмын» деген болжамды комедия төңірегінде қызықты пікірталас өрбіді. Бір көріністе қазіргі қазақстандық шоу-бизнестің барлығы дерлік «жанып» кетті. «Жұлдыздар» сюжеті қарапайымдылыққа дейін қарапайым – оқиға тағы бір заманауи «Золушканың» төңірегінде өрбиді. Оның рөлін «Кешью» қыздар тобының солисі, SuperStar.KZ жобасының түлегі және Баян Есентаеваның қамқоршысы Мөлдір Әуелбекова сомдайды. Режиссерлер, алайда, кастингте ешқандай реніш жоқ деп сендіреді - Мөлдер шынымен де басты рөлге ең қолайлы үміткер болып шықты. Алайда, Қазнеттің ашық алаңдарында олар түсірілім аяқталмай жатып-ақ суретті қарғап үлгерді. Мұны «Звезда» фильмінің продюсері Баян Есентаева да afftor.kz сайтындағы блогында байқағанымен, құқық бұзушылармен пікірталасқа кірісуге асықты: «Түсірілім әлі аяқталған жоқ, «Мен жұлдызмын» фильмі дубляждалып үлгерді. Мен кез келген, ең қатал және ең мейірімсіз сынға әрқашан дайынмын, бірақ мен әлі жарияланбаған туралы алдын ала ойластырылған пайымдауларды біртүрлі деп санаймын. Қазір біз халықты таң қалдыру үшін 100 пайыздан астам күшімізді салып жатырмыз», - деп жазады Есентаева өзінің интернет күнделігінде [2].
Қазақстандағы шоу-бизнестің қызмет ету жүйесінде ақпараттық кеңістіктің рөлі өте зор. Мәселен, аз танымал өнер адамдарын насихаттау радио, теледидар, баспасөз сияқты бұқаралық ақпарат құралдарының көмегімен жүзеге асырылады. Паблик рилейшнздің ерекше бағыты - әртісті музыка нарығына жылжыту, сонымен қатар оның танымалдылығын сақтау және оның тұлғасына назар аудару жүйесі. Бүгінде Қазақстанда жұлдызбен сұхбат тұрақты айдар болып табылатын жылтыр журналдардың жеткілікті саны шығады. Шығармашылық тұлғаның портретін бейнелейтін бұл сұхбаттардың барлығы мазмұнды емес, бірақ олардың жариялануы қазірдің өзінде үлкен плюс. Бүгінде біз ресейлік және батыс шоу-бизнес жұлдыздарына табынуды доғардық, өзіміздің, отандық жұлдыздарға көбірек қызығамыз. Бұл киноға, теледидарға және музыкаға да қатысты.
Қазіргі қазақстандық шоу-бизнес – бұл, ең алдымен, саяси, интеллектуалдық немесе көркем сипаттағы тауарлар мен қызметтерді жылдам ілгерілетуге бағытталған, адамның сезіміне әсер ететін бұқаралық спектакльдерді немесе спектакльдерді жасау мен таратуға арналған коммерциялық индустрия. Бұл ретте шоу-бизнес саласындағы қызметтер барынша кең аудиторияны тартуға бағытталуы керек.
Пайдаланылған әдебиеттер.
1. 31 канал: http://31.kz/about-company
2. Breaking news.kz: http://www.bnews.kz/ru/news/post/58402/
3. CaspioNet: http://caspionet.kz/rus/series/
4. Internet World Stats: http://www.internetworldstats.com/asia/kz.htm
5.SoftDeCo:http://www.softdecc>.cc>m/index.php?uin=1207202810&id=1207202865&pg= 1318314378
6. Vesti.kz: Последние новости Казахстана: http://vesti.kz
7. WHOIS.1IN.KZ. Кто первый в Казнете?: http://whois.1in.kz/
8. Zakon.kz Информационный портал: http://fin.zakon.kz/100571-v-konce-2007-goda-kolichestvo.html
9. Деловой журнал «Казахстан»: http://skazhu.kz/?p=41
10. Журнал цифровой цивилизации DIGITAL Kazakhstan: http://www.dgt.kz/
11. Журналистика и медиаобразование-2008: сборник трудов III Международной научно-практической конференции. Том 1/под ред. проф. А. П. Короченского. - Белгород: БелГУ, 2008. - 368 с.
12. Законодательство о СМИ стран бывшего СССР: Т.1 / под ред. Г.В. Винокурова, А.Г. Рихтера, В.В. Чернышова. - М.: Институт проблем информационного права, 2002. -592 с. - (Журналистика и право; Вып.31).
Хувлайхан Нұрдәрі