- 05 нау. 2024 00:38
- 239
Сырбай Мәуленов «Менің Республикам»
Cабақтың тақырыбы: Сырбай Мәуленов «Менің Республикам»
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Тәуелсіз Қазақстан туралы білімдерін кеңейту. Тәуелсіз Қазақстан туралы сын тұрғысынан бағалай білуге үйрету. Ізденімпаздыққа, шығармашылыққа деген ынталарын арттыру.
Дамытушылық: Оқушылардың алған білімдерін шығармашылыққа, зерттеушілікке ұштастыру, жинақтау, тіл байлығын молайту.
Тәрбиелік: Өнер алды қызыл тіліміз арқылы шешендікке, ізеттілікке тәрбиелеу.
Әдісі: оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту.
Түрі: шығармашылық таным сабағы
Көрнекілік: С. Мәуленов портреті, шығармалары, Қазақстанның рәміздері, мақал - мәтелдері жазылған кестелер, үнтаспа.
Сабақтың жүру барысы:
1. Ұйымдастыру
2. Үй тапсырмасын сұрау
а) Ж. Молдағалиев «Ар - ұят туралы»өздеріне ұнаған шумақтарды теріп жазып жаттап алу.
ә) өлеңдегі айтылған ой - пікірлерге өз көзқарастарын салыстыру
3. Ой шақыру.
Үнтаспадан Бекболат Тілеухановтың орындалуында «Менің елім»әнінен үзінді тыңдау.
- Балалар, тыңдаған әндерің не туралы?
- Отан туралы.
- Ал «Отан»дегеніміз не?
- Отан дегеніміз - адамның туып өскен жері. Туғандарымен, отандастарымен бірге тұратын жері.
- Ал, біздің Отанымыз қалай аталады?
- Қазақстан Республикасы.
- Олай болса, балалар, біздің көптеген ақын ағаларымыз осы Республика туралы өлеңдер шығарған. Соның бірі С. Мәуленов ағамыз.
4. Мағынаны тану.
1. Топтастыру
Сырбай Мәуленов 1922ж Қостанай облысы, Жангелдин ауданында дүниеге келген.
- ақынның «Өлеңдер»атты тұңғыш жинағы1948ж жарық көрді.
-«Жолдас», «Жас жүрек», «Жұлдыз жырлар» «Жол үстіндегі жалындар»т. б қырыққа жуық жыр жинақтың авторы.
- Балаларға арнап «Барлаушы бала», «Құлыншақ», «Бала жолбарыс» «Қорқақ торпақ» т. б жазған
- А. С. Пушкин, М. Ю. Лермонтов, Т. Г. Шевченко, Ә. Науай шығармаларын қазақ тіліне аударған.
-«Құрмет белгісі» ордені, Қазақстан Мемлекетінің лауреаты(1970ж),
1 - дәрежелі Отан соғысы(1985ж), «Қызыл Ту», Халықтар достығы(1982ж) марапатталған
2.«Менің Республикам»өлеңімен таныстыру.
5. Топпен жұмыс, кітаппен жұмыс
1 - топ «Менің Республикам» өлеңін мәнерлеп оқу
2 - топ мағынасын ашу,
3 - топ өлең құрылысына талдау, сөз айшықтарын табу
«Екі жақты түсіндірме күнделігі»
Өзіме ұнаған өлең шумағы ------------------------------Несімен ұнады?
Қызыл бұлттай көрсең қызыл гүлдерін
Көрсең ашық Алатаудың күндерін
Жерінде гүл, көгінде бір жүзген
Ұлан байтақ Республикам бұл менің Ұлы Отанымыз қандай тамаша! Оның ұшы - қиыры жоқ байтақ даласы, жасыл ормандары, халық дастарханын толтыратын егістігі, суы мөлдір өзендері кімді болсын таңғалдырады. Әрине осындай Отаның болғанын мақтан тұтасың.
6. Ой толғаныс. «Еркін жазу» тірек сөздерді пайдаланып эссе жазу.
Ұланымын ұлы елдің. Туған өлке. Таулы жер. Хош иісті гүлдер. Өзен. Қазақстан. Республика. Кең. Халық. Ысық. Елім. Тіршілік. Отан. Ақын. Ырыс. Бақыт. Болашақ
Бес жолдан тұратын қорытынды
1. Қазақстан
1. Туған жер
1. Тәуелсіз
2. Егемен, тәуелсіз
2. егемен, тәуелсіз
2. аңсаған, тұғырлы
3. дамиды, өркендейді, гүлденеді
3. дамиды, көркейді, жаңарды
3. нығаяды, жарияланды, қол жеткізді
4. Қазақстан - егеменді, тәуелсіз мемлекет.
4. Туған жерім - Атырауым ардақты.
4. Тәуелсіздік - еліміздің жарқын болашағы
5. мемлекет, ел
5. өлке, ел
5. еркіндік, азаттық
Бүгінгі сабағымды Қазақстан Республикасының елбасы Н. Ә. Назарбаевтың халыққа жолдауымен аяқтаймын.
Еліміздің болашақта көркейіп, бәсекеге барынша қабілетті елу мемлекеттің қатарына қосылуы бүгінгі ұрпақтың қандай білім мен тәрбие алатынына тікелей байланысты. Н. Ә. Назарбаев
Алдағы уақытта біздің басты міндетіміз білім алу, Тәуелсіздік Қазақстан болашағына сапалы біліммен ғана қалана аламыз.
Әнұран бәрі қосылып.
- Бағалау
- Үйге тапсырма: С. М «Менің Республикам» жаттау, тақырыпқа сурет салу.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Тәуелсіз Қазақстан туралы білімдерін кеңейту. Тәуелсіз Қазақстан туралы сын тұрғысынан бағалай білуге үйрету. Ізденімпаздыққа, шығармашылыққа деген ынталарын арттыру.
Дамытушылық: Оқушылардың алған білімдерін шығармашылыққа, зерттеушілікке ұштастыру, жинақтау, тіл байлығын молайту.
Тәрбиелік: Өнер алды қызыл тіліміз арқылы шешендікке, ізеттілікке тәрбиелеу.
Әдісі: оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту.
Түрі: шығармашылық таным сабағы
Көрнекілік: С. Мәуленов портреті, шығармалары, Қазақстанның рәміздері, мақал - мәтелдері жазылған кестелер, үнтаспа.
Сабақтың жүру барысы:
1. Ұйымдастыру
2. Үй тапсырмасын сұрау
а) Ж. Молдағалиев «Ар - ұят туралы»өздеріне ұнаған шумақтарды теріп жазып жаттап алу.
ә) өлеңдегі айтылған ой - пікірлерге өз көзқарастарын салыстыру
3. Ой шақыру.
Үнтаспадан Бекболат Тілеухановтың орындалуында «Менің елім»әнінен үзінді тыңдау.
- Балалар, тыңдаған әндерің не туралы?
- Отан туралы.
- Ал «Отан»дегеніміз не?
- Отан дегеніміз - адамның туып өскен жері. Туғандарымен, отандастарымен бірге тұратын жері.
- Ал, біздің Отанымыз қалай аталады?
- Қазақстан Республикасы.
- Олай болса, балалар, біздің көптеген ақын ағаларымыз осы Республика туралы өлеңдер шығарған. Соның бірі С. Мәуленов ағамыз.
4. Мағынаны тану.
1. Топтастыру
Сырбай Мәуленов 1922ж Қостанай облысы, Жангелдин ауданында дүниеге келген.
- ақынның «Өлеңдер»атты тұңғыш жинағы1948ж жарық көрді.
-«Жолдас», «Жас жүрек», «Жұлдыз жырлар» «Жол үстіндегі жалындар»т. б қырыққа жуық жыр жинақтың авторы.
- Балаларға арнап «Барлаушы бала», «Құлыншақ», «Бала жолбарыс» «Қорқақ торпақ» т. б жазған
- А. С. Пушкин, М. Ю. Лермонтов, Т. Г. Шевченко, Ә. Науай шығармаларын қазақ тіліне аударған.
-«Құрмет белгісі» ордені, Қазақстан Мемлекетінің лауреаты(1970ж),
1 - дәрежелі Отан соғысы(1985ж), «Қызыл Ту», Халықтар достығы(1982ж) марапатталған
2.«Менің Республикам»өлеңімен таныстыру.
5. Топпен жұмыс, кітаппен жұмыс
1 - топ «Менің Республикам» өлеңін мәнерлеп оқу
2 - топ мағынасын ашу,
3 - топ өлең құрылысына талдау, сөз айшықтарын табу
«Екі жақты түсіндірме күнделігі»
Өзіме ұнаған өлең шумағы ------------------------------Несімен ұнады?
Қызыл бұлттай көрсең қызыл гүлдерін
Көрсең ашық Алатаудың күндерін
Жерінде гүл, көгінде бір жүзген
Ұлан байтақ Республикам бұл менің Ұлы Отанымыз қандай тамаша! Оның ұшы - қиыры жоқ байтақ даласы, жасыл ормандары, халық дастарханын толтыратын егістігі, суы мөлдір өзендері кімді болсын таңғалдырады. Әрине осындай Отаның болғанын мақтан тұтасың.
6. Ой толғаныс. «Еркін жазу» тірек сөздерді пайдаланып эссе жазу.
Ұланымын ұлы елдің. Туған өлке. Таулы жер. Хош иісті гүлдер. Өзен. Қазақстан. Республика. Кең. Халық. Ысық. Елім. Тіршілік. Отан. Ақын. Ырыс. Бақыт. Болашақ
Бес жолдан тұратын қорытынды
1. Қазақстан
1. Туған жер
1. Тәуелсіз
2. Егемен, тәуелсіз
2. егемен, тәуелсіз
2. аңсаған, тұғырлы
3. дамиды, өркендейді, гүлденеді
3. дамиды, көркейді, жаңарды
3. нығаяды, жарияланды, қол жеткізді
4. Қазақстан - егеменді, тәуелсіз мемлекет.
4. Туған жерім - Атырауым ардақты.
4. Тәуелсіздік - еліміздің жарқын болашағы
5. мемлекет, ел
5. өлке, ел
5. еркіндік, азаттық
Бүгінгі сабағымды Қазақстан Республикасының елбасы Н. Ә. Назарбаевтың халыққа жолдауымен аяқтаймын.
Еліміздің болашақта көркейіп, бәсекеге барынша қабілетті елу мемлекеттің қатарына қосылуы бүгінгі ұрпақтың қандай білім мен тәрбие алатынына тікелей байланысты. Н. Ә. Назарбаев
Алдағы уақытта біздің басты міндетіміз білім алу, Тәуелсіздік Қазақстан болашағына сапалы біліммен ғана қалана аламыз.
Әнұран бәрі қосылып.
- Бағалау
- Үйге тапсырма: С. М «Менің Республикам» жаттау, тақырыпқа сурет салу.