Сенсорлық интеграция туралы ата-аналарға арналған сауалнама (К.С.Крановиц)
4 курс студенті:Әділбек.А.Р
Оқытушы:Болтаева.А.М
Әл-Фараби ат.ҚазҰУ
Сенсорлық өңдеудің балаңыздың жалпы дамуына қалай әсер ететінін түсіну үшін ата-аналар үшін төмендегі сенсорлық интеграция туралы сауалнама құрылды.
Бұл сауалнаманы 1990 жылдары Шэрон Кермак пен Элис Миллер әзірлеген. Кейбір сұрақтар баланың түйсіктерге реакциясына (қозғалыс, көру, есту, дәм, иіс сезу), баланың өзін-өзі реттеуіне және оның мінез-құлқына (белсенділік, тамақтану, ұйымдастыру, зейін, әлеуметтік-эмоционалды дағдылар) және т.б. әсерлеріне бағытталған.
Мазмұны:
Құрметті ата-аналар!
Сізге баланың сенсорлық жағдайы туралы толық ақпаратты алуға мүмкіндік беретін сұрақтарға жауап беруге шақырамыз.Өзіңіз келіскен мәлімдемелердің жанына «×» белгілеңіз толық емес келсісетін сұрақта, сәйкес мәлімдеменің астын сызыңыз. Бұл жағдайда сипатталған реакцияның көріну жиілігі тұрақты болуы керек.
Аты-жөні ________________________________________________
Жасы ____________
Тактильлды сезімталдық |
|
I |
|
|
|
II |
|
|
|
III |
|
|
|
Вестибулярлық жүйе |
|
I |
|
|
|
II |
|
|
|
III |
|
|
|
Проприоцептивтік сезімталдық |
|
I |
|
|
|
II |
|
8. Белгілі бір позицияны ұстау қабілеті нашар: орындыққа, үстелге, кілемге отыра алмайды (құлап кетеді, жатады), үстелде басын қолына сүйейді. |
|
III |
|
|
|
Көру |
|
I |
|
II |
|
|
|
III |
|
|
|
Есту |
|
I |
|
|
|
II |
|
|
|
Интерпретация:
Тактильді сезімталдықтың дисфункциясы
I. Тактильді жоғары сезімталдығы бар бала (сенсорлық қабылдаудан қашу – пассивті және белсенді жанасу арқылы тактильді қорғаныс);
II. Тактильді сезімталдығы төмендеген, жеткіліксіз бала (тактильді сезімдерге немқұрайлы бала);
III. Тактильді сезімдерді іздейтін бала.
Вестибулярлық жүйенің дисфункциясы
I. Вестибулярлық жүйенің сезімталдығы жоғарылаған бала: кез келген қозғалысқа төзбеушілік (сауалнамадағы 1-4 мәлімдеме) және гравитациялық сенімсіздік (5-8 мәлімдеме);
II. Вестибулярлық сезімдерге сезімталдығы төмендеген, жеткіліксіз бала (сенсорлы немқұрайлы бала);
III. Бала вестибулярлық сезімдерді іздейді, қозғалысты қажет етеді.
Проприоцептивтік сезімталдықтың дисфункциясы
I. Проприоцептивтік жоғары сезімталдығы бар бала;
II. Проприоцептивті сезімталдығы жеткіліксіз (1-3 мәлімдеме), проприоцептивтік сезімдерді және диспраксияны нашар ажырататын бала (3-4 мәлімдеме), қозғалысты бағалауда қиындықтар (5-7 мәлімдеме), постуральды бұзылыстар (жүру бұзылысары)(8 мәлімдеме);
III. Проприоцептивті сезімдерді іздейтін бала.
Көру дисфункциясы
I. Негізгі көру дағдыларында проблемалары бар бала (1-4 мәлімдеме) және көру тітіркендіргіштеріне жоғары сезімталдық (5-8 мәлімдеме);
II. Көру сезімін модуляциялау проблемалары бар бала (1-3 мәлімдеме) және көру сезімін іздейтін бала (4-8 мәлімдеме);
III. Көру-моторлы координациясы нашар бала.
Есту функциясының бұзылуы
I. Дыбыстық тітіркендіргіштерге сезімталдығы жоғары (1-4 мәлімдеме) және дыбыстық тітіркендіргіштерді іздейтін бала (5-8 мәлімдеме);
II. Есту ақпаратын қабылдауда және өңдеуде қиындықтар бар бала.
Жауаптар бланкі:
АТЫ-ЖӨНІ |
КҮНІ |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
ТАКТИЛЬДІ СЕЗІМТАЛДЫЛЫҚ |
ВЕСТИБУЛЯРЛЫҚ ЖҮЙЕ |
ПРОПРИОЦЕПТИВТІ СЕЗІМТАЛДЫЛЫҚ |
КӨРУ |
ЕСТУ |
|||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|